Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

Ja, de er alltid fine :rodmer: 

Har du noen duftpelargoner som du har overvintret?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Har du noen duftpelargoner som du har overvintret?

Nei, i år mistet jeg faktisk alle pelargoninene som det var liv i :sukk:  Dvs. en liten slyngpelargonia ser ut til å være i live, men vi får se hvordan det går :unsure:  

• Liker 2
Skrevet

Men, jeg har kjøpt en del engelske pelargonia nå da, så har vinduet fullt allerede :ler: Men, det var kjedelig med et par av de jeg mistet som var blitt veldig store og fine. Aner ikke hva som skjedde, har gjort det samme som jeg alltid har gjort med de.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Rumle skrev:

Nei, i år mistet jeg faktisk alle pelargoninene som det var liv i :sukk:  Dvs. en liten slyngpelargonia ser ut til å være i live, men vi får se hvordan det går :unsure:  

Uffda det var leit :klemmer: 

7 minutter siden, Rumle skrev:

Men, jeg har kjøpt en del engelske pelargonia nå da, så har vinduet fullt allerede :ler: Men, det var kjedelig med et par av de jeg mistet som var blitt veldig store og fine. Aner ikke hva som skjedde, har gjort det samme som jeg alltid har gjort med de.

:laugh: Beste trøsten det. Mystisk da, kjedelig å ikke vite hva som har skjedd. 

• Liker 2
Skrevet

Her kaster vi restavfall i Rema poser

• Liker 2
Skrevet

Peppermyntepelargoniumen min heter forresten Tomentosum Islington, den er helt uimotståelig :rodmer: 

• Liker 2
Skrevet

Rett og slett bare "Tom" blant venner og tilhengere? :fnise: 

• Liker 3
Skrevet

Da tror jeg heller at jeg kaller min Mentos :jepp: Tomentosum refererer forresten til de pusete hårene, mange andre arter av hårete planter heter det også.

• Liker 1
Skrevet

Dere driver med blomsterspråket her ser jeg. På tide å ringe Kripos? 

Men apropos! Jeg kjøpte tulipaner forrige uke. De hadde en hovedtulipan og en liten en som kommer fra stilken som ikke er moden enda. Kan jeg klippe av den visne hovedtulipanen? Eller dør hele greia da? 

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Mynona skrev:

Dere driver med blomsterspråket her ser jeg. På tide å ringe Kripos? 

Men apropos! Jeg kjøpte tulipaner forrige uke. De hadde en hovedtulipan og en liten en som kommer fra stilken som ikke er moden enda. Kan jeg klippe av den visne hovedtulipanen? Eller dør hele greia da? 

Du mener tulipaner i bukett, ikke sant? Bare klipp i vei du :jepp: Men, om den lille ikke er nesten ferdig er det ikke sikkert den vil bli så mye større uansett. Men, verdt et forsøk :jepp: 

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, Frøkensina skrev:

Da tror jeg heller at jeg kaller min Mentos :jepp: Tomentosum refererer forresten til de pusete hårene, mange andre arter av hårete planter heter det også.

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Rett og slett bare "Tom" blant venner og tilhengere? :fnise: 

Tom Mentos? :jepp: 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

Tom Mentos? :jepp: 

Tom Matros, blant venner? :ler: 

• Liker 2
Skrevet

Hæ? Umodne tulipaner som heter Tom Mentos????:strix:

Å, som jeg har savnet denne skravlegjengen her inne. :danser: Jeg har gitt opp tulipaner helt denne våren - snitter de to-tre centimeter og setter de i kaldt vann som jeg har blitt fortalt 1000 ganger av de små jyplingene i blomsterbutikken. Etter to dager så har de vokst seg inn i himmelen og ser bare fargeløse og tørre ut. 

Har gått over til noe annet som jeg ikke vet navnet på. De holder seg i 14 dager og er veldig dekorative når de springer ut. 

Skal lete på googel nå. :lete:

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Rumle skrev:

Du mener tulipaner i bukett, ikke sant? Bare klipp i vei du :jepp: Men, om den lille ikke er nesten ferdig er det ikke sikkert den vil bli så mye større uansett. Men, verdt et forsøk :jepp: 

De er knopper enda. Da klipper jeg :) 

takk takk! 

• Liker 1
Skrevet

peruansk-lilja-i-vas-74516370.thumb.jpg.4a4fb7f3fe4b811e61d40f8b861dae09.jpg

Hm, fant et bilde. Peruansk lilje heter det visst, men tulipaner er tulipaner og (må ha det innimellom allikevel da.) :fnise:

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Aldrisur skrev:

peruansk-lilja-i-vas-74516370.thumb.jpg.4a4fb7f3fe4b811e61d40f8b861dae09.jpg

Hm, fant et bilde. Peruansk lilje heter det visst, men tulipaner er tulipaner og (må ha det innimellom allikevel da.) :fnise:

Alstromeria tror jeg :jepp: Prøv med mindre vann i vasen til tulipanene, og så kan man sette de kjøleskapskaldt om natten for å vare lenger. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Alstromeria tror jeg :jepp: Prøv med mindre vann i vasen til tulipanene, og så kan man sette de kjøleskapskaldt om natten for å vare lenger. 

Alstromeria ja, :jepp: om Demses  skal være så fin på det. :jolie:

Mindre vann hjelper ikke her i gården asså. Og godt råd med kjøleskapskaldt, det er det, men...host :forkjola:host der er det fullt gitt. Nei, tror jeg har funnet løsningen nå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på hva jeg skal ha til middag

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Severus skrev:

Jeg lurer på hva jeg skal ha til middag

Russisk kaviar? :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Russisk kaviar? :tommelopp:

Så mye penger har jeg ikke, mills er dårlig erstatning 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...