Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig funnet sengen. Har to dyner, men Lillehund breier seg over begge to. :fnise:

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Hurra, ungene tok til vettet i dag etter gårsdagens grytidlige morgen! De våknet rundt fire, men ble overbevist om å sove til syv :ler:

*begynner å ordne til litt frokost*

Skrevet

Ungene dine burde møte naboungen min, den har våknet fra 04 og utover å vræla døde mathias 

• Liker 1
Skrevet

God morgen. Noen tidlig oppe og noen sent i seng, forstår jeg. Godt med sommerferie.

Skal du reise, Aldrisur? Men du holder oss vel litt oppdatert, for det?

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Ballongen er som oftest døgnåpen :strix: 

Jeg skal scoote meg en tur på Vespaen i dag når ungene sover og ta en kaffe med ei venninne, imens HerrTekola er hjemme med barna :rodmer:

Og så lurer jeg på om ikke vi skal ta oss en tur på stranda i dag, fint vær! :sol:

Skrevet

I dag kommer elektriker for å bytte sikringsskapet :hoppe: Og mikkmekke noen andre småting :jepp:

Og når han har dratt, kan vi fortsette med å sette opp ting i stua. Jippijehuuuu, flere esker bort :strix:

Skrevet

Det er så herlig å få esker bort fra stua! Jeg har fått bort eskene som sto i stua, nå har jeg bare sånne ekle esker igjen, sånne som det står "diverse" på. Sånn styggedom som aldri burde fått plass i esker, ting som aldri kommer til å få sin egen plass noe sted. 

Men, men. Det er oppholdsvær og tilløp til sol her i dag, så jeg skal få et par roser ned i jorda. Skal også finne plass til en japansk blodlønn, en sånn med vakre, mørkerøde blader. Vi har fått en ny groupie, en søt liten hunnkatt som allerede har sneket seg inn og forsynt seg med tørrfor. Tror vi må gjøre noe for å unngå at gjesten blir permanent, vi har da nok katter i huset.

Ønsker alle ballongfarere en riktig fin dag, og jeg håper at all oppmerksomheten rundt trådtittelen kanskje fører til at en vennligsinnet sjel eller to finner veien inn hit også.

• Liker 1
Skrevet

Ååå, blodlønn :rodmer:

Det husker jeg naboen hos mamma og pappa hadde (eller...det står vel der enda selv om naboene er "byttet ut" :fnise: ) og jeg var sååå fascinert av det. Såpass at om jeg hadde kunnet, hadde jeg brukt det i brudebuketten min :rodmer:

Skrevet

Og ja..diverse... :dry:

Jeg gjorde det dummeste og glemte å merke noen esker.. Men det finner sin plass til slutt :)

Skrevet

De tåler nok det meste, men de er ikke stelt på flere år, og er noe overvokst. Masse døde greiner, vanskelig å komme til bærene etc. 

Ta bort noen av de tykkeste greinene hver vår (klipp de helt nede ved bakken) da fornyer du den :jepp:

Jeg vet ikke helt hva det er med FruN-land, kan hende det er noe med luft og miljø?

Når jeg bodde der hadde jeg også en stor kjøkkenhage, bærbusker og enkel tilgang til plommer, epler og ville bær. Det var alltid en eller annen i nettverket vårt som hadde slaktet sau eller gris vi kunne kjøpe, evt. vært på jakt og fikset reisndyr- eller elgkjøtt til oss.

Jeg hadde alltid kjeller og fryser full av alt mulig rart som jeg hadde tilberedt selv. Til jul brygget vi øl og bakte lefser og juletre og fuglenek ble lagt på trammen vår av "en eller annen" et par dager før julaften.

Sukk, det var tider det. I tillegg sydde og strikket jeg alt vi trengte av klær  -  spesielt til ungene.  :rodmer:

:hjerte: Det var tider det.  :pls:

:rodmer:

Har du vært på legevakten nå, Frøkensina? :unsure: Håper det går bedre nå :klemmer:

God helg til alle ballongfarere :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva det er med FruN-land, kan hende det er noe med luft og miljø?

Når jeg bodde der hadde jeg også en stor kjøkkenhage, bærbusker og enkel tilgang til plommer, epler og ville bær. Det var alltid en eller annen i nettverket vårt som hadde slaktet sau eller gris vi kunne kjøpe, evt. vært på jakt og fikset reisndyr- eller elgkjøtt til oss.

Jeg hadde alltid kjeller og fryser full av alt mulig rart som jeg hadde tilberedt selv. Til jul brygget vi øl og bakte lefser og juletre og fuglenek ble lagt på trammen vår av "en eller annen" et par dager før julaften.

Sukk, det var tider det. I tillegg sydde og strikket jeg alt vi trengte av klær - spesielt til ungene. :rodmer:

:hjerte: Det var tider det. :pls:

:rodmer:

Det må være noe med lufta :jepp: og jeg vet (blitt fortalt et utall ganger :fnise: ) at det er veldig god jord her :jepp:

Det tar jo litt lengre tid før det blir modent her oppe og, siden vi er på ca 700m høyde, men det kan ikke være annet enn bra, tenker jeg :Nikke:

Tusen takk for bærbusk-tips, Rumle :klemmer:

Gjest LightBulb
Skrevet
:hoho: har sett på sommerbåten minutt for minutt for å speide etter gale slektninger.
  • Liker 2
Skrevet

Meste uke står det noe uvanleg på arbeidsplanen min. Kjøpe blomster :blomst: får dra ned til finn schøll å hamstre og pynte litt :)

• Liker 2
Skrevet

Meste uke står det noe uvanleg på arbeidsplanen min. Kjøpe blomster :blomst: får dra ned til finn schøll å hamstre og pynte litt :)

Så gøy! Hva skjer? :)

Skrevet (endret)

ups feil link

Endret av Vex
Skrevet

tumblr_nryyveyI0v1sks8qho1_1280.jpg

Denne har jeg laget

• Liker 2
Skrevet

Har du vært på legevakten nå, Frøkensina? :unsure: Håper det går bedre nå :klemmer:

God helg til alle ballongfarere :blomst:

Sovnet sent, våknet sent og har utsatt det for jeg gruer meg litt :rodme: Skal dra snart :jepp:

:klemmer:

For noen vakre bilder Frøkensina :)

Takk! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...