Gå til innhold

Juballongen

Aldrisur

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Ny tittel på en bok det der kanskje? "En ballongferd skysser sin bror".... :klo:  Det var noe som lignet jaffal. 

:ler: Den var god :kghjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.4.2017 den 13.22, Fantastica skrev:

Takk for at du har trua, Aldrisur. Boka handler om meg og mitt liv, om hvor ødeleggende misbruk i barndommen er og hvordan det er å leve med denne grusomme hemmeligheten helt alene. I tillegg skildrer jeg hvordan det var å vokse opp med foreldre som ikke så meg, og hvordan det la sten til byrden. Den er ganske fæl, dessverre, men den må fortelles.

For en tung og vanskelig jobb dette må ha vært for deg Fantastica. :klem:Jeg håper virkelig du får den utgitt. 

På 1.4.2017 den 14.58, Frøkensina skrev:

Her er regnbuebladene jeg skal så. Man kan spise de som babyblader og så kan man bruke de store bladene i matlaging, og stilken som asparges står det. Men om jeg ikke liker dem er de også fine å se på/ha i bukett! 

Chard-rainbow1.jpg

Så pene farger! :ninuskapus:Har aldri sett disse jeg. Ligner på rabarbra, men regner med at det smaker helt anderledes. 

På 1.4.2017 den 16.51, Rumle skrev:

Se!!!

Visste du at det er en italiensk by som heter Scilla? :daane: Dette må da være vårt cue til å pakke snippesken å flytte, vel?!!! :jepp: 

8e8c5dee70d985b4dd9a62f06db6cde4.jpg

Å hællandussen - jeg vil også være med! :hoppendeglad:

På 1.4.2017 den 17.34, Frøkensina skrev:

Her :strix: Jeg har vært på baren der til høyre. Archimedes bodde i denne byen.

169321.jpg

Å ja hit også.  :hjerter_rundt:

6 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Kommer ballongføreren snart? Jeg vil på flytur! :nigo:  

Jaaaaaa Hoppe! Ballongen går til de to bildene (byene) over her. :5:

---------------------------

Familie og venner-helg. Utrolig koselig og morsomt, men nå var det godt å dette seg rett ned. Det er vel lov til å ta et glass :vin:selv om det er søndag? :tommel:

Håper dere har hatt en fin helg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Fantastica får gitt ut boken sin, kan vi få den signert? Jeg ser stadig vekk at min lokale ark butikk har forfattere på besøk for å signere bøker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Severus skrev:

Når Fantastica får gitt ut boken sin, kan vi få den signert? Jeg ser stadig vekk at min lokale ark butikk har forfattere på besøk for å signere bøker.

Jeg vil i hvert fall veldig gjerne lese den. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer gjerne i hytt og pine jeg. :) Vi får se da, om noen hiver seg på den. Jeg mener at den er viktig, så jeg håper selvsagt at den kommer ut. Ikke fordi jeg på død og liv skal selge massevis av bøker, men fordi mange vil lære noe av historien min og mange vil kjenne seg igjen og kanskje føle litt trøst og samhørighet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fantastica skrev:

Jeg signerer gjerne i hytt og pine jeg. :) Vi får se da, om noen hiver seg på den. Jeg mener at den er viktig, så jeg håper selvsagt at den kommer ut. Ikke fordi jeg på død og liv skal selge massevis av bøker, men fordi mange vil lære noe av historien min og mange vil kjenne seg igjen og kanskje føle litt trøst og samhørighet.

Akkurat. Jeg ville gjerne framheve dette, men fant ikke ord som dekket. Du klarte det. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen gode tips til hvordan best bevare tulipaner? Vet jo dette med kjølige netter og slikt, men med unntak av kjelleren (der jeg er sikker på at jeg plutselig glemmer de..), er det liksom ingen ordentlige kjølige plasser her.. Har på følelsen at det kan bli for kaldt ute. Vet ikke helt hva temperaturen er på det kaldeste på natta.. Og vil jo ikke at de skal fryse heller! 

Endret av FruN
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan de bladgreiene smaker jeg heller. Har kjøpt potte og jord til de i dag, og tatt en kaffe med utsikt over byen i gamle trakter :) 

7 minutter siden, FruN skrev:

Noen gode tips til hvordan best bevare tulipaner? Vet jo dette med kjølige netter og slikt, men med unntak av kjelleren (der jeg er sikker på at jeg plutselig glemmer de..), er det liksom ingen ordentlige kjølige plasser her.. Har på følelsen at det kan bli for kaldt ute. Vet ikke helt hva temperaturen er på det kaldeste på natta.. Og vil jo ikke at de skal fryse heller! 

