Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror det kommer veldig an på livssituasjon, jobbsituasjon, fritidssituasjon osv. Jeg merker jo at jeg trenger mye mer klær nå enn da jeg jobbet et sted med uniform f.eks. De som jobber i barnehage trenger jo mye varme, vanntette og slitesterke klær, mens de som jobber på kontor trenger ikke den type klær, men mer pentøy osv.

Også kommer det jo an på hvor ofte man vasker tøy da. Jeg som vasker klær ca hver 14.dag trenger jo mer enn 5 truser liksom :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:opplyser: Da trenger man femten truser. En å gå med den siste dagen som de andre er på vask. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Men jeg bytter truse når jeg skal legge meg (sorry hvis det var for mye informasjon) og når jeg står opp, så jeg trenger jo 32 truser! :opplyser: Men 15 par sokker da!

• Liker 1
Gjest Tekola
Skrevet

Garderoben min trenger seg en skikkelig gjennomgang til sommeren, så mye gravid jeg har vært de siste årene :ler:

Har kvittet meg litt med ting under flytting, men allikevel!

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Disse har jeg, blir ikke strekete :)

f5745fcd99accf93d45efd39dbb235c7.jpg

Synes disse er helt fæle jeg :sjenert:

De fungerte helt greit da jeg brukte dem som fargekoder i grafer,

men til å lage kunstverk med? :lete:

---

My: Bukkesmily har kode Takke om du mener --> :takke:

---

Dere, jeg trenger litt hjelp her.....

Er det virkelig sånn at om Lisa og Inge er sammen og har (små) barn sammen,

og de velger å gå fra hverandre, så kan Lisa bare stjele hele pappapermen til Inge

med minstemann som han egentlig hadde gledet seg veldig til?

Endret av Noz
Skrevet

Hakke peiling Noz. Men lag en tråd på Barn og Familie eller Graviditet - de damene der virker som har stålkontroll på de tingene der.

Gjest Inggolf
Skrevet

Hakke peiling Noz. Men lag en tråd på Barn og Familie eller Graviditet - de damene der virker som har stålkontroll på de tingene der.

Ingen dum idè det nei... Har prøvd å google litt, jeg trodde virkelig ikke at mor bare kunne gjøre det!

Ikke så lenge det ikke foreligger en grunn til det...

Men det ser sånn ut og det kan jeg virkelig ikke forstå!! Derfor trenger jeg bare å høre det helt konkret i stedenfor at jeg skal tolke lovverket og annen tekst fra troverdige sider. Når man allerede har litt svakt bånd til minstemann og mor ikke gidder å la deg få sjangsen til å gjøre båndet sterkere i en pappapermisjon, kun fordi det tjener henne økonomisk, såååååå............ :kjefte::grine::sur::kjefte:

• Liker 2
Skrevet

Ingen dum idè det nei... Har prøvd å google litt, jeg trodde virkelig ikke at mor bare kunne gjøre det!

Ikke så lenge det ikke foreligger en grunn til det...

Men det ser sånn ut og det kan jeg virkelig ikke forstå!! Derfor trenger jeg bare å høre det helt konkret i stedenfor at jeg skal tolke lovverket og annen tekst fra troverdige sider. Når man allerede har litt svakt bånd til minstemann og mor ikke gidder å la deg få sjangsen til å gjøre båndet sterkere i en pappapermisjon, kun fordi det tjener henne økonomisk, såååååå............ :kjefte::grine::sur::kjefte:

Jeg har ikke greie på det lovmessige rundt det du spør om Noz. Men med utgangspunktet i "barnets beste", så synes jeg det er noe som skurrer her.

For meg synes det helt klart at barnet trenger denne tiden til å knytte bånd med pappaen sin, og at det dermed blir feil når mor trenerer pappapermisjonen.

Hva har man å stille opp med i sånne situasjoner? Det aner jeg ikke - men det hadde vært interessant om du la ut en tråd så vi kunne får svaret på det. :hug:

• Liker 1
Skrevet

Synes disse er helt fæle jeg De fungerte helt greit da jeg brukte dem som fargekoder i grafer, men til å lage kunstverk med?

Utgrei litt her plis? Hva skjedde?

Skrevet

Jeg mener jeg har plukket opp ett eller annet sted at barnets beste er å være sammen med sin mor det første året. Sånn på heltid. Eller altså.. dvs at barnet skal sove samme sted som mor. Men dette gjaldt samværsrett tror jeg. En kamerat av meg fikk ikke sin pappaperm hvertfall.

Skrevet

Jeg mener jeg har plukket opp ett eller annet sted at barnets beste er å være sammen med sin mor det første året. Sånn på heltid. Eller altså.. dvs at barnet skal sove samme sted som mor. Men dette gjaldt samværsrett tror jeg. En kamerat av meg fikk ikke sin pappaperm hvertfall.

Er det en liten baby vi snakker om? Altså under et år?

Skrevet

Er det en liten baby vi snakker om? Altså under et år?

