Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg? :smilyblomst:  Har du slått deg til ro i ditt nye hus og nyter den fine hagen din? 

Huset mitt er så fiiint! Ting har tatt voldsomt med tid, vi ble forespeilet at vi kom hjem til ferdig hus for to uker siden, og det er fortsatt masse som står igjen. Kjøkkenet er nesten ferdig (og griselekkert), badet mangler downlights, vifte, speil og vanlig lys (pokkers elektriker), men er totalforandret. Vi har revet ut alt og bygd det opp på nytt med herlige fliser, og dusjen er sånn at man bare vil stå der lenge.

Hagen er et villnis av dimensjoner og vil trenge år på å bli akseptabel, men jeg må bare begynne i en ende og ta ting etterhvert. Kjøpte et par roser i dag, Maiden's Blush og Winchester Cathedral, og skulle bruke masse kumøkk under plantinga, men den var full av maur (!) og da fikk jeg skrekken. Har dynket dem med Fun Light og håper de drar dit pepper'n gror.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh. men det høres jo både herlig og slitsomt ut!

Den som venter på noe godt vet du.... :hoppe:

Du hadde vel ikke regnet med å ha fullgod hage denne sommeren, men fine roser er en god start!

Fun Light mot maur? Jeg trodde de likte sånne søte drikker jeg. Men de liker kanskje ikke kunstig søtningsstoff?  :overrasket:

• Liker 1
Skrevet

OMG jeg så nettopp en fødsel på youtube, det var mer som å se alien  

Skrevet

Jeg glemte å klippe klørne Hoppe!! De blir jo bare lengre og lengre!

• Liker 1
Skrevet

Det så sunt og godt ut. Slår hvertfall min vaffeljerntoast!

• Liker 1
Gjest LightBulb
Skrevet (endret)

3 vakter igjen på jobb og få uker til neste starter. Den starter med "norgesturnè" hvor vi skal besøke diverse butikker rundt om i landet. Alle skal til Bergen og så blir en og en sendt videre derifra til Trondheim, Oslo, Stavanger eller Kristiansand :daane: spent på hvor jeg havner...

Har venner/slektninger alle plasser bortsett fra Trondheim, så får håpe jeg drar en av de plassene så har jeg noen å være med på kveldene :lol:

Endret av LightBulb
  • Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Dere smarte reisemennesker; Hva bør jeg tenke på ang mobilen når jeg reiser i morgen for at det ikke skal bli superdyrt? wifi på hotellet, men er det noe jeg bør slå av? Synes å huske at jeg måtte det, men husker ikke hva...

Og hva med penger? Ta ut før jeg reiser?

Skrevet

Dere smarte reisemennesker; Hva bør jeg tenke på ang mobilen når jeg reiser i morgen for at det ikke skal bli superdyrt? wifi på hotellet, men er det noe jeg bør slå av? Synes å huske at jeg måtte det, men husker ikke hva...

Lurt å slå av mobildata helt, da slipper du at telefonen jobber mot mobilnettet i tide og utide. Noen velger å kun slå av roaming, jeg har alltid valgt å slå av mobildata fullstendig.

God tur!

Gjest Inggolf
Skrevet

Lurt å slå av mobildata helt, da slipper du at telefonen jobber mot mobilnettet i tide og utide. Noen velger å kun slå av roaming, jeg har alltid valgt å slå av mobildata fullstendig.

God tur!

Takk for svar, ja mobildata vet jeg, men da jeg hadde denne slutta-appen så talte den dager, minutter, sekunder og penger spart selvom jeg hadde mobildata av (den appen er slettet nå fordi den trakk så mye uansett), så er det noe oppdateringsgreier som jeg bør slå av tenker jeg?

Dette ang penger som jeg spurte om tror jeg at jeg fant ut. Bare innmari vanskelig å gjette seg til hvor mye som er lurt å ta ut!

Skrevet

3 vakter igjen på jobb og få uker til neste starter. Den starter med "norgesturnè" hvor vi skal besøke diverse butikker rundt om i landet. Alle skal til Bergen og så blir en og en sendt videre derifra til Trondheim, Oslo, Stavanger eller Kristiansand :daane: spent på hvor jeg havner...

Har venner/slektninger alle plasser bortsett fra Trondheim, så får håpe jeg drar en av de plassene så har jeg noen å være med på kveldene :lol:

Får hoppe litt for deg da Lght! Så du får det du ønsker deg.  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:

Enig med Roadrunner.

Jeg slår alltid av roamingen. 

Hvis jeg var deg ville jeg tatt ut litt penger, sånn at du har til noe å drikke f.eks. ved ankomst.

Ellers lønner det seg vel å ta ut i minibank på stedet du skal. 

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Vi tok ut 100€ før vi reiste nedover, og det holdt til småshopping og slikt, og så betalte vi alt av restaurantbesøk og hotell på mastercardet, for å få regnet valutavekslingen kun en gang, istedet for hver gang vi trakk kortet :) Og så er det vel billigere å ta ut valuta i minibanken til den banken du har her i Norge, tror jeg, enn andre banker, for der er et vel noen gebyrer. Eller har de endret det nå?

Håper du får en fin tur, Noz!

Jeg sitter og prøver å overbevise meg selv om at det er lurt med litt frokost. Men jeg har ikke lyst på mat, spesielt ikke etter fire dager med frokostbuffet! :ler:

Skrevet

Takk for svar, ja mobildata vet jeg, men da jeg hadde denne slutta-appen så talte den dager, minutter, sekunder og penger spart selvom jeg hadde mobildata av (den appen er slettet nå fordi den trakk så mye uansett), så er det noe oppdateringsgreier som jeg bør slå av tenker jeg?

Dette ang penger som jeg spurte om tror jeg at jeg fant ut. Bare innmari vanskelig å gjette seg til hvor mye som er lurt å ta ut!

Ingenting kan oppdatere seg automatisk hvis mobildata er skrudd av.
Skrevet

Vi tok ut 100€ før vi reiste nedover, og det holdt til småshopping og slikt, og så betalte vi alt av restaurantbesøk og hotell på mastercardet, for å få regnet valutavekslingen kun en gang, istedet for hver gang vi trakk kortet :) Og så er det vel billigere å ta ut valuta i minibanken til den banken du har her i Norge, tror jeg, enn andre banker, for der er et vel noen gebyrer. Eller har de endret det nå?

Håper du får en fin tur, Noz!

Jeg sitter og prøver å overbevise meg selv om at det er lurt med litt frokost. Men jeg har ikke lyst på mat, spesielt ikke etter fire dager med frokostbuffet! :ler:

Jeg ligger i senga. 1,5 time etter jeg våknet. Hører på regnet og nyter nest siste feriedag. Frokost får jeg ta når jeg er skrubbsulten :ler:

• Liker 1
Skrevet

Den nye skjorta mi!! Passer vel perfekt her inne?

• Liker 5
Skrevet

Den nye skjorta mi!! Passer vel perfekt her inne?

Så kuuuuuul Mynona! :strix:  Mye finere enn jeg hadde forestilt meg den.  :rodmer:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk Takk :blomst:

Tenkte å stappe den nedi høyt-i-livet-pencilskjørt :jepp: 

Endret av Mynona
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...