Rumle Skrevet 15. juli 2015 #17001 Skrevet 15. juli 2015 Pakket og klar, sprettet en pakkepils og hører på musikk! I morgen bærer det av sted, av steeed Blir kjempekoselig og ikke minst kjempe gøy å reise på en aldri så liten ferie sammen med gode venner. Har vært flink å satt strek med kjekken fra i vinter, og h e r r e g u d så godt! Men, så kom det en kjekk bonde å overtok ganske mye av det "tomrommet" som kjekken etterlot seg. Jeg ville ha huet for meg selv.. Men slik gikk det altså ikke Håper dere har hatt og fortsatt får en finfin uke alle dere andre i ballongen! God tur og god uke til deg også Jeg lurte litt på den
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17002 Skrevet 15. juli 2015 Den er fin ja Har du den, eller har du sett den? Kanskje det haster å kjøpe en, aner ikke om rugosahybrider blir forbudt når arten blir det?
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17003 Skrevet 15. juli 2015 Pakket og klar, sprettet en pakkepils og hører på musikk! I morgen bærer det av sted, av steeed Blir kjempekoselig og ikke minst kjempe gøy å reise på en aldri så liten ferie sammen med gode venner. Har vært flink å satt strek med kjekken fra i vinter, og h e r r e g u d så godt! Men, så kom det en kjekk bonde å overtok ganske mye av det "tomrommet" som kjekken etterlot seg. Jeg ville ha huet for meg selv.. Men slik gikk det altså ikke Håper dere har hatt og fortsatt får en finfin uke alle dere andre i ballongen! hodeinvaderende kjekkaser pføy
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #17004 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Har du den, eller har du sett den? Kanskje det haster å kjøpe en, aner ikke om rugosahybrider blir forbudt når arten blir det? Jeg tror jeg har den, men jeg er ikke 100% sikker. Har ganske mange lignende roser som ikke er merket men, den ser veldig kjent ut Den jeg vet med sikkerhet at jeg har er William Baffin, av de kanadiske rosene. Augusta Luise eller Summerlady har helt vidunderlig duft (etter min mening) men, jeg tviler på om de er hardfør nok. Aloha dufter nydelig også, og er rimelig hardfør her i alle fall. Endret 15. juli 2015 av Rumle 1
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17006 Skrevet 15. juli 2015 Jeg tror jeg har den, men jeg er ikke 100% sikker. Har ganske mange lignende roser som ikke er merket men, den ser veldig kjent ut Den jeg vet med sikkerhet at jeg har er William Baffin, av de kanadiske rosene. Augusta Luise eller Summerlady har helt vidunderlig duft (etter min mening) men, jeg tviler på om de er hardfør nok. Fant William guuuuuu... Dufter den (han!) ingenting?
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #17007 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Fant William guuuuuu... Dufter den (han!) ingenting? Hmmm det er iallefall ikke noe påfallende duft av den - har den på terrassen, har akkurat startet blomstringen nu Men, augusta luise ville du sikkert elske . Enormt store blomster og helt fantastisk duft! Prøv i en krukke på terrassen Jeg har hatt mine i krukker i flere år og de kommer jevnt og trutt hvert år Endret 15. juli 2015 av Rumle
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17008 Skrevet 15. juli 2015 Det er veldig vanskelig å vite hva som vil trives i litt harde kår. Det er ikke plantesonen som er så høy, er jo litt mildere enn Oslo der (3-4 kanskje?) men det at det er grunn jord og litt utsatt for vind og vær, og surjord. Jeg mistet en nydelig rose som gikk fra gul til aprikos-rosa og luktet godt, men det var den våren mye døde.