Bukett? Du kan sette de i kjøleskapet om du har plass.  

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Frøkensina skrev:

76bced53b05954fee10f2a825cb11bbc.jpg

hot-air-balloon-600x401.jpg

Nyyydelige ballongbilder Frøkensina. :ninuskapus:

50 minutter siden, FruN skrev:

Jeg har samme utfordringen....

44 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg vet ikke hvordan de bladgreiene smaker jeg heller. Har kjøpt potte og jord til de i dag, og tatt en kaffe med utsikt over byen i gamle trakter :) 

...har aldri plass i kjøleskapet. :daane:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yvonne: 

Men så lenge det ikke er frost kan du bare sette de ut. Eller finne seg i at tulipaner ikke varer så lenge uansett :ler:  Men lurt å sjekke de når man kjøper, om de står varmt og mangler vann f.eks, eller viser tegn til noe tørke selv om de er knopper.   På matbutikker og kiosker etc kan det være best å styre unna tulipaner, og så kan man godt gi de et nytt snitt flere ganger. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Jupp. Bra forslag. :roser:

Ble det plantesenter på deg i dag?

:lillesky2:Ja, jeg kjøpte ikke jord og potte på bensinstasjonen :fnise: Men kom ikke så langt som til området ditt da. Får håpe all denne sågalskapen fører til noe bra, ellers må jeg nok stramme meg opp og dukke unna Rumles planer neste vår :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

:lillesky2:Ja, jeg kjøpte ikke jord og potte på bensinstasjonen :fnise: Men kom ikke så langt som til området ditt da. Får håpe all denne sågalskapen fører til noe bra, ellers må jeg nok stramme meg opp og dukke unna Rumles planer neste vår :ler: 

Er det hytteområdet som skal beplantes? 

Jeg hadde besøk av en gartner her på torsdag. Fikk litt kjeft for at jeg hadde klippet rosene mine for tidlig, men jaja, får se hva som skjer med dem. Kjøper nye hvis de går ad undas (eller hva det heter). :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Aldrisur skrev:

Er det hytteområdet som skal beplantes? 

Jeg hadde besøk av en gartner her på torsdag. Fikk litt kjeft for at jeg hadde klippet rosene mine for tidlig, men jaja, får se hva som skjer med dem. Kjøper nye hvis de går ad undas (eller hva det heter). :laugh:

Hytta og balkongen. Ble litt skuffet når jeg innså etter at jeg hadde brukt en fjerdedel av såpottene på en tusenfrydlignende sak at de ikke vil overleve eller frø seg på hytta likevel :sukk: Det er også ganske krevende der siden det overhode ikke finnes noen "ferdig" jord å så/plante i. Bra jeg fortsatt har klart å vente med balkongrosen min da! Det kan jo gå bra med dine, men det er ikke anbefalt å beskjære før etter siste (mulige) frost.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt. Tusenfryd er fine, og ikke minst herlig navn.

Vent med rosen til mai måned var hans råd.

Nå er det natta for meg. Sov godt, klem og :natti: husk å pusse alle tennene både foran, bak og oppå! :ler:

Snakkes. :klem: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Dumt. Tusenfryd er fine, og ikke minst herlig navn.

Vent med rosen til mai måned var hans råd.

Nå er det natta for meg. Sov godt, klem og :natti: husk å pusse alle tennene både foran, bak og oppå! :ler:

Snakkes. :klem: 

Natta snupp :ler:  Ja skal huske det :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frøkensina skrev:

9 timer siden, Aldrisur skrev:

Nyyydelige ballongbilder Frøkensina. :ninuskapus:

Jeg har samme utfordringen....

...har aldri plass i kjøleskapet. :daane:

Som Aldri - har aldri plass i kjøleskapet! Har egentlig en fantastisk bod nede, men som sagt.. det ender fort opp med at jeg ikke får hentet de.. Så de får stå så lenge de står :) Og det blir vanligvis matbutikk-buketter her, ettersom det er litt for langt til noen blomsterbutikk (eller gartneri) for spontankjøp av blomster :P 

Var luksus der vi bodde før. Hadde du muligheten til å frakte saker og ting hjem, kunne du sykle til hagesenteret :daane: :jepp

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...