Gå til innhold

Jenter om er opptatt av facebookbildene sine.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, holder litt på med en hyggelig jente, men er det noen som har vært sammen med jenter som hele tiden legger ut bilder av seg for å få likes? Er sånne poseringsbilder, som får 100 likes på en time.

Hun bruker mye tid på klær og sminke også, aner faktisk ikke hvordan hun egentlig ser ut.

Anonymous poster hash: 12f2c...399
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enn hvis du bare overser facebookbildene hennes?

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo an på hvor gammel hun er, da. Er hun 14 år, så er det jo en ting. Er hun 30 år, så hadde jeg blitt litt bekymret om jeg var deg..

• Liker 1
Gjest Absolutt
Skrevet

Hvor gammel er hun? Har hun ingen bilder på face uten masse sminke, hvor hun ikke poserer?

Skrevet

Ja da vet du hvor verdiene hennes ligger. gtfo

• Liker 1
Skrevet

Selfies?

Ville synes det var turnoff, men selvsagt kan noen vaere bra mennesker for det. Har hun andre bilder paa profilen sin ogsaa, dvs. i vanlig setting, med venner osv.?

• Liker 2
Skrevet

Selfies er val noe de fleste har på fbook

Anonymous poster hash: f684c...1c3
  • Liker 1
Skrevet

Selfies er val noe de fleste har på fbook

Nei.

Anonymous poster hash: 8c3e4...d14

• Liker 13
Skrevet

Nei.

Hæ? De yngste på min fb-venneliste er i 30-årene,og så og si alle har selfies.

• Liker 2
Skrevet

Enkelte slike er helt ok, og morro å se. Men det bør være større variasjon på bildene enn det :).

Anonymous poster hash: 74352...0b6
  • Liker 1
Skrevet

Skikkelig turn-off. Finnes ikke noe mer tragisk en "selfies", og folk flest som er litt oppegående har IKKE dette på facebook.

Anonymous poster hash: 07524...edf
Skrevet

Nei.

Eh. Jo.

Det gjelder omtrent alle mine venner over 30, inkludert dem med PhDs...

Skrevet

Lurer paa hvem som synes dette er vanlig. I mine oyne er det bare tenaaringer som har slikt.

Jeg har ingen bilder paa facebook av meg selv som er tatt av meg selv (i speilet/webcam). Det har stort sett ikke mine venner heller.

Fant et par av mine litt mer tragiske venner av venner med speil-bilder. Og en venninne har et fra ferie av henne og kjaeresten tatt med mobilen.

Men slike pose-paa-badet bilder har jeg vanskelig for aa tro at er vanlig blant voksne mennesker.

Skrevet

Hæ? De yngste på min fb-venneliste er i 30-årene,og så og si alle har selfies.

Samme her. Omtrent alle mellom 28 og 50 på min venneliste har dette, og de fleste av dem som har det har høy utdannelse og/ eller gode jobber.

Skrevet

Lurer paa hvem som synes dette er vanlig. I mine oyne er det bare tenaaringer som har slikt.

Jeg har ingen bilder paa facebook av meg selv som er tatt av meg selv (i speilet/webcam). Det har stort sett ikke mine venner heller.

Fant et par av mine litt mer tragiske venner av venner med speil-bilder. Og en venninne har et fra ferie av henne og kjaeresten tatt med mobilen.

Men slike pose-paa-badet bilder har jeg vanskelig for aa tro at er vanlig blant voksne mennesker.

Kan opplyse deg om at det aldeles ikke er uvanlig.

Selv liker jeg dessuten å se denne typen bilder av andre.

• Liker 1
Skrevet

Kan opplyse deg om at det aldeles ikke er uvanlig.

Selv liker jeg dessuten å se denne typen bilder av andre.

Det kommer vel an paa miljo. Vennelisten min er ganske lang og selv venner av venner med aapne bilder har lite av dette. Er en jente fra jussen som sosteren min er venn med som har noen og flere har kommentert det seg imellom, at hva er greia med fjortisbildene...

Greit nok om noen liker det, men er mange, som TS, som synes det ser litt patetisk ut.

Skrevet

Circa halvparten av dem jeg har på Facebook legger ut slike bilder i ny og ne, inkludert meg selv i blant. Siden jeg bor alene med barn, er det ikke så mange andre bilder jeg får tatt av meg selv ;).

Det hadde nok derimot ringt en varselslampe dersom det svært ofte var nye poserende selfies fra noen og svært lite andre bilder på profilen, og jeg hadde nok vært noe skeptisk om noen jeg kjente datet noen som ga meg inntrykk av at klær, sminke, kropp og veldig lite annet var vedkommendes store interesse.

Til syvende og sist hadde valget naturligvis vært hans, men det hadde nok kanskje ikke blitt noen dobbeltdate med meg og en egen date i et slikt tilfelle, for å si det slik ;).

Skrevet

Poseringsbilder i speilet på badet, med klesvasken hengende i bakgrunnen er patetisk.

Men selfies kan jo like gjerne være et bilde tatt i sofaen, på altanen eller på fjelltur?

Er det like patetisk da og?

Det er ofte vanskelige å vite om et bilde er en selfie..og har vedkommende helfigurbilde og bilder tatt på lengre avstand kan de uansett ha brukt selvutløseren,og da blir det en selfie det og.

Skrevet

Poseringsbilder i speilet på badet, med klesvasken hengende i bakgrunnen er patetisk.

Men selfies kan jo like gjerne være et bilde tatt i sofaen, på altanen eller på fjelltur?

Er det like patetisk da og?

Det er ofte vanskelige å vite om et bilde er en selfie..og har vedkommende helfigurbilde og bilder tatt på lengre avstand kan de uansett ha brukt selvutløseren,og da blir det en selfie det og.

Slik "selfie" blir brukt i media, er det et bilde av en selv tatt av en selv, der man ser det.

Soker du det opp i google images, er dette bilder der man kan se folk holde smarttelefon, evt. der de har klippet ut sin egen arm der de holder tlf.

Har man et bilde av seg selv og mannen paa fjellet tatt med selvutloeser, hadde de faerreste referert til dette som et "selfie".

Det "patetiske" med saakalte selfies er ofte at vedkommende er solo, at det er selvsentrert og ofte meningslost, som i "her sitter jeg og gjor ingenting men er soet". Det er jo assosiert med folk som Kim Kardashian, ikke par paa fjelltur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...