Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

*setter seg pent ned ved siden av Anje og ser veldig søt ut mens jeg venter spent og håper jeg får smake* :jepp:

*pakke inn noen rykende varme rett-fra-ovnen bagels og sende dem med forumheisen til FruN*

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*pakke inn noen rykende varme rett-fra-ovnen bagels og sende dem med forumheisen til FruN*

:sikle:

:blomst:

Endret av FruN
  • Liker 1
Skrevet

*speide over til Tyrkia etter ei veldig blid ei....*

• Liker 1
Skrevet

4,5 time i fly tar det :)

Om fruen ønsker restaurant-tips er det bare å gi lyd. Jeg vet om et par stk som er litt anderledes enn de andre. Det er jo veldig mange med veldig lik mat, så jeg synes hvertfall det er deilig å komme til en som har noe annet i blandt :)

Skrevet

9fmnm1.jpg

Jeg ble med til syden

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg kan rapportere om at banansoftis var godt! Sunt, godt og enkelt! Og det smaker ikke banan lenger når den har vært frossen og blitt sånn konsistens.

Fremgangsmåte: del banan i biter, putt i frysern. Når du skal lage is: ta opp bananbiter av frysern, putt i en skål, vent i 5-10 min, mos med stavmikser til de får softiskonsistens (ca 1 min) og server! :is:

Så tips om å blande kakaopulver i, eller melis, stevia +++++, men jeg synes den var god som den var jeg. Trengte ikke noe søtning heller.

Godt med is på en varm og god dag som i dag!

Endret av Mynona
  • Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Bananting er godt, men jeg syns denne trenden vi har sett i noen år, som blir sterkere og sterkere er skikkelig trist å se. Da jeg gikk på barneskolen fra 93-99 var vi 26 elever i klassen og stort sett alle disse hadde med en kake delt opp i 26 generøse stykker og en pose twist som inneholdt et par, tre biter til hver. Nå får barneskoleelevene oppskjært frukt på disse dagene som skal være en stor dag for barna. Men siden det er sååååhh mye fruktsukker i frukt, så gjør vi det sånn at alle barna som er født i samme måned finner en dag og feirer det hele med frukt!!!

Usunne ingredienser i iskrem, matvarer og diverse byttes ut med sunne passende varianter, og navnet på matvareproduktet endres for å fremheve sunnheten. I barnehagen får du ikke sende med barnet ditt en yoghurt, ikke en Safari-yoghurt en gang, det er tomme og unødvendig kalorier må du skjønne. Det er faktisk så usunt at det heller foretrekes at barnet ditt ikke spiser i mangel på lyst fremfor denne yoghurten som kan forvandle kroppen din til et monster. I produkter som det er umulig å endre på, ja vi har en løsning der også......En zeroh-versjon, hva ellers!? :vetikke:

Jeg kan snakke både for meg selv og de fleste på min alder og hevde at vi ikke har fått noen senskader av store sjokoladestykker og twistbiter. Verken overvekt eller blodpropp! Det var jo på den tida da folket var såpass ulærde og trodde at yoghurter var sunne i passe mengder og en viktig/god næring til kalsium. Hahaaa, tenk å være så treige a :hoho: Men helt seriøst, den dagen min niese, nevø eller bonusbarn er 4. klassing og ikke vil spise det som blir servert i en barnebursdag, den dagen innser jeg at jeg har fail`et noe voldsomt.

• Liker 1
Skrevet

Har 2 kusiner som aldri fikk sukker, de spiste til de kasta opp i bursdager. Tror nok små mengder f.eks en yoghurt eller en skive med nugatti er bedre enn når de forspiser seg på ting de normalt ikke får. Alt med måte sier nå jeg

• Liker 1
Skrevet

*speide over til Tyrkia etter ei veldig blid ei....*

:vinke:

4,5 time i fly tar det :)

Om fruen ønsker restaurant-tips er det bare å gi lyd. Jeg vet om et par stk som er litt anderledes enn de andre. Det er jo veldig mange med veldig lik mat, så jeg synes hvertfall det er deilig å komme til en som har noe annet i blandt :)

Tar gjerne i mot anbefalinger My! :blomst:

Kos deg masse Aldrisur :)

Tusen takk søte Mia - og dessuten var det ordentlig koselig å se deg her inne igjen! :hug:

9fmnm1.jpg

Jeg ble med til syden

Fantastisk Bat! :fnise:

Jeg så en pen, ung gutt i grønn drakt på stranda i dag, men hvordan kunne jeg vite at det var deg? :laugh:

--------------------------

Forøvrig er jeg veldig enig i at man skal leve og kose seg, og selvfølgelig at den beste måten å gjøre det på er å leve etter mottoet"alt med måte".

Dagen i går var en skikkelig kø-dag. Vi sto i kø fra vi om på gardermoen til vi 13 timer senere skulle hente nøkkelkortet på hotellet.

Reiste fra Gardermoen kl 17.50 og var framme her kl. 04.00. Slitsomt og typisk chartertur. :(

Vi er ellers kjempefornøyde med hotellet. Har en liten leilighet med stue, kjøkkenkrok, soverom, stort bad og balkong med havutsikt. Veldig praktisk innredet og med helt perfekt beliggenhet rett på stranda og midt i byen.

Sol og 22 grader i skyggen i dag - akkurat passe temp. til å ligge og nyte sola på stranden. Litt for frisk badetemperatur for meg. :bond:

Møtte vennene våre og spiste middag i kveld og nå kjenner jeg at det skal bli godt å finne senga.

:kaffekopp: Beste Irish-coffeen jeg har smakt ble tilberedt ved bordeti full fyr og flamme:

GqRBK0I.jpg

• Liker 4
Skrevet

tumblr_nn226knBLv1sks8qho1_1280.jpg

Kanskje jeg dro i bassenget

• Liker 1
Skrevet

:blomst: God morgen og god mandag i ballongen! :kaffekopp:

En liten bit av Kleopatra-stranden. Utsikt fra verandaen. :sprettoy:

Nå er det frokost.

qFTzCHo.jpg

• Liker 2
Skrevet

Borgenfjellet!!

• Liker 1
Skrevet

Der var det pent. :jepp:

:lillesky:

Så fint! Kos deg masse aldri :blomst:

Takk Rumle, jeg gjør det. :is:

Borgenfjellet!!

:hoppendeglad:

Jaaaa, det er det MY!

Harry (som alle sier at det er her) eller ei, jeg synes dette er et kjempetrivelig sted. Hyggelige og serviceinnstilte tyrkere, nydelig vær, rent og pent og ikke minst masse spennende å gjøre.

Nå sitter jeg her, like ren som en nyfødt baby. (Jeg grøss litt når jeg skrev det der) :hoho: Har vært på Tyrkisk bad, ble skrubba og steamet, massert og "maskert" til den store gullmedaljen! Det er første gangen jeg prøver HAMAM, men det blir helt sikkert ikke den siste.

I kveld skal vi bare slappe av, gå på byen og finne en koselig restaurant å spise middag på. Været er strålende og det er foreløpig ingenting å klage på. :sukk:

Håper dere har det fint alle sammen! :hoppe:

• Liker 2
Skrevet

tumblr_nn41royfEB1sks8qho1_1280.jpg

Fikk denne i bursdagsgave av venninna til mamma

• Liker 2
Skrevet

Så fin du var/er Bat! :klemmer:

Gratulere på etterskudd av bursdag og skrabbis (som vi sier her jeg kommer fra) :laugh: med ny og flott Mariusgenser! Den kledde du!

Skrevet

Fine Batnut!

Artig med reiserapport fra deg, Aldri. :)

Jeg skal straks svosje ut med sjokoladekake, eplekake uten eple og ørti nypyntede muffins til barnebursdag.

Skrevet

Fine Batnut!

Artig med reiserapport fra deg, Aldri. :)

Jeg skal straks svosje ut med sjokoladekake, eplekake uten eple og ørti nypyntede muffins til barnebursdag.

Kikket inn i boka di G - og det må jeg si, du er virkelig en driftig dame! Lykke til med alle gjøremålene dine, og DU! - ikke glem Galactica (deg selv) midt oppi det hele da! :klem:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...