Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Apropos nøttene (og mer) bildet du viste i går. Visste du at man pleide å farge pistasjenøtt-skallet knall rødt før i tiden, fordi skallet ofte ser litt shabby ut. Mulig dette stadig er vanlig ute i den store, vide verden, men jeg hadde aldri hørt om det før - og synes det var ganske artig/merkelig :ler: Har du sett det på dine reiser, mon tro? :)

(og det var ment som et apropos til lillafargede kameltær altså! :ler: )

Endret av Rumle
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil være med på rally

Skrevet

pistachios.jpg

Det ser jo riktig så lekkert ut, ikke sant? :laugh:

• Liker 3
Skrevet

Nei det var nytt for meg Rumle! De ser jo rålekre ut med den rødfargen, men veldig kunstig da.

Skallene på de jeg kjøpte var helt in natura. :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Nei det var nytt for meg Rumle! De ser jo rålekre ut med den rødfargen, men veldig kunstig da.

Skallene på de jeg kjøpte var helt in natura. :laugh:

Kom til å tenke på det siden det var noe i knallrødt og knall grønt på et av fatene, men det var sikkert noe annet :) Artig med slike rare tradisjoner, men jeg er glad for at de ikke farges i dag! :ler:

Skrevet

Tror du kommer til å merke veldig stor forskjell på hvor mye lenger det er lyst om ettermiddagen :jepp: Synes det har blitt veldig merkbart de siste ukene! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har spist fastelavensboller

• Liker 2
Skrevet

Gleder du deg til å komme hjem, nå? :)

Jeg gleder meg veldig Rumle. Synes jeg har vært borte hjemmefra lenge nå. En hel måned nesten. Vi reiste jo 19. januar og reiser hjem igjen den 17. februar. :enig:

Tror du kommer til å merke veldig stor forskjell på hvor mye lenger det er lyst om ettermiddagen :jepp: Synes det har blitt veldig merkbart de siste ukene! :)

Jeg håper at jeg merker forskjell, har jo vært borte i den (for meg) verste tiden på året. :rolleyes:

Så gleder jeg meg til alt begynner å spire og gro i hagen igjen. :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Jeg gleder meg veldig Rumle. Synes jeg har vært borte hjemmefra lenge nå. En hel måned nesten. Vi reiste jo 19. januar og reiser hjem igjen den 17. februar. :enig:

Jeg håper at jeg merker forskjell, har jo vært borte i den (for meg) verste tiden på året. :rolleyes:

Så gleder jeg meg til alt begynner å spire og gro i hagen igjen. :rodmer:

Det forstår jeg godt! Veldig smart av dere å reise på denne tiden :)

Jeg gleder meg også veldig til det begynner å spire, kan nesten ikke vente! :hoppe:

• Liker 2
Skrevet

Og før vi vet ordet av det ..

spbrb226mO2Q0jpjgt1LWwODKJOIhR2ueUygzjEF

:rodmer:

Jaaaaaaaaaaaaaa! Finnes det noe vakrere på jord enn den norske vårskogen med hvitveis og fuglesang og det hele? :hoppendeglad:

Jeg har spist fastelavensboller

Jeg vil også ha fastelavensboller.

:fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jaaaaaaaaaaaaaa! Finnes det noe vakrere på jord enn den norske vårskogen med hvitveis og fuglesang og det hele? :hoppendeglad:

---

Det tror jeg bestemt ikke! :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Virkelig lengre dager nå, men var nedtur da det sluddet og snødde litt tidligere i dag. Har vært en nydelig periode her med masse :sol: og var ikke klar for mer vinterlige tendenser. Men til torsdag... :strix::sol::bolledeig:

• Liker 1
Skrevet

Men juni er jammen ikke så verst den heller da .. når de første rosene begynner å åpne seg :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Virkelig lengre dager nå, men var nedtur da det sluddet og snødde litt tidligere i dag. Har vært en nydelig periode her med masse :sol: og var ikke klar for mer vinterlige tendenser. Men til torsdag... :strix::sol::bolledeig:

Ja, ikke sant? :jepp: Men snø? Fysj .. her var det heldigvis riktig så vårlig i dag, med både sol og fuglesang :rodmer: Men, jeg ahr dessverre hørt rykter om at det ikke kommer til å vare :sukk:

Skrevet

photo_gallery_photo_olympic_world_champi

Hva synes dere om den til venstre?

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg bestemt ikke! :opplyser:

Alle mennesker jeg kommer i kontakt med på disse reisene, skryter av landene sine, Tyskere, Fillipinere, Indonesere, Viatnemesere, Amerikanere, Nederendere, og ja you name it, og anbefaler oss å reise på ferie til akkurat deres hjemland fordi det er så spesielt vakkert der.

Da tenker jeg alltid i mitt stille sinn: "Dere skulle bare visst hvordan det er i Norge dere". :rodmer:

• Liker 3
Skrevet

Ja, ikke sant? :jepp: Men snø? Fysj .. her var det heldigvis riktig så vårlig i dag, med både sol og fuglesang :rodmer: Men, jeg ahr dessverre hørt rykter om at det ikke kommer til å vare :sukk:

Nei, er vel dessverre litt for tidlig til å kunne konkludere med at det er vår. Kan bli både snø og kulde en drøy måned til... Selv for oss i sør. Men trøsten får være at det uansett går mot vår og sommer, dagene har blitt og fortsetter å bli lengre OG det er over 4 måneder til sola snur igjen :opplyser:
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, er vel dessverre litt for tidlig til å kunne konkludere med at det er vår. Kan bli både snø og kulde en drøy måned til... Selv for oss i sør. Men trøsten får være at det uansett går mot vår og sommer, dagene har blitt og fortsetter å bli lengre OG det er over 4 måneder til sola snur igjen :opplyser:

Nå fikk jeg litt panikk når jeg leste det altså! Bare 4 måneder!!! :bond::ler:

Men, ja - du har selvfølgelig rett :)

Endret av Rumle
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...