Gå til innhold

Kjøp av sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere her som mener det er feil at loven sier at det er ikke lov å kjøpe sex?

Sånn som jeg ser det burde det vært forbudt å selge sex da det er de som selger det som gjør det tilgjengelig.

Dersom man gjør om loven til at det ikke er lov å selge sex, så vil de som selger sex slutte å gjøre det av den simple grunnen av at de ikke tørr mer, med tanken på at da er det kjøperen som har mulighet til å anmelde henne. Og voila så er ikke det aktuelt mer sånn som jeg ser det :)

Noen uenigheter her?

Anonymous poster hash: 2c509...990

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig i noen tilfeller. Kun i de tilfellene der kvinnen som selger kroppen sin gjør det av fri vilje. Ellers når det kommer til human traficking ofrene altså de som blir sendt hit av halikker og mafiagrupper fra øst-europa og afrika osv blir det feil å la det gå hardere ut over offeret enn det er fra før av om du skjønner? Bøter/fengsel er vel det siste disse kvinnene trenger. Men ja til de som gjør det frivillig er det noe annet. Egentlig burde bare sex-salg stoppe helt opp men det er jo et av verdens eldste yrker så om det skjer tviler jeg veldig på... Som i Thailand f.eks. Etter at du har fått massasje gir de menn et runk etterpå. Men dette er jo kun for at hele kroppen skal bli helt avslappet:p Ganske rar verden vi lever i... Jeg har aldri vært i Thailand å heller ikke gjort dette men har hørt det fra flere at de tilbyr det for en ekstra slant.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener det skulle vaert lovlig, men at de skulle vaert strengere paa aa faa inn skatt. De kunne oremerket skattepengene til bekjempelse av trafficking og beskyttelse av de som faktisk blir utnyttet. De som gjor det frivillig kunne fortsette.

Skrevet

Det beste er at det blir lovlig, men strengt regulert. At staten setter opp store lokaler i de største byene, hvor damene/mennene kan selge sex. Hvor også de prostituerte må sjekkes regelmessig for stds, og de kommer til å være i et regulert miljø. Altså de drar ikke hjem til fremmede hvor alt kan skje. Hvis det er slik så minskes faren for de prostituerte, og human traficking osv kommer naturligvis til å dabbe av, ettersom det ikke er behov for det lenger. Jeg personlig ville ikke ha benyttet meg av slike tjenester, men vet at så lenge det er etterspørsel på noe så kommer det selvfølgelig til å finnes et marked for det også. Sånn er det bare. Prostitusjon er kanskje en av de mest eldste jobber som finnes, og det er en grunn til at det har holdt på så lenge. De kan også muligens gjøre det slik at de må skaffe lisens for å selge sex, slik at gruppen blir mer kontrollert.

Anonymous poster hash: f6be5...ba3

Skrevet

Loven slik den er i dag er fullstendig tullete. Nettet er full av norske eskortesider hvor damene helt lovlig legger ut annonser hvor de tilbyr sine tjenester, og mange av disse sidene er "proft" laget. De gjør ingenting ulovlig så de risikerer ingenting i forhold til påtalemyndighetene. Alt mennene trenger å gjøre er å klikke seg inn på en nettside, slå ett telefonnummer og gjøre en avtale. Damen hiver seg inn i en taxi og kommer bankende på døra di en halvtime/time seinere. Hvordan i all verden skal polititet stoppe dette? Det er fullstendig umulig med mindre de begynner med massiv overvåking av samtlig menn her i landet. Horebukkene har tross alt ikke noe stempel i panna.

Ett annet spørsmål jeg lurer på er hvordan disse kvinnene skal brødfø seg om de ikke kan selge seksuelle tjenester. Det er jo ikke slik at pengebehovet forsvinner straks menn slutter å kjøpe sex.

Mvh horebukken.

Anonymous poster hash: 375bd...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...