Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er no emed oransj og havet som speiler og de svarte fjellene altså :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare vise dere den fantastiske solnedgangen i kveld :rodmer:

Nyyydelig bilde Nosoul. :hjerte:

Skrevet

Nord-Norge er bare helt magisk altså.

Jeg har hatt en bisarr opplevelse. Den siste tiden har jeg jobbet for å få håret mitt litt lysere og bort fra fargehåretnestensvartogveldigrødt, og da kjøpte jeg en sjampo som skulle ta de røde tonene i håret mitt. Den heter blåsjampo, og jaggu levde den ikke opp til navnet sitt! Den var mørkeblå og grotesk, og jeg fikk nesten litt panikk da jeg så at hendene mine antok den samme blåfargen. Litt for sent leste jeg på flasken at man burde hatt hansker ved påføring.... Jada.

Skrevet

Nord-Norge er bare helt magisk altså.

Jeg har hatt en bisarr opplevelse. Den siste tiden har jeg jobbet for å få håret mitt litt lysere og bort fra fargehåretnestensvartogveldigrødt, og da kjøpte jeg en sjampo som skulle ta de røde tonene i håret mitt. Den heter blåsjampo, og jaggu levde den ikke opp til navnet sitt! Den var mørkeblå og grotesk, og jeg fikk nesten litt panikk da jeg så at hendene mine antok den samme blåfargen. Litt for sent leste jeg på flasken at man burde hatt hansker ved påføring.... Jada.

Men hvordan ble håret ditt da? :sjokkert:

Skrevet

Men hvordan ble håret ditt da? :sjokkert:

Jeg vet ikke... Slengte oppi en hårkur og satte alt i hestehale...

• Liker 1
Skrevet

Blå shampo brukes for å fjerne gulskjær i blondt hår også. Trodde ikke det hadde flere funksjoner. Det ser ut som blekk når man har det i hendene :fnise:

Skrevet

Jeg vet ikke... Slengte oppi en hårkur og satte alt i hestehale...

Ha-ha! :ler:

Vet du i går vasket jeg håret i Zalo! Av og til så føler jeg at håret bli så tungt og livløst - og regner med at shampooen jeg bruker inneholder silikon. Derfor!

Klarer aldri å lese innholdsfortegnelsen på flaska, så er alltid litt usikker på hva jeg kjøper.

Men det funker! Håret blir glansfullt og fullt av liv etterpå. :skravle:

Skrevet

Jøss, zalo du! Hadde jeg ikke noen gang tenkt på å kunne finne på.

Skrevet

Blå shampo brukes for å fjerne gulskjær i blondt hår også. Trodde ikke det hadde flere funksjoner. Det ser ut som blekk når man har det i hendene :fnise:

Det funker bra for meg. Jeg bruker det ca. én gang hver fjortende dag. :takke:

Skrevet

Jøss, zalo du! Hadde jeg ikke noen gang tenkt på å kunne finne på.

Fikk rådet av frisøren min - ellers hadde jeg nok ikke tort/turt/tord (??) å gjøre det. :(

Skrevet

Zalo, faktisk. Jeg har en drøm om å bruke zalo i oppvaskmaskin, men har alltid feiga ut... :)

Skrevet

Zalo, faktisk. Jeg har en drøm om å bruke zalo i oppvaskmaskin, men har alltid feiga ut... :)

Bra! Ikke gjør det! :hoho: lol

Skrevet

Bra! Ikke gjør det! :hoho: lol

Men tenk så kult det hadde vært da!

Gjest Inggolf
Skrevet

Nja, nesten :fnise:

Greia er at komplimentærkontraster nøytraliserer hverandre...

Vi har 3 par komplimentærkontraster;

Gul og lilla

Blå og orange

Grønn og rød

Derfor blir frisør-noz såååå oppgitt når folk styrer med hjemmefarger...Spesielt om det skal blekes først! :daane: ...Håret blir jo ikke lyst av hjemmebleking, men gult eller orange! Så når man ikke kan fargeteori og dette med komplimentærkontraster så driter man seg ofte ut :lol:

:opplyser: eee-hey, for at dere kan forstå enklere hva jeg mener med at de nøytraliserer hverandre så kan dere jo tenke på at maaaange som er fargeblinde, nettopp sliter med å se forskjell på grønn og rød? De to fargene ser klin like grå/brune ut for dem...

• Liker 1
Skrevet

Men tenk så kult det hadde vært da!

Såpeskumdisco på kjøkkenet! :bolledeig:

Syns jeg ser deg! :danser:

Skrevet (endret)

Jeg har brukt zalo i oppvaskemaskinen flere ganger, men tror ikke det er så lurt akkurat :fnise: har dog bare hatt skum på gulvet en gang! :opplyser: (da var jeg nok litt i overkant raus med porsjoneringen)

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Er det MGP finale i kveld? :klo: Eller er det jeg som surrer fælt nå?

• Liker 1
Skrevet

Nja, nesten :fnise:

Greia er at komplimentærkontraster nøytraliserer hverandre...

Vi har 3 par komplimentærkontraster;

Gul og lilla

Blå og orange

Grønn og rød

Derfor blir frisør-noz såååå oppgitt når folk styrer med hjemmefarger...Spesielt om det skal blekes først! :daane: ...Håret blir jo ikke lyst av hjemmebleking, men gult eller orange! Så når man ikke kan fargeteori og dette med komplimentærkontraster så driter man seg ofte ut :lol:

:opplyser: eee-hey, for at dere kan forstå enklere hva jeg mener med at de nøytraliserer hverandre så kan dere jo tenke på at maaaange som er fargeblinde, nettopp sliter med å se forskjell på grønn og rød? De to fargene ser klin like grå/brune ut for dem...

:daane: Nå ble jeg sliten nå.

Neida, men det der var skikkelig innviklet Noz! :ler:

Jeg har aldri farget håret jeg. Hverken hjemme eller borte. :pls:

• Liker 1
Skrevet

Er det MGP finale i kveld? :klo: Eller er det jeg som surrer fælt nå?

Ja det er akkurat nå jo Rumlemor! :vin:

Skrevet (endret)

Så nydelige solnedganger aldri og nosoul :rodmer:

Her har det vært skikkelig nydelig vær i dag :) Har hatt en laaaang økt på terrassen i nydelig sol og med rydding og vasking med innlagt kaffe og sjokoladepause - og og og det spirer og blomstrer overalt! :strix:

Endret av Rumle
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...