Frøkensina Skrevet 23. juli 2015 #17501 Skrevet 23. juli 2015 Ja det er imponerende (eller impregnerende ) jeg har aldri laget syltetøy, bare rørt noen bær. Eller bakt tre kaker på en dag! Au flytende fleece på hånda hørtes fælt ut
FruN Skrevet 23. juli 2015 #17502 Skrevet 23. juli 2015 Ja det er imponerende (eller impregnerende ) jeg har aldri laget syltetøy, bare rørt noen bær. Eller bakt tre kaker på en dag! Au flytende fleece på hånda hørtes fælt ut Det var ikke særlig godt heller Men kjørte inn til legevakta selv, så klarte meg bra Planen er å etterhvert ha egen kjøkkenhage, har allerede 6 solbærbusker (sårt trengende stell...), jordbærplanter på ymse steder (skal prøve å plante de om i litt system), og jobbe opp en lapp hvor jeg skal ha poteter, gulerøtter og løk Kanskje noe annet etterhvert, men det er en fin start, tenker jeg Også lurer jeg på om jeg skal ordne meg en kompostbinge Men er ikke sikker på om den "bare" skal være hageavfall eller om jeg skal ta med matavfall Og en dag blir det og agurk, tomater og annet smått som passer inn i et drivhus, må bare ha drivhus først 1
Frøkensina Skrevet 23. juli 2015 #17503 Skrevet 23. juli 2015 Det høres jo herlig ut FruN Solbærbusker tåler det meste i min erfaring, jordbærplanter er litt mer krevende.
FruN Skrevet 23. juli 2015 #17504 Skrevet 23. juli 2015 Det høres jo herlig ut FruN Solbærbusker tåler det meste i min erfaring, jordbærplanter er litt mer krevende. De tåler nok det meste, men de er ikke stelt på flere år, og er noe overvokst. Masse døde greiner, vanskelig å komme til bærene etc.
Frøkensina Skrevet 23. juli 2015 #17505 Skrevet 23. juli 2015 De tåler nok det meste, men de er ikke stelt på flere år, og er noe overvokst. Masse døde greiner, vanskelig å komme til bærene etc. Du kan klippe de helt ned, og de vil komme opp igjen med friske Har noen veldig gamle på hytta. Eller bare ta de døde greinene og eventuelt trimme de friske litt.
FruN Skrevet 23. juli 2015 #17506 Skrevet 23. juli 2015 Du kan klippe de helt ned, og de vil komme opp igjen med friske Har noen veldig gamle på hytta. Eller bare ta de døde greinene og eventuelt trimme de friske litt. Det er noe sånt som er tanken
Aldrisur Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #17507 Skrevet 23. juli 2015 Jeg vet ikke helt hva det er med FruN-land, kan hende det er noe med luft og miljø? Når jeg bodde der hadde jeg også en stor kjøkkenhage, bærbusker og enkel tilgang til plommer, epler og ville bær. Det var alltid en eller annen i nettverket vårt som hadde slaktet sau eller gris vi kunne kjøpe, evt. vært på jakt og fikset reisndyr- eller elgkjøtt til oss. Jeg hadde alltid kjeller og fryser full av alt mulig rart som jeg hadde tilberedt selv. Til jul brygget vi øl og bakte lefser og juletre og fuglenek ble lagt på trammen vår av "en eller annen" et par dager før julaften. Sukk, det var tider det. I tillegg sydde og strikket jeg alt vi trengte av klær - spesielt til ungene. Det var tider det. 2
Frøkensina Skrevet 23. juli 2015 #17509 Skrevet 23. juli 2015 Jeg vet ikke helt hva det er med FruN-land, kan hende det er noe med luft og miljø? Når jeg bodde der hadde jeg også en stor kjøkkenhage, bærbusker og enkel tilgang til plommer, epler og ville bær. Det var alltid en eller annen i nettverket vårt som hadde slaktet sau eller gris vi kunne kjøpe, evt. vært på jakt og fikset reisndyr- eller elgkjøtt til oss. Jeg hadde alltid kjeller og fryser full av alt mulig rart som jeg hadde tilberedt selv. Til jul brygget vi øl og bakte lefser og juletre og fuglenek ble lagt på trammen vår av "en eller annen" et par dager før julaften. Sukk, det var tider det. I tillegg sydde og strikket jeg alt vi trengte av klær - spesielt til ungene. Det var tider det. En hel roman du bodde i jo! 2
Frøkensina Skrevet 23. juli 2015 #17510 Skrevet 23. juli 2015 Leste forresten "fisket reinsdyr eller elgkjøtt" Fikk noen rare bilder av det!
Aldrisur Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #17511 Skrevet 23. juli 2015 En hel roman du bodde i jo! Ja det var det faktisk. Det var et utrolig fint sted og bo. Jeg hadde full jobb, men fikk allikevel tid til alt jeg hadde lyst til. Skal reise opp dit og besøke gamle venner i begynnelsen av august. Jeg tror Fru og herr N og lille Bolla N, får det helt utmerket der. 3
Aldrisur Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #17512 Skrevet 23. juli 2015 Hoff og hoff, jeg håper hun Melona (eller hva hun kalte seg?)har lagt seg nå. Tenk så mange klikker det er på "sett deg oppi kørja" i kveld! 2
Frøkensina Skrevet 23. juli 2015 #17513 Skrevet 23. juli 2015 Det høres helt klin umulig ut men glad du har så herlige minner! Kanskje Fru, Herr og Bolla N får besøk også da?
Frøkensina Skrevet 23. juli 2015 #17514 Skrevet 23. juli 2015 Hoff og hoff, jeg håper hun Melona (eller hva hun kalte seg?)har lagt seg nå. Tenk så mange klikker det er på "sett deg oppi kørja" i kveld! Ja huff, blir nok mareritt ellers!
Aldrisur Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #17515 Skrevet 23. juli 2015 Det høres helt klin umulig ut men glad du har så herlige minner! Kanskje Fru, Herr og Bolla N får besøk også da? Vi hadde ikke TV vet du. Eller dvs. bare en sånn liten svarthvit 10 tommers eller noe sånt. Ingen som gadd å se på den.
Frøkensina Skrevet 23. juli 2015 #17518 Skrevet 23. juli 2015 Vi hadde ikke TV vet du. Eller dvs. bare en sånn liten svarthvit 10 tommers eller noe sånt. Ingen som gadd å se på den. Ingen dataklikking heller.. utrolig hva man kunne hatt tid til 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå