Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Gjest LightBulb
Skrevet

Ser supre ut Light! :tommelopp:

Kan jeg spørre hva du jobber med? (ikke svar på det om du ikke vil)

Egentlig innenfor helsevesenet, men pga kronisk bekkenbetennelse (mulig bekthterev) har jeg jobbet i bokhandel det siste 1,5år, noe som faktisk passer meg utmerket! :jepp: (bøker :rodmer: )
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig innenfor helsevesenet, men pga kronisk bekkenbetennelse (mulig bekthterev) har jeg jobbet i bokhandel det siste 1,5år, noe som faktisk passer meg utmerket! :jepp: (bøker :rodmer: )

Off dumme bekkenbetennelse da, :balltre: men jeg ville også heller ha jobbet i bokhandel enn i helsevesenet. :tommelsmil:

Skrevet (endret)

Og de to siste bildene av tusjvarianter: er det kjøpt i norge eller må de bestilles uttaskjærs?

Jeg kjente at det begynte å klø i kreativiteten min....det som har stoppet tegnelysten, er dårlige tusj. :(

Det er superviktig at fargene dekker og ikke blir gjennomsiktig og stripete.

Gleder meg til svar her og håper inderlig at det er i en bokhandel nær meg. :jepp:

Nå har sangen din tatt slutt,
for løpet ditt blei brutt.
Der va ingen siste anke.
Men eg ser deg, likavel,
i solefall og kveld
og i bånnen av min tanke.

Eg ser deg øvealt;...

Denne var fast på hjernen min hver dag i nesten en måned etter at mamma gikk bort. Og så kommet den tilbake hver august, helt merkelig.

I lag med denne:

æ ser en ubåt, en ubåt, en ubåt fær forbiii

En talemelding hun hadde lagt igjen på telefonen min grytidlig om morgenen ca 3 uker før, hvor hun sang dette. :ler:Har den fremdeles, men har ikke turt å høre på den..

Om jeg får spørre: hvem har skrevet dette såre og vakre? Jeg ville så gjerne ha lest mer.

Endret av Hoppetaujenta
Gjest LightBulb
Skrevet

Off dumme bekkenbetennelse da, :balltre: men jeg ville også heller ha jobbet i bokhandel enn i helsevesenet. :tommelsmil:

Enig! Eller, jeg stortrives i helsevesenet og. Drømmen var å bli lege (evt evig student :ler: ) men det er noe veldig fredelig over å jobbe i bokhandel, føler meg hjemme :) det er dog veldig stress til tider, og ikke alle kunder er like hyggelige. Mange forventer faktisk at vi skal vite om absolutt alle bøker der ute, ikke bare nyheter som jeg skjønner de forventer, men også bøker fra 60-90 tallet. Å så blir helt forskrekket når jeg ikke vet hvilken bok de er ute etter, de har jo tross alt fortalt at den er blå... :rolleyes:

• Liker 1
Gjest LightBulb
Skrevet

Og de to siste bildene av tusjvarianter: er det kjøpt i norge eller må de bestilles uttaskjærs?

Jeg kjente at det begynte å klø i kreativiteten min....det som har stoppet tegnelysten, er dårlige tusj. :(

Det er superviktig at fargene dekker og ikke blir gjennomsiktig og stripete.

Gleder meg til svar her og håper inderlig at det er i en bokhandel nær meg. :jepp:

Om jeg får spørre: hvem har skrevet dette såre og vakre? Jeg ville så gjerne ha lest mer.

Det bildet jeg la ut (vet ikke om det var av de siste) får du iallefall kjøpt hos bokhandlere og staples :)

Det er teksten til "Eg ser deg overalt" av Vamp :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da gjelder det å huske smilekursets formaninger, enten en har gått på et eller ikke.

"Kunden har alltid rett". SMIL! :nigo:

-------------

Takk, LB! :klem:

Endret av Hoppetaujenta
Gjest Tekola
Skrevet

Enig! Eller, jeg stortrives i helsevesenet og. Drømmen var å bli lege (evt evig student :ler: ) men det er noe veldig fredelig over å jobbe i bokhandel, føler meg hjemme :) det er dog veldig stress til tider, og ikke alle kunder er like hyggelige. Mange forventer faktisk at vi skal vite om absolutt alle bøker der ute, ikke bare nyheter som jeg skjønner de forventer, men også bøker fra 60-90 tallet. Å så blir helt forskrekket når jeg ikke vet hvilken bok de er ute etter, de har jo tross alt fortalt at den er blå... :rolleyes:

Jammenherregud, da? Hva slags udugelig menneske er du som jobber i bokhandel og ikke skjønner hvilken bok det var som stod i bokhylla hos tante Magda i Indre Gokk da jeg var barn, og som jeg jo har forklart at var blå? Sånne som deg burde ikke få jobbe i det hele tatt, altså!

