Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Gjest LightBulb
Skrevet (endret)

Jeg er en av de få (rare utskuddene) som ikke liker den typen bøker! :ler: så har ikke lest eller sett filmene. Unntatt en av HP-filmene da.

:overrasket::daane:

:ler: Det er bra vi er forskjellige :jepp: Jeg leser lite krim, synes det er kjedelig... bortsett fra Dan Brown og Tom Egeland. Jeg får alltid rare blikk når jeg sier jeg synes krim er kjedelig. (bøker altså. Liker veldig godt krim serier/filmer)

Endret av LightBulb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere lest Ringenes Herre og/eller Harry Potter?

jeg har lest LOTR men ikke Harry Potter.

• Liker 1
Skrevet

Har dere lest Ringenes Herre og/eller Harry Potter?

Begge deler :) 

HP et utall ganger og RH to ganger :) 

Gjest LightBulb
Skrevet

Fikk du dem tilfeldigvis eller med vilje? :klo: Har problemer med bare å finne én bok jeg vet jeg vil lese, er jo helt utafor etter så lang tid med for lite konsentrasjon. Har nok noen bøker rundt meg her jeg ikke har lest, fått i gave osv. Burde vel starte der.. Og så har jeg noen fagbøker jeg har kjøpt selv men aldri lest..

Hvilken sjanger leser du helst? :)

Skrevet

Hvilken sjanger leser du helst? :)

Vet ikke :ler:

Skrevet (endret)

:ler:

Hva er din favorittbok?

Du spør så vanskelig! :daane:

Tror ikke jeg har en.. Et lite utvalg av hva jeg husker å ha likt godt: The Hitchhaikers Guide to the Galaxy, Lord of the Rings, antikk-Roma-krimserien Roma Sub Rosa av Steven Saylor, diverse Agatha Christie, et par Irving, den med bjørnen og en til, The Historian (vampyrsak), Pride and Prejudice. Gah, kikker bort på bokhyllen med masse engelskpensum skjønnliteratur, jeg har da likt flere av de og, husker ikke...

Endret av Frøkensina
Skrevet

Den beste boka jeg har lest er John Irvings "Garp." 

Boka har lite til felles med filmen, da boka inneholder mange paralelle historier.  :rodmer:

• Liker 4
Gjest LightBulb
Skrevet

Du spør så vanskelig! :daane:

Tror ikke jeg har en.. Et lite utvalg av hva jeg husker å ha likt godt: The Hitchhaikers Guide to the Galaxy, Lord of the Rings, antikk-Roma-krimserien Roma Sub Rosa av Steven Saylor, diverse Agatha Christie, et par Irving, den med bjørnen og en til, The Historian (vampyrsak), Pride and Prejudice. Gah, kikker bort på bokhyllen med masse engelskpensum skjønnliteratur, jeg har da likt flere av de og, husker ikke...

Jeg vet, jeg klarer ikke svare på det selv :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Fikk du dem tilfeldigvis eller med vilje? :klo: Har problemer med bare å finne én bok jeg vet jeg vil lese, er jo helt utafor etter så lang tid med for lite konsentrasjon. Har nok noen bøker rundt meg her jeg ikke har lest, fått i gave osv. Burde vel starte der.. Og så har jeg noen fagbøker jeg har kjøpt selv men aldri lest..

Jeg fikk de gratis med vilje. Litt tilfeldig :ler: 

:overrasket::daane:

:ler: Det er bra vi er forskjellige :jepp: Jeg leser lite krim, synes det er kjedelig... bortsett fra Dan Brown og Tom Egeland. Jeg får alltid rare blikk når jeg sier jeg synes krim er kjedelig. (bøker altså. Liker veldig godt krim serier/filmer)

Jeg elsker krim! :ler:  Det jeg leser absolutt mest av.

• Liker 1
Skrevet

Den beste boka jeg har lest er John Irvings "Garp." 

Boka har lite til felles med filmen, da boka inneholder mange paralelle historier.  :rodmer:

Tror jeg leste den for veldig lenge siden. Og lurte på om jeg hadde lest den når jeg så filmen! :fnise: John Irving skriver veldig godt.. :jepp:

• Liker 3
Skrevet

Jeg likte å lese når jeg var barn, å da helst Johan Arnt Strøm som er en lokal forfatter

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg leste den for veldig lenge siden. Og lurte på om jeg hadde lest den når jeg så filmen! :fnise:John Irving skriver veldig godt.. :jepp:

Han er dritgod!  :hoppendeglad:

• Liker 3
Skrevet

Jeg likte å lese når jeg var barn, å da helst Johan Arnt Strøm som er en lokal forfatter

Han er ukjent for meg. Skriver han barne- eller voksenbøker?

Skrevet

Var veldig glad i Astrid Lindgren som barn, favorittene mine av henne var Mio min Mio og Ronja Røverdatter. Andre som gjorde inntrykk var Momo og tidstyvene og Narniabøkene.

• Liker 2
Skrevet

Han er ukjent for meg. Skriver han barne- eller voksenbøker?

Ungdomsbøker, sånne spenningsbøker som handler om noen lokale barn/ungdommer

• Liker 2
Skrevet

Var veldig glad i Astrid Lindgren som barn, favorittene mine av henne var Mio min Mio og Ronja Røverdatter. Andre som gjorde inntrykk var Momo og tidstyvene og Narniabøkene.

Fine barnebøker.  :rodmer:

Den første boka jeg leste selv var Pippi Langstrømpe. Jeg leste og leste og gjemte hodet under dyna fordi jeg ble så flau av alle de krumspringene hun fant på.

Ikke før jeg ble ganske voksen forsto jeg hvor tøff og selvgående Pippi egentlig er.  :)

• Liker 2
Skrevet

Den første Astrid Lindgren boka jeg leste var Vi på Saltkråkan. Mamma sin gamle

• Liker 1
Skrevet

Ungdomsbøker, sånne spenningsbøker som handler om noen lokale barn/ungdommer

Det er alltid spennende å lese historier man kjenner seg igjen i, så forstår godt at dette fenget Vex. 

• Liker 1
Skrevet

Å hoi, jeg forteller gjerne! I dag har jeg kjøpt tre roser til, pluss en Acer Palmpatum som skal live opp inngangspartiet mitt. I går ble jeg overrasket av en hel maurkoloni som hadde tatt tilflukt i posen med kugjødsel, men etter at jeg skjenka dem med Fun Light i går så er det ingen igjen! Magisk! Jeg har lett etter den berømmelige Augusta Louise hos flere hagesentre i nærheten, men ingen har skjønnheten. :( Jeg kjenner at jeg bare MÅ ha den, siden jeg har to Louise fra før (Bugnet og Odier) og mangler noe ferskenrosagult i hagen. Jeg har satt ned nærmere femten hosta og heuchera i grensen mot naboen, men jeg ser at det bedet blir veldig tørt, så jeg må flytte dem litt.

Det er veldig overgrodd i deler av hagen fortsatt, men til min store lykke så jeg at jeg faktisk har hele FIRE av den busken jeg har gledet meg til å plante, nemlig duftskjærsmin. Den ene er nesten tre meter høy, og de dufter så berusende at jeg blir ør av lykke. De stygge buskene jeg ville grave opp i vår viste seg å være ROSER, nærmere bestemt Hurdalsrosa, og de blomstrer overdådig. De må beskjæres kraftig, hele hagen bærer preg av dårlig vedlikehold de siste årene, men likevel.

Jeg ELSKER hagen min!

Åhhh!  :rodmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...