Gå til innhold

Moderne barnenavn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer med Norge? Hvorfor gir foreldre barna sine så utrolig kjipe navn?
Greit nok med navn som Noah, Theo og Lucas, Det er i det minste normale navn, selvom ca annenhver baby heter det.

Så nettopp ei som blogger som fikk en sønn og kalte han Neo Lexander! Stakkar barn.



Anonymous poster hash: 07898...d1b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle navn har jo vært nye en gang, men enig i at det er mye stygge navn ute og går for tiden...

Anonymous poster hash: 59ffd...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet on en som heter Viljam Lysander. Broren heter Emilius.

Navnet skjemmer ingen, men HJELP for noen navn!



Anonymous poster hash: 4506d...65e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet on en som heter Viljam Lysander. Broren heter Emilius.

Navnet skjemmer ingen, men HJELP for noen navn!

Anonymous poster hash: 4506d...65e

Huff, ja, akkurat slike navn jeg tenker på. Et navn er jo bare et navn, og jeg har jo ikke noe med hva andre kaller barna sine, men klarer ikke la være å bli overrassket :P

Anonymous poster hash: 07898...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal mine barn hete (skal ikke ha SÅ mange, altså, men litt vanskelig å velge):

Alva

Eah (stum h)

Eah Emmeline

Eah Emine

Eah Noelle (stum e)

Eah Alvine

Ellie

Vilja

Alv

Alv Leander

Ask

Er nok mange som syns dette er veldig sære navn, men jeg liker litt sære navn. Jeg husker sjeldent navnet på folk jeg hilser på for første gang, men med en gang noen har et navn som skiller seg ut, så klarer jeg aldri å glemme... :P



Anonymous poster hash: 6607a...899
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Jeg synes det virker som den typen navn er på vei ut. Nå er det tilbake til oldeforeldrenes navn. Har vært stadig flere som får gammeldagse navn som Ulrik, Alma, William, Alvhild osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal mine barn hete (skal ikke ha SÅ mange, altså, men litt vanskelig å velge):

Alva

Eah (stum h)

Eah Emmeline

Eah Emine

Eah Noelle (stum e)

Eah Alvine

Ellie

Vilja

Alv

Alv Leander

Ask

Er nok mange som syns dette er veldig sære navn, men jeg liker litt sære navn. Jeg husker sjeldent navnet på folk jeg hilser på for første gang, men med en gang noen har et navn som skiller seg ut, så klarer jeg aldri å glemme... :P

Anonymous poster hash: 6607a...899

Stakkars barn!

Anonymous poster hash: 36702...b95

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ironically me

Begynner å bli sliten, og dermed veldig "morsom" nå. Min prognose på hva som kommer opp i 2014:

En glad blanding av teknologi og tradisjon!

Next-Thorvald

I-ngvild

I-var

...og selvfølgelig; den nye norges-eneren: M.......d (som jeg ikke skriver - for å unngå bråk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Emine,Noelle og Ask er jo superskjønne navn ^_^

Men tenk om Ask og Odd drar til England for å presentere seg selv? :klo:

(beklager jeg bare måtte)
Ask er kjempefint ^^.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emine,Noelle og Ask er jo superskjønne navn ^_^

Men tenk om Ask og Odd drar til England for å presentere seg selv? :klo:

(beklager jeg bare måtte)

Ask er kjempefint ^^.

Haha, herlig! :skratte: Bra noen liker slike navn..

Anonymous poster hash: 6607a...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være Märtha og Ari som har stelt i stand denne trenden.

Anonymous poster hash: 5cc0e...762

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, mange gamle - men noe rare, navn på mine yngste slektninger i alle fall. Ikke mye moderne å spore der (snakk om barn til mine tanter og søskenbarn)

Thorolf

Vårhild

Eilert

Sølje

Othilde

Tarald

og et par helt vanlige navn som Kristine og Jonas

Selv liker jeg tradisjonsrike navn spesielt navn basert på norrønt. Har ikke et slikt navn selv dessverre. Men vanskelig å finne jentenavn i forhold til guttenavn jeg liker i denne tradisjonen.

Om jeg i fremtiden får egne barn så er nok faren stor for at de på en eller annen måte vil være tradisjonelle. Kan også være at de blir oppkalt etter noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja, mange gamle - men noe rare, navn på mine yngste slektninger i alle fall. Ikke mye moderne å spore der (snakk om barn til mine tanter og søskenbarn)

Thorolf

Vårhild

Eilert

Sølje

Othilde

Tarald

og et par helt vanlige navn som Kristine og Jonas

Selv liker jeg tradisjonsrike navn spesielt navn basert på norrønt. Har ikke et slikt navn selv dessverre. Men vanskelig å finne jentenavn i forhold til guttenavn jeg liker i denne tradisjonen.

Om jeg i fremtiden får egne barn så er nok faren stor for at de på en eller annen måte vil være tradisjonelle. Kan også være at de blir oppkalt etter noen.

Da er det jo navn med tradisjon da, og det er jo fint og flott. Men det blir for dumt når 5 av venninnene mine får barn og 4 av 5 heter Lucas :P

Anonymous poster hash: 07898...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angell skal vår datter hete. Det er opprinnelig et guttenavn, men kan brukes som jentenavn også. Og så er det et etternavn, men bryr oss fint lite.

Anonymous poster hash: 35a87...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo navn med tradisjon da, og det er jo fint og flott. Men det blir for dumt når 5 av venninnene mine får barn og 4 av 5 heter Lucas :P

Anonymous poster hash: 07898...d1b

Men hvis de 4 venninnene dine syns Lucas er det fineste navnet de vet om, så må de jo få bruke det uten at resten av verden blander seg. Sånn har det jo vært tidligere også, tidligere var det f.eks Markus, Kristian, Thomas som var de mest populære guttenavnene og alle hadde en haug med venninner som kalte guttene sine det...

Anonymous poster hash: 8ef96...417

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det jo navn med tradisjon da, og det er jo fint og flott. Men det blir for dumt når 5 av venninnene mine får barn og 4 av 5 heter Lucas :P

Anonymous poster hash: 07898...d1b

Nei nei, disse navnene er ikke bra. Alt er ikke fint selv om det er tradisjon.

Anonymous poster hash: 5cc0e...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis de 4 venninnene dine syns Lucas er det fineste navnet de vet om, så må de jo få bruke det uten at resten av verden blander seg. Sånn har det jo vært tidligere også, tidligere var det f.eks Markus, Kristian, Thomas som var de mest populære guttenavnene og alle hadde en haug med venninner som kalte guttene sine det...

Anonymous poster hash: 8ef96...417

Ja, det er jo aboslutt ikke min sak at de kaller barna sine Lucas, men jeg klarer ikke la være å reagere på det :P Det er jo mitt problem, og ikke dems så klart ;)

Anonymous poster hash: 07898...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, disse navnene er ikke bra. Alt er ikke fint selv om det er tradisjon.

Anonymous poster hash: 5cc0e...762

Nei, jeg mente vel egentlig at det i det minste er en historie bak navna. Det er en grunn til at barna får navnet. Personlig ville jeg ikke kalt mitt barn det.

Anonymous poster hash: 07898...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel hadde det vært noe bedre om annenhver person du møter heter Lee,Hee,Kim eller Jin da? :P

Det er populære asiatiske navn, så er det nok av asiater her så er jo muligheten der... Forskjell på det.

Jeg synes det virker som den typen navn er på vei ut. Nå er det tilbake til oldeforeldrenes navn. Har vært stadig flere som får gammeldagse navn som Ulrik, Alma, William, Alvhild osv.

Ja, og godt er det. Gleder meg over at min oldeforeldre-generasjons navn er populære igjen. Skulle gjerne kalt et barn det samme som noen i min oldeforeldre-generasjon, men selv ønsker jeg meg ikke egne barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...