Gjest Nosoul Skrevet 15. juli 2015 #17009 Skrevet 15. juli 2015 hodeinvaderende kjekkaser pføy Ja, de gir seg jammenta ikke Det var såå mye enklere når jeg var singel og ikke hadde NOEN som invanderte hodet 1
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #17010 Skrevet 15. juli 2015 Det er veldig vanskelig å vite hva som vil trives i litt harde kår. Det er ikke plantesonen som er så høy, er jo litt mildere enn Oslo der (3-4 kanskje?) men det at det er grunn jord og litt utsatt for vind og vær, og surjord. Jeg mistet en nydelig rose som gikk fra gul til aprikos-rosa og luktet godt, men det var den våren mye døde. Er det ikke noe ok hagesenter i området? Eller stikk innom noen naboer som ha masse blomster, de fleste hagefolk elsker å dele erfaringer
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17011 Skrevet 15. juli 2015 Hmmm det er iallefall ikke noe påfallende duft av den - har den på terrassen, har akkurat startet blomstringen nu Men, augusta luise ville du sikkert elske . Enormt store blomster og helt fantastisk duft! Prøv i en krukke på terrassen Jeg har hatt mine i krukker i flere år og de kommer jevnt og trutt hvert år Å så fint det må være der!! Må innrømme at jeg tror jeg er ganske elendig som rosegartner, men vil så gjerne! Ja, hvis jeg pakker den masse inn på vinteren så kanskje? Tror du fortalte meg om augusta luise før. Skal titte på link
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17012 Skrevet 15. juli 2015 Der var den jo!! Jeg er overtrøtt, bare en liten advarsel For et bilde!
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17013 Skrevet 15. juli 2015 Er det ikke noe ok hagesenter i området? Eller stikk innom noen naboer som ha masse blomster, de fleste hagefolk elsker å dele erfaringer Vel nærmeste er en ganske stor Plantasjen. Var der jeg kjøpte den gul-aprikose. (Har også kjørt over til Sverige på hagesenter et par ganger men det er et stykke) Ja det er sant, kan snakke med flere naboer. Bare det at jeg allllllltid mangler nok jord er et lite problem Fastboende har nok kjøpt store lass til husene.
Severus Skrevet 15. juli 2015 #17014 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Enig! Strålende smil Utrolig flott bilde av deg, Vex! Så fint bilde av deg, Vex! Smilet ditt smitter Takk Endret 15. juli 2015 av Vex 2
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17015 Skrevet 15. juli 2015 Takk Søta Det er bare å venne deg til det!
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #17016 Skrevet 15. juli 2015 Vel nærmeste er en ganske stor Plantasjen. Var der jeg kjøpte den gul-aprikose. (Har også kjørt over til Sverige på hagesenter et par ganger men det er et stykke) Ja det er sant, kan snakke med flere naboer. Bare det at jeg allllllltid mangler nok jord er et lite problem Fastboende har nok kjøpt store lass til husene. Du får ta deg en rundtur og spørre Nå begynner vel salgene på hagesentrene snart også - noen har vel begynt allerede og da er det jo ekstra gøy å være å utkikk etter noe spennende Roser kan du fint plante utover hele høsten
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17017 Skrevet 15. juli 2015 Du får ta deg en rundtur og spørre Nå begynner vel salgene på hagesentrene snart også - noen har vel begynt allerede og da er det jo ekstra gøy å være å utkikk etter noe spennende Roser kan du fint plante utover hele høsten Jah? Så bra! Nå er jo balkongen malt og alt ting.. Sannsynligvis blir det hyttetur i løpet av noen dager også. Vet du hvor mange roser du har forresten? (Eller ca ) Hva gjør du for at de skal like seg, masse gjødsel? Orker ikke med hønsegjødsel.. kukompost går fint da
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #17018 Skrevet 15. juli 2015 Jah? Så bra! Nå er jo balkongen malt og alt ting.. Sannsynligvis blir det hyttetur i løpet av noen dager også. Vet du hvor mange roser du har forresten? (Eller ca ) Hva gjør du for at de skal like seg, masse gjødsel? Orker ikke med hønsegjødsel.. kukompost går fint da Nei, jeg har ingen anelse hvor mange jeg har .. altfor mange, tørr ikke å telle! Bruker både hønsegjødsel og kukompost. Men, i år har de fått altfor lite, så må snarest få ordnet med det (utsetter alltid, spesielt hønsegjødselen )
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17019 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Hjelp jeg tror du har smittet meg Jo mer jeg ser på Augusta Louise jo mer må jeg jo ha den! Magisk.. Endret 15. juli 2015 av Frøkensina 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå