Aldrisur Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #16981 Skrevet 14. juli 2015 til deg, Aldri og god tur! ... tilbake og tusen takk fine Light. 1
Gjest LightBulb Skrevet 14. juli 2015 #16983 Skrevet 14. juli 2015 Så fint bilde av deg, Vex! Smilet ditt smitter 1
Gjest Inggolf Skrevet 15. juli 2015 #16984 Skrevet 15. juli 2015 Kjære søte, rare, skravlevenner - jeg kommer snart tilbake! Det er bare litt mye som skjer her på berget om dagen. Noz: Jeg forstår godt frustrasjonen din når du er frisk og klar for action og Pål ikke er det p.g.a brukket ribbein! Trodde jeg så deg på en konsert jeg var på sist lørdag. Holdt på å gå bort og si Nozzefina! Men torde ikke. Det var nok ikke deg, det skjønte eg når jeg fikk se magen til denne damen. *snipp* Du er helt rå til å huske på og tenke på absolutt alle, alltid, du! Akkuratt det er jeg sikker på at er et sterkt preg ved deg i virkeligheten også.. Denne damen var gravid tipper jeg? Men uansett så var det ikke meg nei... Ha en god tur til denne hytteturen du skal på! Håper du får benyttet anledningen til å sette deg ned å puste litt ut 1
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #16986 Skrevet 15. juli 2015 Har du det fint i Irland My? En venninne av meg bodde der flere år, kunne tenkt meg å dra dit en gang. Og morn FruN regnvær, men verandaen er ferdigmalt!
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #16987 Skrevet 15. juli 2015 Skikkelig øspøs, håper det regner på hytta også.
Mynona Skrevet 15. juli 2015 #16988 Skrevet 15. juli 2015 Ja, vi har det fint. I dag er det visst sol også.
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #16991 Skrevet 15. juli 2015 Liljebiller er noe av det ekleste, savner ikke de iaffal! Ja, må jo ut snart!! Er utrolig glad for rosetips!!!!! Jeg har prøvd å lese rundt på nettet, men ikke klart å finne noe. Det er vel viktigere at de tåler litt tørke, nærhet til skogs/surjordsplanter enn så fryktelig værhardt. Det finnes nydelige roser av de vanlige næringskrevende slagene i nærheten hos lokalbefolkningen, men jeg må jo tilpasse tomta og at jeg ikke er der hele tiden. Ja, jeg er jo en smule ekstrem når det kommer til planting - så jeg har ofte både surjords og vanlige planter i samme bed jeg da .. Og ja, jeg har selvsagtr mistet noen planter på det viset også Men, stort sett går det overraskende bra altså - men det kan selvsagt ha noe å gjøre med at jeg bor midt i en skog omtrent, full av furu og grantrær, så jorden er nok naturlig ganske så sur. Ville blåbær vokser overalt her. Og jeg mistenker villbringebær for å elske sur jord også, for de dukker jammen opp overalt! Er sikker på at jeg drar opp mange hundre busker hver sesong - men året etter er det like mange Det hadde ikke tatt mange årene før hele tomaten hadde vært ett eneste stort bringebærkratt om de fikk vokse som de ville! Rugosa roser er jo forbudt nå, ellr blir det veldig snart. Og lupiner og tretti andre arter. Må le av min egen geriljahaging rett utenfor her ved en stikant, for mange år siden sådde jeg lupiner der når ingen så meg De står i full blomst nå Fyfy! Synes jeg ser deg! 1
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #16992 Skrevet 15. juli 2015 Tror jeg rømmer av sted Utrolig flott bilde av deg, Vex! 1
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #16993 Skrevet 15. juli 2015 Ja, jeg er jo en smule ekstrem når det kommer til planting - så jeg har ofte både surjords og vanlige planter i samme bed jeg da .. Og ja, jeg har selvsagtr mistet noen planter på det viset også Men, stort sett går det overraskende bra altså - men det kan selvsagt ha noe å gjøre med at jeg bor midt i en skog omtrent, full av furu og grantrær, så jorden er nok naturlig ganske så sur. Ville blåbær vokser overalt her. Og jeg mistenker villbringebær for å elske sur jord også, for de dukker jammen opp overalt! Er sikker på at jeg drar opp mange hundre busker hver sesong - men året etter er det like mange Det hadde ikke tatt mange årene før hele tomaten hadde vært ett eneste stort bringebærkratt om de fikk vokse som de ville! Fyfy! Synes jeg ser deg! laugh: Men jeg synes det bare er supert å høre da, du har jo empirisk data jeg kan stjele så å si? Det er masse blåbærlyng i nærheten der jeg vil ha rosebusk, og et furutre. Men kan ikke få til så veldig dyp jord, det er problemet oppå det lille berget vårt. Hm, jeg inbiller meg at selv dyrkede bringebær forviller seg overalt, hvertfall dukker det opp noen her og der enda mange mange år etter at bestefaren min sine døde ut. Vil gjerne høre hva som funker i/ved skogsjorden din! 1
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #16994 Skrevet 15. juli 2015 Utrolig flott bilde av deg, Vex! Enig! Strålende smil
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #16995 Skrevet 15. juli 2015 Har jo prøvd forskjellige klematiser på hytta uten noe som helst hell. Bortsett fra at alpina avleggeren min lever, men er bare bitteliten år etter år. Synes denne rosen så litt interessant ut (bortsett fra at den må klippes helt ned hvert 3. år ) http://lundebygartneri.no/roser/kanadiske-roser/jens-munk-rugosahybrid.html Vil gjerne ha noe som dufter!
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #16996 Skrevet 15. juli 2015 Har jo prøvd forskjellige klematiser på hytta uten noe som helst hell. Bortsett fra at alpina avleggeren min lever, men er bare bitteliten år etter år. Synes denne rosen så litt interessant ut (bortsett fra at den må klippes helt ned hvert 3. år )http://lundebygartneri.no/roser/kanadiske-roser/jens-munk-rugosahybrid.html Vil gjerne ha noe som dufter! Den er fin ja
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #16997 Skrevet 15. juli 2015 --- Det hadde ikke tatt mange årene før hele tomaten hadde vært ett eneste stort bringebærkratt om de fikk vokse som de ville! Fyfy! Synes jeg ser deg! Tomaten? Hva er det jeg babler om? Tomten! 1
Rumle Skrevet 15. juli 2015 #16998 Skrevet 15. juli 2015 laugh: Men jeg synes det bare er supert å høre da, du har jo empirisk data jeg kan stjele så å si? Det er masse blåbærlyng i nærheten der jeg vil ha rosebusk, og et furutre. Men kan ikke få til så veldig dyp jord, det er problemet oppå det lille berget vårt. Hm, jeg inbiller meg at selv dyrkede bringebær forviller seg overalt, hvertfall dukker det opp noen her og der enda mange mange år etter at bestefaren min sine døde ut.Vil gjerne høre hva som funker i/ved skogsjorden din! Ja, det kan ta tid du, for her har jeg klart å trykke ned litt av hvert av planter oppigjennom årene Men, ja .. tenker du på roser? Jeg vet jo ikke, men jeg vil gå ut i fra at det er veldig annerledes klima her enn det er på hytten din, så spørs om det er så mye hjelp i
Gjest Nosoul Skrevet 15. juli 2015 #16999 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Pakket og klar, sprettet en pakkepils og hører på musikk! I morgen bærer det av sted, av steeed Blir kjempekoselig og ikke minst kjempe gøy å reise på en aldri så liten ferie sammen med gode venner. Har vært flink å satt strek med kjekken fra i vinter, og h e r r e g u d så godt! Men, så kom det en kjekk bonde å overtok ganske mye av det "tomrommet" som kjekken etterlot seg. Jeg ville ha huet for meg selv.. Men slik gikk det altså ikke Håper dere har hatt og fortsatt får en finfin uke alle dere andre i ballongen! Endret 15. juli 2015 av Nosoul 1
Frøkensina Skrevet 15. juli 2015 #17000 Skrevet 15. juli 2015 Tomaten? Hva er det jeg babler om? Tomten! Jeg lurte litt på den
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå