Gå til innhold

MIGRENE i 2 uker, hjelp meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har hatt migreneplager fra og til i to uker nå og begynner å bli så sliten. Aller verst er det på morgenen. Migrenen min skyldes låsninger i nakken (mest sannsynlig). Har hatt migrene i flere år men ingen diagnose før i høst da plagene økte. De siste dagene har vært et rent helvete. Føles som om jeg er på sjøen eller at hjernen er inni en tørketeommel eller at hodet mitt er stappet fullt av svamper og sånn fortsetter det.

Fysioterapeuten klarte ikke hjelpe meg på torsdag, skal tilbake i morgen. Jeg har tatt medisin flere ganger men det virker ikke. Er 23 år.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette anfallet på egenhånd? Alle tips mottas med stoooor takknemmelighet.

Anonymous poster hash: ae161...fd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som fungerer best på meg er hvile og medisinering.

Det er ikke uvanlig å ha migrene til og fra i 2-3 uker. Jeg har det 2-3 ganger i året. Har fått vedtak fra Nav om at de dekker mine fraværsdager pga migrenen. Dette kan være noe å tenke på hvis du er plaget av migrene, for man blir ikke plutselig kvitt den.

Anonymous poster hash: 1df5c...c21
Skrevet

Prøv ut andre medisiner.

Det kan ta tid før man finner en medisin som virker for akkurat deg.

Når jeg har hatt låsninger i nakke osv som trigger migrene, går jeg til naprapat. Fysioterapi kastet jeg bort 10 år på uten noen som helst forbedring. Og du kan jo tenke deg hva 10 år der kostet.

To behandlinger hos naprapat er alt som skal til, for meg vel å merke.

Skrevet

Migrene er grusomt! Jeg hadde et migreneanfall som varte i dag etter dag... etter en uke gikk jeg til naprapat. etter 30 minutter med masse triggerpunkt massasje var migrenen nesten vekke, og neste dag var jeg helt god igjen. Jeg har prøvd fysioterapi tidligere, men når det er låsninger, er det kanskje nerver i klem og da må det litt hardere behandlig til for å løse opp. Prøv naprapat om du ikke har gjort det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...