:skratte:

Kunder :rodmer:

Gjest LightBulb
Skrevet

Da gjelder det å huske smilekursets formaninger, enten en har gått på et eller ikke.

"Kunden har alltid rett". SMIL! :nigo:

-------------

Takk, LB! :klem:

Aboslutt! Jeg smiler og prøver å finne ut hvilken bok de tenker på, så lenge de kan komme med litt handling, hva de tror boken eller forfatteren kan hete så leter jeg meg blå (og banner inne meg :ler: ) vi har en ganske stor database for bokhandlere som vi kan søke i, synd det ikke går an å søke etter farge på boka :ler:

• Liker 1
Gjest LightBulb
Skrevet

Jammenherregud, da? Hva slags udugelig menneske er du som jobber i bokhandel og ikke skjønner hvilken bok det var som stod i bokhylla hos tante Magda i Indre Gokk da jeg var barn, og som jeg jo har forklart at var blå? Sånne som deg burde ikke få jobbe i det hele tatt, altså!

Kunder :rodmer:

Noen ganger har jeg lyst til å svare: å, unnskyld! Fikk ikke med meg at du sa den var blå. Det finnes jo bare én blå bok...

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne godt ha påtatt meg en ekstrajobb i butikken din... :ninja: ...jeg kunne ha stått gjemt bak en reol

med usynlighetskappa mi, sprettert/prosjektil som biter litt og en treffsikkerhet av en annen verden.

Det hadde vært meg en glede i de tilfellene du nevner. :glare:

Skrevet

Hoppe: jepp de tusjene finnes i vanlige bokhandlere og i typisk pennebutikker :)

• Liker 1
Skrevet

Bra MY! :biggrin: Da vil jeg på jakt til uka. :jepp:

Skrevet

Nå har jeg 20 av 28 firkanter til pleddet mitt. Og nå undrer jeg meg på hvorfor jeg ikke har festet tråder etterhvert som de ble ferdige. :vetikke:

I stedenfor å begynne på ny firkant eller feste tråder skal jeg hente noen skuffer med klær og kase og beholde! Det har jeg tenkt jeg burde veldig lenge nå.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mhm...det å feste tråder asap, er det lureste som finnes i hele verden. Det blir omtrent som å skulle løfte et tonn etterpå, når en ser hvor mange trillioner tråder som faktisk bare ligger der og venter på en. :jepp:

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Nå har jeg fått kvittet meg med rundt 1 søppelsekk med klær. Og det er bare topper, t-skjorter og singleter. :daane: Jeg har SÅ mye klær. Så mye gammelt. Så nå må jeg vel gå skytteltrafikk til UFF/Fretexcontainer for å kvitte meg med dette og :P Men ikke i dag! I dag er innedag :sno:

• Liker 1
Skrevet

Du er flink, My. :klappe:

Skrevet

Takk Takk (skulle vært en bukkesmily her, men den finner jeg ikke!)

Det bør jo egentlig være greit å shoppe litt nytt nå tenker jeg :) Men trenger i grunn ikke flere basisplagg, for det florerer der av!

• Liker 1
Skrevet

Det er en skummel tankegang det der. Når man plutselig får god plass i skapet er det lett å bare fylle på igjen. :) Håper du klarer å holde deg unna en stund.

Jeg har også jobbet i skapet mitt, men jeg har fokusert på å legge unna ting jeg ikke trenger å bruke de neste to månedene. Sengetøy og duker og sånt tok jeg også. Og nå kommer den verste biten med å rydde og fjerne rot som ikke tar seg bra ut på bilder. Åh, som jeg gruer meg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant jo ingenting på shopping i går, så det spørs om det ikke forblir godt med plass. Har fortsatt masse mer jeg kunne ha ryddet i skapene, men kan jo ikke ta alt på en gang. Man trenger egentlig å flytte en gang i blandt, så man får sortert ut og prioritert litt på hva man egentlig trenger og ikke.

Har de siste åra blitt ganske flink på det å ikke dra med meg så mye ræl hjem fra butikkene. Venninnene mine kjøper jo interiørstæsj hele tiden. Prøver å tenke litt på å slutte med bruk og kast-mentaliteten, men akkurat klær er noe som stadig kommer med noe hjem. Uten at jeg kaster da.

Skrevet

Er det noen som har et svar på hva man egentlig trenger av klær?

Hvor mye undertøy bør man kunne klare seg med f.eks? Sokker?

Det er sikkert noen sånne eksperter (som lever av å fortelle folk hva de bør gjøre og hvordan) som vet sånt. :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...