Gå til innhold

Juballongen

Aldrisur

Anbefalte innlegg

:daane: Det var i forbindelse med at en stor bedrift skulle feire jubileum.

Så ble jeg bedt om å holde tale i Oslo Rådhus.

Jeg var så nervøs at jeg så meg nødt til å kjøpe en kjole til 5000 kroner. DEN  kjolen ga meg akkurat den selvtillit-booosten jeg trengte.  :hoppendeglad:

Kan ikke forestille meg annet enn at det gikk strålende fint! :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg bodde i Wien var jeg fast gjest i operaen. De har ofte fester og mottakelser i operaen, og ei svensk jente jeg kjenner jobbet med servering og sånt. Hun kom i prat med en gjest under et sånt arrangement, og ble veldig betatt av den norske gjesten. Han var så totalt forskjellig fra alle de andre som var til stede, sa hun. Vel, det viste seg at det var selveste kronprinsen av Norge. :fnise:

Så utrolig morsomt.  :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig :) Studerte du i Wien kanskje? :)

Nei, jeg jobbet på en internasjonal skole sør i byen. Fire dager på barneskole, en dag på ungdomsskole. Beste året jeg noen gang har hatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg jobbet på en internasjonal skole sør i byen. Fire dager på barneskole, en dag på ungdomsskole. Beste året jeg noen gang har hatt.

Så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forestille meg annet enn at det gikk strålende fint! :jepp:

Jada, det gjorde det. :)

Men for å komme ned på jorda igjen, gikk jeg med min 5000kroners kjole tvers gjennom hele byen og tok T-banen til Tveita.  :hoho:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det gjorde det. :)

Men for å komme ned på jorda igjen, gikk jeg med min 5000kroners kjole tvers gjennom hele byen og tok T-banen til Tveita.  :hoho:

:laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har møtt krompen på byen for lenge siden. Senere fikk jeg litt sansen for han når det viste seg at han digger PJ Harvey :tommel::laugh:

Men heksen fra skaugum, tja har et litt delt bilde av henne. Fint at hun tar vare på kunst da, og liker noe av samlingen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte gamlekongen jeg :) og når vi fikk fri fra skolen da han døde dro jeg med flere og tente lys i snøen foran slottet.

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heksen fra Skaugum? :klo:

Ja, hun er litt kjent som det blant Gardens gutter som jo betjener Kongen og hans hoff. 

Det er det jeg vet  ihvert fall.  :skravle: Sladre sladre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sånn i mange år. Min bror som nå er 40ish var i Garden, og det hendte at Sonja ga flaggkjeft til soldatene for ikke å ha utført oppdrag for henne. Så fulgte en telefonsamtale fra selveste kong Olav, som hadde følgende beskjed å gi: God vakt, gutter.

Sier litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm. Det er nok riktig.

Men  jeg må jo si at hun virker mer sympatisk nå, på sine gamle dager.  :blomst: Et langt liv med de erfaringer vi får på livets vei, kan forandre oss og gjøre oss mer empatiske og sympatiske, tror jeg.  :)

Endret av Aldrisur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er litt kjent som det blant Gardens gutter som jo betjener Kongen og hans hoff.

Det er det jeg vet ihvert fall. :skravle: Sladre sladre.

Har jeg aldri hørt om :P

Hørte om at kong Olav ikke likte ideen om en borgerlig pike på Slottet, men det gjaldt vel mer sosial status enn personlighet? Jeg lurer på hvordan Olav hadde taklet Mette-Marit :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Harald og Sonja virker som to flotte mennesker de :) Jeg husker jeg så et innslag på Senkveld hvor Thomas og Harald tok med Harald på tur til en slik hytte og så var han veldig jordnær og hyggelig å henge sammen med :) Jeg fikk lyst til å henge sammen med han med da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært sånn i mange år. Min bror som nå er 40ish var i Garden, og det hendte at Sonja ga flaggkjeft til soldatene for ikke å ha utført oppdrag for henne. Så fulgte en telefonsamtale fra selveste kong Olav, som hadde følgende beskjed å gi: God vakt, gutter.

Sier litt.

Det er veldig kjent :jepp: og ikke kun én historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri hørt om :P

Hørte om at kong Olav ikke likte ideen om en borgerlig pike på Slottet, men det gjaldt vel mer sosial status enn personlighet? Jeg lurer på hvordan Olav hadde taklet Mette-Marit :P

De kræsjet nok i personlighet i tillegg. Så dokumentaren hvor Sonja nevner en kontorrom krangel. Men det er klart han var av en annen tid og kultur, Maud og Haakon ville aldri ha tillatt at han hadde giftet seg borgerlig og det ble jo hans kusine. Märtha døde jo tidlig og han syntes vel at han aldri kunne gifte seg igjen, ei heller at noen kjærester/elskerinner var offentlige.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...