Mynona Skrevet 26. mars 2015 #13441 Skrevet 26. mars 2015 Jeg har tenkt litt.. på Pascal. Har jo sett littegrann på det programmet hans, også sitter jeg jo i skrivende stund å knasker macaronene hans... Men.. det lager det samme. Alltid. Og har alltid gjort det. Det må jo være utrolig kjedelig å lage samme kaka da ut og dag inn i mange år...
Anje Skrevet 26. mars 2015 #13442 Skrevet 26. mars 2015 Det er jo helt snååålt?? Skjønner ingenting jeg heller av dette fenomenet. Også på landsbasis og greier. Det er snodig. Og fint. Og skikkelig sært. Men det var jo sånn med håndarbeid også for noen år siden - butikkene drev og la ned for fote fordi "bare gamle damer" drev og strikket. Og vips så var det super-in og en var ikke hipp om en ikke strikket, må vite. Og kjøkkenhager gikk i hele Europa fra tomme, øde parseller til å ha venteliste i flere år. I Paris anla de parseller langs toglinjen. Folk savner å se resultater, tror jeg. Å kunne ta på et håndfast resultat.
Aldrisur Skrevet 26. mars 2015 Forfatter #13443 Skrevet 26. mars 2015 Jeg har tenkt litt.. på Pascal. Har jo sett littegrann på det programmet hans, også sitter jeg jo i skrivende stund å knasker macaronene hans... Men.. det lager det samme. Alltid. Og har alltid gjort det. Det må jo være utrolig kjedelig å lage samme kaka da ut og dag inn i mange år... Ja, men har de ikke mange forskjellige typer kaker da? Jeg synes ikke Baker Hansen har så mange flere sorter å velge i akkurat.
Aldrisur Skrevet 26. mars 2015 Forfatter #13444 Skrevet 26. mars 2015 Det er snodig. Og fint. Og skikkelig sært. Men det var jo sånn med håndarbeid også for noen år siden - butikkene drev og la ned for fote fordi "bare gamle damer" drev og strikket. Og vips så var det super-in og en var ikke hipp om en ikke strikket, må vite. Og kjøkkenhager gikk i hele Europa fra tomme, øde parseller til å ha venteliste i flere år. I Paris anla de parseller langs toglinjen. Folk savner å se resultater, tror jeg. Å kunne ta på et håndfast resultat. Enig!
Gjest LightBulb Skrevet 26. mars 2015 #13445 Skrevet 26. mars 2015 Men regner med det hjalp bittelitt på med nye solbriller, fint lite plaster på såret det Det var ikke så ille, bare litt dårligere på det ene øyet, men nok til at jeg merket det Det som var litt irriterende er atdet er under et år siden siste synstest og nå må jeg ha nye glass Jajamensann, sånn er det når en begynner å dra på åra. Men lurt trøstekjøp da. Huff ja.. Jeg blir jo snart pensjonist i den farta her På den positive siden (jeg lærte dette av en svært intelligent Paradise Hotel-deltaker på TV i går): når man er blind så bryr man seg ikke om hva som er rundt seg liksom, alt er liksom bare fett, for du bryr deg ikke liksom. Du kan være hvor som helst!
Mynona Skrevet 26. mars 2015 #13446 Skrevet 26. mars 2015 Ja, men har de ikke mange forskjellige typer kaker da? Jeg synes ikke Baker Hansen har så mange flere sorter å velge i akkurat. Nei, de har jo de samme der og. Så jeg tenker at det må være kjdelig å være baker/konditor....
Mynona Skrevet 26. mars 2015 #13447 Skrevet 26. mars 2015 Spisr meg ut av kjøleskapet nå, så middagen i dag blir litt.. rar.. kokt brokkoli, gulrot, potet og sukkerert (i smør) med tomat og løk ved siden av.... Vegetar hvertfall.. Med grønnsaker ved siden av grønnsakene mine. 1
Gjest Nosoul Skrevet 26. mars 2015 #13448 Skrevet 26. mars 2015 Man tager det man haver! Jeg har levd på smågodt, knekkebrød og biola siden søndag. Matlyst
Rumle Skrevet 26. mars 2015 #13449 Skrevet 26. mars 2015 Spisr meg ut av kjøleskapet nå, så middagen i dag blir litt.. rar.. kokt brokkoli, gulrot, potet og sukkerert (i smør) med tomat og løk ved siden av.... Vegetar hvertfall.. Med grønnsaker ved siden av grønnsakene mine. Lag ovnstekte potetbåter, kjempegodt ved siden av andre grønnsaker
Gjest Tekola Skrevet 26. mars 2015 #13450 Skrevet 26. mars 2015 Vi hadde risengrynsgrøt i dag, og har igjen rester som skal brukes i vafler eller lapper
Mynona Skrevet 26. mars 2015 #13451 Skrevet 26. mars 2015 For sent Rumle! Men jeg har hatt ovnsstekte potetbåter to dager denne uka allerede. Risgrøt passa jo veldig til det været som vi har i dag da! Julevær.
Gjest Tekola Skrevet 26. mars 2015 #13452 Skrevet 26. mars 2015 Mm! Vesla og jeg ruslet til butikken (hadde med akebrett jeg dro henne på deler av veien), og da føltes det veldig riktig med risgrøt da vi kom inn
Rumle Skrevet 26. mars 2015 #13453 Skrevet 26. mars 2015 Får du stadig sånn matkasse levert, My? Risengrynsgrøt fikk jeg lyst på!
Mynona Skrevet 26. mars 2015 #13454 Skrevet 26. mars 2015 Ja, det gjør jeg. Men ikke hver uke. Så dette var rester fra forrige uke. Jeg har ca 2 uker i mnd. Litt ettersom hva jeg har planer om og sånn. Men det blir en god del basisvarer/tørrvarer til overs, så har skuffen full av ris, spaghetti, bulgur, risoni osv. som jeg kan bruke ellers.
Rumle Skrevet 26. mars 2015 #13455 Skrevet 26. mars 2015 Aha. Veldig praktisk at man kan velge annenhver uke
Mynona Skrevet 26. mars 2015 #13456 Skrevet 26. mars 2015 Ja.. eller man velger ikke sånn "annenhver uke", man velger akkurat de ukene man vil ha og ikke vil ha helt selv. Så jeg kan ha 2 uker på rad, eller 3, eller bare 1 uke pr mnd. Glemte å avbestille forrige uke, så derfor hadde jeg litt fra den uka i denne uka også 1
Gjest Inggolf Skrevet 26. mars 2015 #13458 Skrevet 26. mars 2015 Tihihihi, da jeg kom hjem i dag så oppdaget jeg at jeg visstnok har glemt å flytte kortholderen min fra jakka jeg brukte i helgen, så det vil si at jeg har vært uten førerkort og bankkort dag etter dag etter dag uten å merke det Nå Mynona, er du ferdig utlært moderator? Blir dere stort sett hjemme i påsken eller Aldri?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå