Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

:Nikke: Helt sant og goooood natt til dere!

Nå flyver jeg inn  i natten...  :goodbye: (tror jeg) 

qJjylQK.jpg

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sendte deg i sjokk Hoppeloppe?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bare bildet til Vex. Hun har blitt så flink til å fototøyse. :jepp:

Natta O vakre Aldri i solnedgang! :rodmer:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet

Tror interspindelvevet protesterer på at jeg taster på mobilen :jepp:

Skrevet

---

Legger inn et bilde fra hytteturen. Ikke så fantastisk for de av dere som bor på landet, men for denne byrotta her var det helt nydelig å få være i sånne omgivelser noen dager. :hjerte:

---

:daane: så nydelig det er der!  :rodmer:

:vinke: I dag var det ikke jeg som knakk (merkelig nok) men Augusta Louise :( Tror hun bare er A eller L nå, for halvparten forsvant ved planting :grine: Men vært en veldig fin dag alt i alt, sittet som Ferdinand og bare tittet på prestekragene noen timer med masse kaffe og noen Agatha Cristie pocketter fra 60-tallet. Og så hardbarka haging med kink i ryggen og armen i fatle (neida bare litt gassbind :) )

Knakk hun på midten?! :sjokkert: Roten også, eller "bare" noen greiner? :unsure:

Og vær nå forsiktig med rygg og arm og og og ... :opplyser:

:klemmer:

• Liker 1
Skrevet

:daane: så nydelig det er der! :rodmer:

Knakk hun på midten?! :sjokkert: Roten også, eller "bare" noen greiner? :unsure:

Og vær nå forsiktig med rygg og arm og og og ... :opplyser:

:klemmer:

Uff er fæl å skremme deg jo! :klemmer: Hun hadde to hovedgrener fra roten liksom, den ene med mange knopper brakk. Den andre er helt fin med åpne blomster :jepp: jeg bare nestengråt :opplyser: plantet i kugjødsel som gartnerdamen sa :)

Føler meg som en olding med rare skader og vondter :laugh: men veldig glad for å være her litt.

Skrevet

Uff er fæl å skremme deg jo! :klemmer: Hun hadde to hovedgrener fra roten liksom, den ene med mange knopper brakk. Den andre er helt fin med åpne blomster :jepp: jeg bare nestengråt :opplyser: plantet i kugjødsel som gartnerdamen sa :)

Føler meg som en olding med rare skader og vondter :laugh: men veldig glad for å være her litt.

Ahh men da er det jo ikke så farlig, selv om det selvsagt er kjedelig for det! Den gror seg sikkert fin igjen i løpet av sommeren/høsten, og i alle fall til neste år :)

Jeg føler meg også som en olding titt og ofte, om det er noe trøst!  :laugh:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ahh men da er det jo ikke så farlig, selv om det selvsagt er kjedelig for det! Den gror seg sikkert fin igjen i løpet av sommeren/høsten, og i alle fall til neste år :)

Jeg føler meg også som en olding titt og ofte, om det er noe trøst! :laugh:

Jah, tenker det går bra for roten og en gren er ok? Vet ikke hvor fort noe vil gro her, jeg har mange mislykkede "de vil bli store snart" prosjekter bak meg :ler: men håpet dufter rosenydelig! :laugh: olding gangsta gardeners :smoke: Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Skrevet

Jah, tenker det går bra for roten og en gren er ok? Vet ikke hvor fort noe vil gro her, jeg har mange mislykkede "de vil bli store snart" prosjekter bak meg :ler: men håpet dufter rosenydelig! :laugh: olding gangsta gardeners :smoke:

Tror det skal gå bra ja :jepp: den setter nok nye grener ganske fort. Eneste som jeg kan tenke meg at kan være et problem er om såret er stygt og går ned i roten? Men, det går sikkert fint uansett :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Har du fått haget litt eller er det fortsatt uvær i Baluba?

Gjest Jacklost
Skrevet

Hyggelig å se at folk fortsatt et våkne her :) Jeg driver og ser på CSI: Cyber. Hva gjør dere på? :)

Skrevet

Tror det skal gå bra ja :jepp: den setter nok nye grener ganske fort. Eneste som jeg kan tenke meg at kan være et problem er om såret er stygt og går ned i roten? Men, det går sikkert fint uansett :jepp:

Nei, ikke helt ned i roten, en cm eller noe fra der begge grenene møttes (over podestedet tenker jeg) Så at den må ha vært halvbrukket før jeg kjøpte den for det var brunt halvveis :jepp:

Går nok bra, veldig spent på om hun vil trives! Fikk stå i bergbedet hvor jeg har fylt opp en sprekk med jord og gjødsel før, mistet noen solhatter. Har blant annet en bitteliten drueplante der :rodmer: den tråkket jeg på i våres og knakk grenen :ler:

Skrevet

Har du fått haget litt eller er det fortsatt uvær i Baluba?

Mja, veldig lite - men har laget noen buketter og bundet en marikåpekrans :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Hyggelig å se at folk fortsatt et våkne her :) Jeg driver og ser på CSI: Cyber. Hva gjør dere på? :)

:vinke: sitter på hytta og mobiltaster og lufter hagetanker! :jepp:

Skrevet

Ikke så mye her - blir snart senga på denne rumlen :jepp:

Nei, ikke helt ned i roten, en cm eller noe fra der begge grenene møttes (over podestedet tenker jeg) Så at den må ha vært halvbrukket før jeg kjøpte den for det var brunt halvveis :jepp:

Går nok bra, veldig spent på om hun vil trives! Fikk stå i bergbedet hvor jeg har fylt opp en sprekk med jord og gjødsel før, mistet noen solhatter. Har blant annet en bitteliten drueplante der :rodmer: den tråkket jeg på i våres og knakk grenen :ler:

Godt! :)

:ler: kjenner meg litt for godt igjen med de uhellene der altså - jeg har en egen evne til å knekke av roseknopper :sukk: og klematisgrener må jeg bare holde meg helt vekke fra, trenger omtrent bare å se på de for at de skal knekke :ler:

• Liker 1
Skrevet

Mja, veldig lite - men har laget noen buketter og bundet en marikåpekrans :Nikke:

Å det høres jo fint ut! :Nikke: Har en stormarikåpe i blomst her nå, med et villniss av lilla ville/ ugress erteblomster rundt. Vil ikke hjem i morgen egentlig, men må det. Skal ta med rosegrenen som knakk hjem :jepp:

Skrevet

Ikke så mye her - blir snart senga på denne rumlen :jepp:

Godt! :)

:ler: kjenner meg litt for godt igjen med de uhellene der altså - jeg har en egen evne til å knekke av roseknopper :sukk: og klematisgrener må jeg bare holde meg helt vekke fra, trenger omtrent bare å se på de for at de skal knekke :ler:

Må nok prøve å si goodnight moon igjen og sove snart her og.

:ler: veldig fort gjort! :klemmer:

Skrevet (endret)

Du kan jo prøve å klippe av ett nytt skudd og sette den i en potet. Så en artikkel tidligere i år med en som sverget til å lage nye roser slik :ler: Stakk stiklingen ned i en potet og plantet den. Tror poenget var at poteten ville gi riktig mengde fukt til stiklingen til den hadde utviklet nok røtter selv .. og så etterpå ville den bare råtne uansett og bli til jord og næring. Tenkte jeg skulle prøve det selv i år, men har ikke fått gjort det enda. Skal se om jeg finner artikkelen :)

http://www.amateurgardening.com/top-tips/roses-top-tips/taking-rose-cuttings-4503her var den :)

Endret av Rumle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...