Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser Graham Norton Show og hikster av latter.

Samme her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det er positivt!? :fnise:

Det er deilig å hikse av latter! :skratte::skratte::skratte:

Hallo det er kongefamilen ass

Gjest Inggolf
Skrevet

Tyrkisk kebab og Meksikansk taco....Det er rart hvordan vi stjeler noens matvare-navn

men lager retten egentlig helt forskjellig enn den skal være :ler:

Det blir litt som om Marokanerne skal koke sammen rosiner, eplebåter og gulerøtter i 1 time

før de heldes i en jerngryte og tilsettes geitekjøtt før det gratineres i ovnen i 2 og en halv time...

...Yeeey, får-i-kål! :hoho: Og etterhvert så blir den norske får-i-kålen høres skikkelig rar ut!

Skrevet

Tyrkisk kebab og Meksikansk taco....Det er rart hvordan vi stjeler noens matvare-navn

men lager retten egentlig helt forskjellig enn den skal være :ler:

Det blir litt som om Marokanerne skal koke sammen rosiner, eplebåter og gulerøtter i 1 time

før de heldes i en jerngryte og tilsettes geitekjøtt før det gratineres i ovnen i 2 og en halv time...

...Yeeey, får-i-kål! :hoho: Og etterhvert så blir den norske får-i-kålen høres skikkelig rar ut!

:jepp:

Men jeg synes ofte de norske variasjonene av disse rettene er det beste også jeg :ler:

Gjest Inggolf
Skrevet

:jepp:

Men jeg synes ofte de norske variasjonene av disse rettene er det beste også jeg :ler:

Jaja, såklart!

Jeg har aldri hørt om noen her som ikke gjør det :ler:

Faktisk aldri hørt om noen som synes taco-taco er godt en gang!

Det at jeg skrev at det blir hørenes skikkelig rart ut, det var liksom disse Marokkanerne

som pratet :ler: At de synes den opprinnelige får-i-kålen høres skikkelig rar ut!

You seeee? :hoppe:

Skrevet

Jeg synes mexicansk taco er kjempegodt! :opplyser:

Skrevet

Jaja, såklart!

Jeg har aldri hørt om noen her som ikke gjør det :ler:

Faktisk aldri hørt om noen som synes taco-taco er godt en gang!

Det at jeg skrev at det blir hørenes skikkelig rart ut, det var liksom disse Marokkanerne

som pratet :ler: At de synes den opprinnelige får-i-kålen høres skikkelig rar ut!

You seeee? :hoppe:

Ja, men for de så er den jo skikkelig rar! :ler: For meg er kebab uten hvitløkdressing super rart.. Ketchup og majones liksom.. :riste:

Gjest Inggolf
Skrevet

Jeg synes mexicansk taco er kjempegodt! :opplyser:

Okida. jeg visste ikke at du har spist det!

Er det noe som du synes er ganske fælt?

Ikke sånn som torskeøyne, smalahove, blodklubb

og andre temmelig store selvfølgeligheter da..

Gjest Inggolf
Skrevet

Ja, men for de så er den jo skikkelig rar! :ler: For meg er kebab uten hvitløkdressing super rart.. Ketchup og majones liksom.. :riste:

For meg er det ganske rart at noen faktisk kjøper

kebab på disse kebabsjappene i Oslo :fnise:

Hadde ikke tatt sjangsen!

Skrevet

For meg er det ganske rart at noen faktisk kjøper

kebab på disse kebabsjappene i Oslo :fnise:

Hadde ikke tatt sjangsen!

Haha! Kjøper ikke fra hvor som helst nei! Kun to her i min by jeg ville kjøpt fra å jeg holder meg til de to. :ler:

Skrevet

God morgen i ballongen! :blomst:

:skravle: Herlig matdiskusjon på gang ser jeg?!

Jeg synes alle sånne nasjonale retter smaker best når jeg tilbereder de selv - etter å ha fornorsket oppskriften selvfølgelig.

Kebab betyr jo bare "grillet kjøtt", dvs det samme som at en kebab kan være nær sagt hva som helst. ;)

Egentlig skulle jeg bare si god morgen og ønske dere en fin lørdag, og samtidig fortelle at det ikke blir noen bilder fra meg her før jeg har fått kjøpt batterier til musa mi! :vinke:

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker tacoen på mexikansk vis. :jepp: Den pakke-versjonen er så salt og lite aromatisk. :unsure:

Gjest Tekola
Skrevet

God morgen! Jeg leste "Har tatt bilder av musa mi" og ble litt... :blink::Knegg:

Jeg så litt av en diettdokumentar på NRK nett-tv i går, og da spiste han ene programlederen noe tacolignende med larver, det så himla godt ut, faktisk! Jeg kunne lett prøvd sånne ting. Det eneste jeg ikke takler tanken på er så rå fisk i Japan at det spreller når de heller på varm olje :sjenert:

Men så er jeg jo vokst opp med mye "autentisk" mat, eritreisk mat laget av eritreere (selvfølgelig tilpasset litt for norske ganer, og med masse egg og rømme for å dempe :ler: ) og annet spennende. Om vi noen gang skal reise verden rundt, så blir det lagt opp etter kulinariske opplevelser :jepp:

Skrevet

Jeg var i Voss for et par år siden, og ble ordentlig skuffa over at middagen var stek. Får en ikke smalahovud i Voss engang? :jolie:

Som barn elsket jeg blodpudding og fisk. Og favorittdelen på enhver fisk var hodet. Så mye artig å plukke i at det nesten var som å leke med maten. :spise:

:ler:

• Liker 1
Skrevet

Kjenner at jeg er glad på en viss frues vegne i dag. Det ga meg en god start på min dag. :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Okida. jeg visste ikke at du har spist det!

Er det noe som du synes er ganske fælt?

Ikke sånn som torskeøyne, smalahove, blodklubb

og andre temmelig store selvfølgeligheter da..

Ja, men kommer ikke på noe nå. Vet jeg snakka med noen om det her om dagen, men det er glemt. Reker var på den lista før, men det har sakte men sikkert flyttet seg over til OK-lista.

Mexicansk taco kan ikke sammenlignes med den varianten vi har her i Norge. Det ligner ikke litt en gang.

Skrevet

Kjenner at jeg er glad på en viss frues vegne i dag. Det ga meg en god start på min dag. :jepp:

:klo: fruKG? :fnise:

Må tydeligvis lese litt mer rundt nå ser jeg!

• Liker 1
Skrevet

Hvilken frue og hvorfor? Ikke noe klokere.

Og Noz! Jeg kom på. Røkelaks og gravlaks. Det er ikke noe godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...