Rumle Skrevet 16. august 2015 #18381 Skrevet 16. august 2015 morn ballong! Rosen ser ut til å trives med nye bladskudd. Men jeg forstår meg ikke på noen andre planter i det bedet, de vokser jo ikke Har en liten drue, to år gammel kanskje. Den har hatt tre blader hele sommeren. Og solhatter som bare har ett-to blader, og en astrantia skjermblomst. Rumle har du røsslyng? Tenker på sommerfuglene, de flyr mellom de konstant nå når de blomstrer. Har litt naturlig røsslyng, men ikke kjempemasse. Så merkelig at det vokser så dårlig i det bedet da? Hvilken jord har du? hvordan er forholdene? Forleden fikk jeg en raptus og ville kjøpe en pelargonium, men det ser ut som sesongen er over? Tror jeg får lete mere, for en pellis vil jeg ha! De er nok på vei ut, men kanskje du kan finne det noen steder 1
Frøkensina Skrevet 16. august 2015 #18382 Skrevet 16. august 2015 Har litt naturlig røsslyng, men ikke kjempemasse. Så merkelig at det vokser så dårlig i det bedet da? Hvilken jord har du? hvordan er forholdene? Det er rart for det har jo blitt nok vann i sommer. Det er et bed i en bergsprekk, litt forskjellig jord men ble anlagt med mye god jord og kugjødselkompost. Kanskje noen sturer etter tørken i fjor? Rosen har "lagt på seg" mye i samme bed. Tenk, var på plantasjen i går uten å kjøpe noe Jeg så fine ( men dyre) solhatter, men blir litt nedslått når de jeg hadde døde ut. Vanner og vanner nå men, her og der er det fortsatt fuktig i bakken siden forrige store nedbør.
Rumle Skrevet 16. august 2015 #18383 Skrevet 16. august 2015 Det er rart for det har jo blitt nok vann i sommer. Det er et bed i en bergsprekk, litt forskjellig jord men ble anlagt med mye god jord og kugjødselkompost. Kanskje noen sturer etter tørken i fjor? Rosen har "lagt på seg" mye i samme bed. Tenk, var på plantasjen i går uten å kjøpe noe Jeg så fine ( men dyre) solhatter, men blir litt nedslått når de jeg hadde døde ut. Vanner og vanner nå men, her og der er det fortsatt fuktig i bakken siden forrige store nedbør. Så rart. Hmm det må være noe som er grunnen til det. Kan det være for dårlig drenering kanskje? Det vil nok i første omgang gi ganske like resultater. 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. august 2015 #18384 Skrevet 16. august 2015 De er nok på vei ut, men kanskje du kan finne det noen steder Jeg skal lete denne uka som kommer. Jeg så nemlig et lite innslag om noen som hadde et pelargonium-museum med enormt mange arter.....og ja, de er fine, men jeg er litt lei av dem som er veldig vanlige og som alle har i hager og karmer. Jeg vil ha en ny sort som jeg får til i min overvintring....og jeg hørte der at de ikke skal settes mørkt og kaldt over vinteren, men 8-9 grader og lyst. Arrgh...jeg vil ha den vinterhaven som jeg har ønsket meg i så mange år nå. Jeg vil. 2
Rumle Skrevet 16. august 2015 #18385 Skrevet 16. august 2015 --- Tenk, var på plantasjen i går uten å kjøpe noe Jeg så fine ( men dyre) solhatter, men blir litt nedslått når de jeg hadde døde ut. Vanner og vanner nå men, her og der er det fortsatt fuktig i bakken siden forrige store nedbør. er det mulig det da? Jeg får ikke til solhatt i det hele tatt selv I hagen blir de spist opp av snegler, og på terrassen dør de etter en sesong. Har i grunnen gitt de litt opp etter flere forsøk. Aner ikke hva jeg gjør galt 2
Rumle Skrevet 16. august 2015 #18386 Skrevet 16. august 2015 (endret) Jeg skal lete denne uka som kommer. Jeg så nemlig et lite innslag om noen som hadde et pelargonium-museum med enormt mange arter.....og ja, de er fine, men jeg er litt lei av dem som er veldig vanlige og som alle har i hager og karmer. Jeg vil ha en ny sort som jeg får til i min overvintring....og jeg hørte der at de ikke skal settes mørkt og kaldt over vinteren, men 8-9 grader og lyst. Arrgh...jeg vil ha den vinterhaven som jeg har ønsket meg i så mange år nå. Jeg vil. Ahh du kan jo så dine egne da kanskje? De er veldig lett å få til fra frø. Jeg sliter forøvrig med å få de til å overleve her selv Har ikke de rette forholdene i det hele tatt, så har