Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på en nederlender eller en asiat i bunad? Hva gjør det mer sosialt akseptert for nederlendere,tyskere og svensker å gå i bunad enn de fra Midtøsten,Asia eller Afrika? Av og til lurer jeg hva nordmenn tenker på, alle kan bære bunad. Hva synes dere om spørsmålet mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nå ble svaret mitt borte! Teite telefon!

Jeg syns at alle som ønsker å bruke bunad skal få liv til det. Har ingen motforestillinger mot at folk fra andre land skal gå i bunad!

Skrevet

Ikke jeg heller, men det virker som mange har det bare

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg tenker om ditt spørsmål når det gjelder andre,

men jeg ville ikke ha gått i en bunad som ikke var tilknyttet meg eller mitt opprinnelsessted.

Og f.eks. hvis jeg hadde bodd i finnmark noen år, hadde det heller ikke vært rett for min del

å iføre meg tradisjonsklær derfra. Jeg kjenner et slags alvor og respekt for de plaggene der.

:klo:

• Liker 1
Skrevet

Men hva om de føler sterk tilknytning?

Skrevet

En hver får gjøre hva hun eller han vil med den saken. :)

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg tenker om ditt spørsmål når det gjelder andre,

men jeg ville ikke ha gått i en bunad som ikke var tilknyttet meg eller mitt opprinnelsessted.

Og f.eks. hvis jeg hadde bodd i finnmark noen år, hadde det heller ikke vært rett for min del

å iføre meg tradisjonsklær derfra. Jeg kjenner et slags alvor og respekt for de plaggene der.

:klo:

Jeg vil heller ikke ha Oslo bunad selv om jeg har bodd i Oslo i 3 år nå. Men de som er oppvokst i Norge føler jo en tilknytning til stedet de er oppvokst, så da må det jo være greit å ha bunad derfra tenker jeg. Hvis de vil ha da selvfølgelig.

Gjest Inggolf
Skrevet

Dagen i går var kjempekoselig. Jeg er så glad i den lille familien min. Det blit mye latter og hygge når vi er sammen. Jeg fikk fine gaver og bursdagssangen sunget på mange språk. :lol:

Maten ble god og småingene spiste pasta med ketchuuuuup. :hoho:

Mandag og bare seks dager til 17. mai!

Jeg har faktsik ingen planer, kanskje ta på jeans og gå en tur i skogen? :bolledeig:

Så godt å høre! Bursdagssangen på mange språk sier du, har du en "flerkulturell" familie? :hoppe:

(eller var det bare på tøysete svensk eller dansk dere sang? :lol: )

Så deilig å være planløs! Det tror jeg er viktig i blant.. Ble det skogstur på deg?

Gleder meg sånn til jeg får råd til å kjøpe flaggspetten-pakka! Ble helt hekta på det i fjor...

Den inneholder et kart og greier til orientering. Så går man rundt i marka her og der og finner poster. Jeg gikk turer jeg aldri i livet hadde gått om det ikke hadde vært for denne pakka i fjor! Eeeeeehhh jeg visste at Norge har fin natur, men jeg ante ikke at det fantes slike turer i mitt nærområde!

Synes forøvrig det er skikkelig synd at barneskolen har ødelagt ordene "langgrenski" og "orientering".

Orientering er SÅ morro når man gjør det som voksen, på egne premisser!

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

HURRAAAAAAA!!!!! Gratulerer så mye med denne store dagen din, vår kjære, kjære AldriSur!!! :bolledeig:

Vi kan vel trygt si at hele gjengen her har blitt ganske så glade i deg, selv om vi "bare" er forumsvenner! Jeg føler det ihvertfall sånn! :klemmer: Nå har du hele bursdagdagen din forran deg, så utnytt den maksimalt og ha det riktig så bra!

Håper du skjønner selv hvor fint menneske du er!

