Gå til innhold

Er jeg deprimert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en vanskelig start på året og gått gjennom skilsmisse og dratt fra svigerfamilie og den gode byen jeg bor i for å flytte til andre siden av landet til mine foreldre for å få støtte og hjelp til å bygge meg opp igjen og få ett nytt sted og bo.

Men jeg merker hvordan energien er tappet ut av kroppen, jeg vil ikke ut å møte veninner, jeg sitter mest hjemme og går kun ut med hunden på turer. Jeg føler meg ofte syk med hodepine og kvalme og har en sterk helseangst som jeg plages med både om natten og dagen. Jeg tenker på eksmannen min enda, jeg vil være med han men jeg kan ikke..

Jeg føler meg ofte alene, og litt "lost" omtrent. Jeg gråter en del. Jeg gråter fordi jeg er redd for helsen min, den angsten gnager på meg hele tiden, og jeg gråter fordi jeg savner mannen min og det gamle livet mitt med han. Skilsmissen kom veldig brått på meg.

Jeg ligger våken om nettene og tenker ofte på sykdom og savnet. Jeg tenker på hvordan det må være å være død, men jeg vil aldri ta livet av meg selv, men bare tenker på hvordan det er, pga angsten min for død og sykdommer.

Normalt så er jeg en sprudlende glad person, gråt sjeldent og var veldig lett å glede, jeg er enda lett å glede men jeg er mer trist enn glad. Jeg våknet om morgenen og gleder meg over været, uansett vær. Nå er jeg likegyldig. Jeg føler meg ikke som masse personen mer.



Anonymous poster hash: d325c...01c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikk til legen og be ham teste deg for depresjon.



Anonymous poster hash: 2a1d3...5cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du er i en kjedelig livssituasjon. Noe som påvirker humøret. Dette syntes ikke jeg skal forveksles med depresjon som er en langvarig sykdom. Leger gir altfor lett ut medikamenter mot depresjon. Kanskje du bare trenger noen å snakke med? Henvisning til psykolog for å få lettet litt på trykket?

Jeg har slitt med depresjon siden jeg var 13 år. Syntes du burde velge å prate med en psykolog før du dytter i deg antidepressiva.

Verdens beste medisin mot å føle seg nedfor har vært for meg fysisk aktivitet og noen å prate med. Tving deg selv ut. Vær streng med deg selv før det går for langt.

Klem til deg å masse lykke til :-)



Anonymous poster hash: 2c3e4...cec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...