vært tvunget til å oppbevare dem kaldere og mørkere. En del år har det gått, selv om de ikke ser ut når jeg tar dem frem på vinteren. Men, de siste årene har nesten alle krepert, uten at jeg aner hvorfor Har kun noen få som overlevde i år, og de hadde jeg faktisk i stuen, med mindre lys og mer (og veldig vekslende) varme Endret 16. august 2015 av Rumle 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. august 2015 #18387 Skrevet 16. august 2015 Tror ikke at jeg har ideelle vekstvilkår for frem-fra-frø-dyrking, ellers skulle jeg jo gjerne ha forsøkt det. Akk ja sann.... Ikke har jeg plass heller. Hmm...jeg må levere ny lotto til uka. 1
Rumle Skrevet 16. august 2015 #18388 Skrevet 16. august 2015 Du trenger bare bittelitt plass i vinduskarmen til det Tenkte bare hvis du var interessert i litt forskjellige sorter som du ikke får på hagesenteret Ellers pleier det å komme inn veldig fine engelske pelargonier på hagesenterne litt ut på vinteren De kommer lenge før de vanlige, og en del av de er helt nydelige. 2
Frøkensina Skrevet 16. august 2015 #18389 Skrevet 16. august 2015 er det mulig det da? Jeg får ikke til solhatt i det hele tatt selv I hagen blir de spist opp av snegler, og på terrassen dør de etter en sesong. Har i grunnen gitt de litt opp etter flere forsøk. Aner ikke hva jeg gjør galt Skulle ikke tro det går an men tenkte på om jeg slo til og plantet og så kommer det ikke noe regn her på lenge. Må dra hjem om et par timer Nei, jo, tja, bedet er i en skråning. Aner ikke! Men det er mange snegler her, av de norske. Men men, blomstrer litt i et annet, det gamle rufsebedet som jeg har delvis luket for engjungel. En rosa markrose, en lilla geranium og stormarikåpe 1
Frøkensina Skrevet 16. august 2015 #18390 Skrevet 16. august 2015 Tror ikke at jeg har ideelle vekstvilkår for frem-fra-frø-dyrking, ellers skulle jeg jo gjerne ha forsøkt det. Akk ja sann.... Ikke har jeg plass heller. Hmm...jeg må levere ny lotto til uka. Kjenner godt til en sånn planteønskeproblematikk 1
Rumle Skrevet 16. august 2015 #18391 Skrevet 16. august 2015 (endret) Arrrhhhhhh! Søndager altså! Endret 16. august 2015 av Rumle
Severus Skrevet 16. august 2015 #18392 Skrevet 16. august 2015 Søndager er ingenting, det er livet som er problemet 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. august 2015 #18393 Skrevet 16. august 2015 Du trenger bare bittelitt plass i vinduskarmen til det Tenkte bare hvis du var interessert i litt forskjellige sorter som du ikke får på hagesenteret Ellers pleier det å komme inn veldig fine engelske pelargonier på hagesenterne litt ut på vinteren De kommer lenge før de vanlige, og en del av de er helt nydelige. Ok. Jeg skal være på utkikk. Jeg skal så pelliser. 1
Rumle Skrevet 16. august 2015 #18394 Skrevet 16. august 2015 Søndager er ingenting, det er livet som er problemet Det er nok ikke så langt fra sannheten ja Søndager bare forsterker det .. synes jeg
Rumle Skrevet 16. august 2015 #18395 Skrevet 16. august 2015 Ok. Jeg skal være på utkikk. Jeg skal så pelliser. 1
Hoppetaujenta Skrevet 16. august 2015 #18396 Skrevet 16. august 2015 I morgen er det atter en dag og en fin mandag blir det! 1
Severus Skrevet 16. august 2015 #18397 Skrevet 16. august 2015 I morgen er det atter en dag og en fin mandag blir det! Hva vet du om det, du og vennene dine har jo bestemt dere for å fryse meg ute
Rumle Skrevet 16. august 2015 #18398 Skrevet 16. august 2015 I morgen er det atter en dag og en fin mandag blir det! Alltid like positiv du 1
FruN Skrevet 16. august 2015 #18399 Skrevet 16. august 2015 Jeg er midt i mellom i dag jeg. Litt kjedelig søndag, samtidig som jeg har stue, tv og strikketøy helt for meg selv Som har vært en god ting Samtidig venter jeg nesten bare på mandag og legetime. Ny lege er alltid spennende.
Hoppetaujenta Skrevet 16. august 2015 #18400 Skrevet 16. august 2015 Hva vet du om det, du og vennene dine har jo bestemt dere for å fryse meg ute Kjære deg....vær så snill å slutt nå. Ingen fryser deg ut. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå