Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff det må ha vært trist :troest: Jeg kan jo ikke noe om å gro roser egentlig, så det er bra å høre litt erfaringer! Balkongen/verandaen min har tak over seg, så jeg bør nok vanne krukker litt forsiktig på vinteren. Det kan være derfor jeg har mistet planter før.. Hm..

Får jeg lus og meldugg etc på Augusta Louise så kommer jeg til å bruke harde midler :opplyser: Det sprer seg sånn her. Kanskje jeg kan plante noe fint bunndekkende rundt henne i krukken, hva tror du?

Jeg har i prinsippet plass til mye mer på balkongen, den er jo over 5 meter ganger ca 1,5 meter. Men det er så trist når noe ikke overlever.

Ja, det kan veldig godt være grunnen. Jeg vanner en del ganger i løpet av vinteren. Men, vurderer selvsagt etter hvordan de ser ut + værforhold. Har du plantet vårløk så er jo de ganske avhenging også av en del gjennomvanninger utover våren (i plussgrader) om de skal få utvikle seg. Så kan de tørke opp igjen, og så vanner du på nytt. I alle fall funker det her :jepp:

Ja, bunndekkende må du ha! :jepp: Alle mine krukker er stappfulle av alt mulig rart  :laugh: Jeg putter alltid tulipaner/ andre vårløk i rosekrukkene, for det er så fint på vårene når de ser litt puslete ut, og så er de helt ferdig når rosene begynner å komme :jepp: Ellers er jeg jo veldig glad i geranium da, så jeg får vel anbefale det atter en gang  :laugh: Ellers er det vel det meste av stauder fine å bruke :jepp: Bare pass litt på at de ikke tar altfor mye plass til røttene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg plantet jo forglemmegeisøster i klematiskassen :grine: Den kom aldri tilbake!

Haha jeg må le, jeg har jo ikke grønne fingre tross alle hageblader etc :ler:

Vårløk rundt rosen høres bra ut! Men hvordan unngår du at de råtner når rosen må ha vann støtt og stadig :klo:

Skrevet

Håper egentlig det bare er vinter og vårvanning som er problemet mitt.. Har ikke hatt noen suksess med tulipaner i den største kassen heller (betong som er del av bygningen). :trist:

Og på hytta blir de spist fortere enn man kan sette løken!

Skrevet

Nei, på tide med litt mer :kaffekopp: Noen som vil ha?

Skrevet

Jeg plantet jo forglemmegeisøster i klematiskassen :grine: Den kom aldri tilbake!

Haha jeg må le, jeg har jo ikke grønne fingre tross alle hageblader etc :ler:

Vårløk rundt rosen høres bra ut! Men hvordan unngår du at de råtner når rosen må ha vann støtt og stadig :klo:

Råtner? Men, den skal jo aldri stå i vann, det skal bare vannes igjennom i spesielt tørre perioder :jepp: Så tørker det opp igjen, og sånn fortsetter det :jepp: Det blir jo uansett langt mindre fukt enn det feks er ute i en hage under naturlige forhold (i alle fall på min kant av landet  :laugh: ) Løkene trenger jo også vann for å danne røtter og vokse :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Nei, på tide med litt mer :kaffekopp: Noen som vil ha?

Har :kaffekopp: paser her je også - men det er kanskje litt sent ift din :ler:

Nu er det nyheter :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Har :kaffekopp: paser her je også - men det er kanskje litt sent ift din :ler:

Nu er det nyheter :jepp:

Nei, ventet på deg :ler:

Jepp nyheter :)

Skrevet

Råtner? Men, den skal jo aldri stå i vann, det skal bare vannes igjennom i spesielt tørre perioder :jepp: Så tørker det opp igjen, og sånn fortsetter det :jepp: Det blir jo uansett langt mindre fukt enn det feks er ute i en hage under naturlige forhold (i alle fall på min kant av landet  :laugh: ) Løkene trenger jo også vann for å danne røtter og vokse :jepp:

:laugh: Ok da. Men det renner ikke gjennom i en selvvanningspotte.. Må være litt forsiktig.