• Liker 2
Skrevet

HURRAAAAAAA!!!!! Gratulerer så mye med denne store dagen din, vår kjære, kjære AldriSur!!! :bolledeig:

Vi kan vel trygt si at hele gjengen her har blitt ganske så glade i deg, selv om vi "bare" er forumsvenner! Jeg føler det ihvertfall sånn! :klemmer: Nå har du hele bursdagdagen din forran deg, så utnytt den maksimalt og ha det riktig så bra!

Håper du skjønner selv hvor fint menneske du er!

Å jaaaaaaa, tusen takk din lille luring! :ler:

Jeg har aldri feiret burdagen min så masse som etter at jeg "begynte" på KG! :fnise: Du er heeeeelt herlig! Og det er jammenimeg alle dere andre forumvennene min også.

Og Noz, du er en kløpper på å huske datoer! :hoppendeglad:

• Liker 3
Skrevet

tumblr_no7io42Yex1sks8qho1_1280.jpgHahahaha jaja jeg må få meg en hobby

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med dagen, Aldri!! :strix: :strix: :strix:

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Hurra for Aldri som feirer sitt år, for henne skal vi gratulere! :strix:

*skåler i saft og feirer med bokstavkjeks og to små med feber * :fnise:

Gjest Ampoule
Skrevet

Gratulerer med dagen! :strix: du deler bursdag med min oldemor :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Gratuuuuulerer med dagen!!!! :roser::roser::roser:

• Liker 1
Skrevet

En hver får gjøre hva hun eller han vil med den saken. :)

Her er jeg altså 100%enig med deg Hoppe! :tommelopp:

Så godt å høre! Bursdagssangen på mange språk sier du, har du en "flerkulturell" familie? :hoppe:

(eller var det bare på tøysete svensk eller dansk dere sang? :lol: )

Så deilig å være planløs! Det tror jeg er viktig i blant.. Ble det skogstur på deg?

Gleder meg sånn til jeg får råd til å kjøpe flaggspetten-pakka! Ble helt hekta på det i fjor...

Den inneholder et kart og greier til orientering. Så går man rundt i marka her og der og finner poster. Jeg gikk turer jeg aldri i livet hadde gått om det ikke hadde vært for denne pakka i fjor! Eeeeeehhh jeg visste at Norge har fin natur, men jeg ante ikke at det fantes slike turer i mitt nærområde!

Synes forøvrig det er skikkelig synd at barneskolen har ødelagt ordene "langgrenski" og "orientering".

Orientering er SÅ morro når man gjør det som voksen, på egne premisser!

Vi er ikke en flerkulturell familie, men allikevel kan vi bursdagdssanger på flere språk. :strix: Det er fordi noen av familiemedlemmene har studert i andre land enn Norge. :digge:

Den skogsturen er ikke før på 17. mai - kanskje. :ler:

Hahahaha jaja jeg må få meg en hobby

:ball: Fotball er vel en grei hobby? ;)

Hurra for Aldri som feirer sitt år, for henne skal vi gratulere! :strix:

*skåler i saft og feirer med bokstavkjeks og to små med feber * :fnise:

Taaaakk Tekola! :kristin: <-------skåler i saft sammen med dere!

Gratulerer med dagen! :strix: du deler bursdag med min oldemor :rodmer:

Takk igjen og sååå koselig da. Tenk at du har en oldermor da Ampoule! :roser: Det må være fint å ha.

Gratulere masse til oldermor i dag også!

-----------------------------

Party party alle sammen! 4LFz2O6.gif

• Liker 3
Skrevet

Gratuuuuulerer med dagen!!!! :roser::roser::roser:

Åååå der kom du mens jeg satt og skrev jo! :fnise:

Tusen takk Rumle! :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Åååå der kom du mens jeg satt og skrev jo! :fnise:

Tusen takk Rumle! :blomst:

:klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med dagen søte frk Aldri! Håper du får en super dag.

Skrevet

Gratulerer med dagen søte frk Aldri! Håper du får en super dag.

Tuuuuuusen takk søte MY! :fnise: lol

Jeg ler meg fillete av denne feiringen her inne i ballongen altså! :skratte::skratte::skratte:

YwV8Bxx.jpg

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...