Hvertfall det tilfellet jeg snakker om. Men vet ikke med Noz sitt tilfelle.

Skrevet

Hvertfall det tilfellet jeg snakker om. Men vet ikke med Noz sitt tilfelle.

Å ja, sånn ja.

Jeg trodde du henviste til den vennen din fordi "Noz sitt barn", eller Lisas mener jeg, var under et år. :fnise:

Gjest Inggolf
Skrevet

Jeg har ikke greie på det lovmessige rundt det du spør om Noz. Men med utgangspunktet i "barnets beste", så synes jeg det er noe som skurrer her.

For meg synes det helt klart at barnet trenger denne tiden til å knytte bånd med pappaen sin, og at det dermed blir feil når mor trenerer pappapermisjonen.

Hva har man å stille opp med i sånne situasjoner? Det aner jeg ikke - men det hadde vært interessant om du la ut en tråd så vi kunne får svaret på det. :hug:

Ja, barnets beste bør virkelig ha alt å si... Det står jo konkret i barneloven om dette, men jeg har alikevell mine tvil på at det tas så på alvor i praksis.

Får tenke litt over om jeg har lager en tråd om dette :5:

Barnets alder er foresten 8,5 mnd. Og slik som Mynona nevner, så sover barnet med mor hver natt mens far får litt tid, kanskje et par timer, i blant.

Utgrei litt her plis? Hva skjedde?

Nei, det var bare det at jeg ikke synes så mye om de tusjene :sjenert:

Hadde dem det året jeg prøvde å gå på BI, i bedriftsøkonomien så brukte

jeg disse til å prøve å late som at jeg forsto hva alle de forskjellige strekene

i grafer og ting betydde ved å streke opp med forskjellige farger. Men jeg synes

strekene ble så tynne og svake, og jeg brukte jo en halv dag på å fargelegge en liten

blomst i margen :bond: De var liksom altfor skarpe og tynne :vetikke:

Skrevet

Ja, barnets beste bør virkelig ha alt å si... Det står jo konkret i barneloven om dette, men jeg har alikevell mine tvil på at det tas så på alvor i praksis.

Får tenke litt over om jeg har lager en tråd om dette :5:

Barnets alder er foresten 8,5 mnd. Og slik som Mynona nevner, så sover barnet med mor hver natt mens far får litt tid, kanskje et par timer, i blant.

Nei, det var bare det at jeg ikke synes så mye om de tusjene :sjenert:

Hadde dem det året jeg prøvde å gå på BI, i bedriftsøkonomien så brukte

jeg disse til å prøve å late som at jeg forsto hva alle de forskjellige strekene

i grafer og ting betydde ved å streke opp med forskjellige farger. Men jeg synes

strekene ble så tynne og svake, og jeg brukte jo en halv dag på å fargelegge en liten

blomst i margen :bond: De var liksom altfor skarpe og tynne :vetikke:

De skal sannelig ikke være enkelt bestandig Noz.

Får bare håpe at pappaen og barnemoren klarer å løse dette til det beste på sikt.

Men jeg vil påstå at en 8-9 mndrs. gammel baby absolutt trenger å knytte relasjoner til begge foreldrene sine. Ikke bare til moren.

• Liker 1
Gjest LightBulb
Skrevet (endret)

Synes disse er helt fæle jeg :sjenert:

De fungerte helt greit da jeg brukte dem som fargekoder i grafer,

men til å lage kunstverk med? :lete:

----

Å? Jeg synes de var kjempebra til dette, er mye små detaljer og så avgir de mye farge men aller første gang jeg brukte de (til noe annet) synte jeg de virket litt harde. :) Endret av LightBulb
Skrevet

Det letteste er vel uansett å ringe NAV å spørre...?

Skrevet

Å? Jeg synes de var kjempebra til dette, er mye små detaljer og så avgir de mye farge men aller første gang jeg brukte de (til noe annet) synte jeg de virket litt harde. :)

Jeg gleder meg i hvert fall til å prøve. Ser at jeg har bestilt noen andre enn de du har Light, men funker de ikke, kjøper jeg de andre. :jolie:

Så også at det kommer noen postkort i handelen i juni - i "Den hemmelige hagen-serien" som kan fargelegges.

Spennende. :wow:

Det letteste er vel uansett å ringe NAV å spørre...?

Jeg tenker også at Noz må passe den lille nesa si, så hun ikke involverer seg for mye i det som er far og mors sitt ansvar å rydde opp i.

Je mener ikke noe vondt med dette, bare snakker av erfaring. Det er lett å blir for engasjert og man er ikke objektiv når (hvis) man er kjæreste med den ene parten.

Skrevet

Det er jeg enig i aldri.

Skrevet

Og forresten... Nå har jeg lyst å få de tusjene og kjøpe fargebok med en gang!

Det er jo forskjellige typer, så jeg tenkte jeg måtte bla litt i de og se hvem jeg liker best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...