Ble så plutselig i dårlig humør og trist så jeg satte i gang og plantet rosen rett og slett, fant jord og kukompost og litt lecakuler. Fant også to av mine yndlingsting ødelagt i boden etter all kriseryddingen :( men men. Vasket potten med zalo, bør vel være en bra start!

• Liker 1
Skrevet

*setter frem litt eplekakerester etter dagens ettårsfeiring*

Skrevet

:laugh: Ok da. Men det renner ikke gjennom i en selvvanningspotte.. Må være litt forsiktig.

Ble så plutselig i dårlig humør og trist så jeg satte i gang og plantet rosen rett og slett, fant jord og kukompost og litt lecakuler. Fant også to av mine yndlingsting ødelagt i boden etter all kriseryddingen :( men men. Vasket potten med zalo, bør vel være en bra start!

Så flink du har vært! :blomst:

Ja, det er derfor jeg er bittelitt skeptisk til selvvanningspotter + frost - men, du får være ekstra forsiktig da ja :jepp: Nå er det jo ikke slik at det aldri skjer tilsvarende situasjoner ute i naturen, altså frost i bakken + regn for eksempel, og roser kan klare ganske tøffe forhold. Men, det er jo greit å prøve å ikke utfordre skjebnen altfor mye, hvis man kan la være .. tenker jeg :jepp:

*setter frem litt eplekakerester etter dagens ettårsfeiring*

:wow:

Hipp hurra for lillebror!  :blomst:

Og NU skal jeg ut å hage litt! :hoppe:

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med ettåring Tekola! :klemmer:

Nam, restene ble plutselig borte :plystre:

Skrevet

:blomst: Gratulere så masse med 1-årsdag og tusen takk for kake Tekola! 

Non-nom den var god! Jeg tok resten jeg.... :nigo:

dgTjIvz.gif

Ja så var mandagen snart over også. Sukk så fort dagene går dere. I morgen reiser jeg til FruN-land, skal besøke gamle venner som jeg ikke har truffet på 10 år! 

Gleder meg veldig.  :hoppendeglad: Og er litt spent samtidig.  :redd:

Så trist med fuglen din FruN, men den må ha vært syk kanskje? Det er vel ikke vanlig at undulater bare blir et halvt år gamle? Trist er det okke som.  :klem:

Velkommen hjem My! :hoppe: Nå har du vel fått ladet batteriene skikkelig til høstens arbeidsøkt? 

• Liker 1
Skrevet

Det blir nok en fin tur Aldri, du har jo skikkelige røtter der hørtes det ut som :blomst:

Skrevet

Litt røtter kanskje? Vi flyttet dit som nygifte og bodde der i 10 år.  :rodmer:

Et fantastisk fint sted.  ;)

• Liker 3
Skrevet

Litt røtter kanskje? Vi flyttet dit som nygifte og bodde der i 10 år.  :rodmer:

Et fantastisk fint sted.  ;)

Høres ut som en finfin tid, det blir nok koselig! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Fuglen var syk, ja. En eller annen luftveisinfeksjon virket det som. Undulater (i fangenskap) kan bli rundt 15 år. Men trist er det. Ho var en fin liten fugl.

Skrevet (endret)

Skal du være i byen her, Aldri? :ninja::ler:

Kanskje du plutselig ser meg? :P

Og det er et veldig fint sted! :jepp::fnise: Jeg trives godt oppi her så langt ihvertfall :jepp:

Endret av FruN
  • Liker 1
Skrevet

Vår ble eldre enn det. Men hun var voksen når vi fikk henne og ble aldri tam. Jeg tror ikke hun hadde det så godt og jeg hadde masse drømmer om at hun ble sluppet fri og ble lykkelig en liten stund :( Tror aldri jeg kommer til å ha fugl igjen.

• Liker 1
Skrevet

Ja, uff, man blir så glad i de små personlighetene. Vår ble 13 år.  :rodmer:

Jeg skal være både i byen og på fjellet FruN. Vi reiser opp på G. for å overnatte der.

:opplyser: Skal holde øynene åpne, så kanskje jeg plutselig ser deg! :hoppendeglad:   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...