Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mmmmhm, synes liksom det er så overdrevent..Hadde aldri i livet

tillatt meg selv å bare sitte der å se på :overrasket: Kjenner mange

som trente, var med på ut på byen osv til siste liten..Jeg personlig

tror det er langt mer sunt enn å være inaktiv og bruke som unnskyldning

at man er gravid for å bidra og være med på ting :Nikke:

Heheeee, så søt den var Tekola :fnise:

Og så bra å lese at armen er på bedringens vei, Aldri! :hoppendeglad:

Det er jeg enig i, livet slutter ikke bare fordi man er gravid. Noen får selvfølgelig plager som gjør det vanskelig å være (like) aktiv, men det er som ellers i livet; hva man gjør det til :)
Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Dette med løfting og gravide er jo litt delt, da. For korsryggen er veldig utsatt når man er gravid, og hvis man da ikke er vant med tunge løft og har god løfteteknikk, så kan man forverre f.eks bekkenløsning veldig. Jeg hadde løfteforbud på alt over Veslas vekt, og skulle helst bære henne også minst mulig. Veldig frustrerende når man flytter! 

Skrevet

Er det ikke sånn at hvis man er vant til å trene mye/tungt/regelmessig kan man fortsette med det, men hvis man ikke er vant til det skal man ikke begynne med det? For da vil det bli en stor belastning for kroppen.

Skrevet

Dette med løfting og gravide er jo litt delt, da. For korsryggen er veldig utsatt når man er gravid, og hvis man da ikke er vant med tunge løft og har god løfteteknikk, så kan man forverre f.eks bekkenløsning veldig. Jeg hadde løfteforbud på alt over Veslas vekt, og skulle helst bære henne også minst mulig. Veldig frustrerende når man flytter!

Selvfølgelig. Men om man ikke er plaget med diverse, og tenker på hva man løfter, burde det holde å ta hensyn til hva man orker, tenker jeg.

Mamma kan bli litt småhysterisk på andres vegne, men tror ikke ho var like flink selv :P

Gjest Tekola
Skrevet

Japp, sunn fornuft og å høre på kroppens signaler tror jeg er det viktigste :jepp:

Det blåser skikkelig her i dag! Smiley06.gif

Skrevet

tumblr_n8duz4nAIw1r3h6rqo1_500.gif

Her blåser det noe voldsomt også, og det har det gjort i hele natt. Hørte noe falt ned utenfor, men har ikke turt å sjekke hva det var enda :unsure:

• Liker 3
Skrevet

Så flott at du kan smøre knekkebrødet ditt selv, aldri! :hoppendeglad:

:laugh:

• Liker 2
Skrevet

Så flott at du kan smøre knekkebrødet ditt selv, aldri! :hoppendeglad:

:laugh:

Jaaaaaaa Ruuuuuumle!

Jeg tenker med skrekk og gru på mennesker som går med konstant smerte - det må være fryktelig. Så er takknemlig for å bli kvitt vondtet og ha en brukbar arm igjen. :jepp:  Amen. 

:opplyser: Blåser her også! En kald nordavind, men så lenge det ikke regner i tillegg er det greit.  :romeo:

Jeg skal på gravlundsturne i dag.  :bond: Det betyr at jeg skal  ta en runde rundt og stelle noen graver i dag. Det må gjøres et par ganger i løpet av sommeren.  :)  

• Liker 2
Skrevet

Blåser det....?  Åhhh...  :sur:

Da er det jo ikke noe deilig å sitte ute. Jeg ser jo sola.  Har egentlig tenkt jeg skulle ta meg en tur på treninssenteret. Se om det fortsatt står :ler: Men hvis det er sol og man kan sitte ute, gjør jeg jo heller det!

Skrevet (endret)

Jeg tenkte på deg her om dagen Aldri, da jeg kjøpe meg fargeleggingsbok for voksne :strix: Så nå sitter jeg ute i sola og fargelegger og tenker på deg :hoppe:

Håper du får en fin dag :hjerte:

Endret av kaffemor
  • Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Jaaaaaaa Ruuuuuumle!

Jeg tenker med skrekk og gru på mennesker som går med konstant smerte - det må være fryktelig. Så er takknemlig for å bli kvitt vondtet og ha en brukbar arm igjen. :jepp:  Amen. 

Man må ha det litt vondt og kjipt noen ganger for at vi andre ganger (forhåpentligvis stort sett) merker/skjønner/har det bra :klemmer:

PS; Ingenting er som følelsen av å bæsje skikkelig fra seg når man har siiiiinsyyykt magekniiiip så man nesten ikke greier å prate! Den følelsen som kommer da, da føler man seg verdens heldigste :fnise:

Endret av Noz
  • Liker 1
Skrevet

Så flott at du kan smøre knekkebrødet ditt selv, aldri! 

DET syns jeg også og hvis du skulle trenge det, så popper jeg opp på din dør klar til å tygge det for deg også. 

*pass på å ha brunost rett fra kjøleskapet, takk* :nigo:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Heeeei Aldri!! Haha klart du kjente meg igjen! Så bra at armen er på bedring :jepp:

Takk for kaffen! :kaffekopp: Har mindre tid på meg enn jeg egentlig tror så må skyndte meg å få den i meg, lurer på om det er trygt å kjøre, har jo lånt bil som jeg ikke har fått brukt nesten i det hele tatt.

:hug:

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Skrevet

Vi flytter på lørdag, vi :jepp:

Oj, mye på en gang skjønner jeg! Bittelitt nysgjerrig på hvor du flytter hen :rodme: Nærmere her eller?

Skrevet

tumblr_n8duz4nAIw1r3h6rqo1_500.gif

Her blåser det noe voldsomt også, og det har det gjort i hele natt. Hørte noe falt ned utenfor, men har ikke turt å sjekke hva det var enda :unsure:

Har du sjekket nå da? :overrasket: Ikke blås bort nå da!

• Liker 1
Skrevet

Japp, sunn fornuft og å høre på kroppens signaler tror jeg er det viktigste :jepp:

Det blåser skikkelig her i dag! Smiley06.gif

Du og Rumle får hoppe i et vindskip, så kan dere ta en liten besøksrunde? :lillesky:

• Liker 1
Skrevet

Oj, mye på en gang skjønner jeg! Bittelitt nysgjerrig på hvor du flytter hen :rodme: Nærmere her eller?

Lengre unna! :ler: Sebder deg en pm etterhvert :) Skal til fysio'n nå :)

• Liker 1
Skrevet

Lengre unna! :ler: Sebder deg en pm etterhvert :) Skal til fysio'n nå :)

Jeg må rive vekk kg, har dårlig tid nå :laugh:

Så hyggelig med pm, god tur til fysio!

Skrevet

Dem sier også at gravide ikke bør være sammen med katter. Ei venninne av meg driver katteoppdredt, å hun har 4 friske barn. Bare husk på å vask hendene etter å ha holdt på i kattekassa eller med katten sa hun

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...