Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Jøss, er det sånn at pinnekjøtt lukter skikkelig fælt når det lages og at det (liksom) lukter helt anderledes når det er ferdig?

Søndager ja....tja, hva gjør man da? ...Venter på at den skal bli ferdig..

Det er jo fint å ta seg en tur på søndagsmarkedet på blå..(ikke at det tar hele dagen men)

Pinnekjøtt lukter mye i hvertfall. Jeg synes ikke det lukter vondt, men det er en kraftig lukt. Vi kaster alltid søpla ut med en gang vi er ferdig å spise for å få ut lukta.

Det har jeg gjort en gang i fjor, men det tok jo bare en halvtime :P men det kan jeg jo prøve igjen. Blå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håndarbeid, serie/filmmaraton, gå tur, lese... Masse man kan gjøre på en søndag! :jepp: Og har ikke du et prosjekt å ferdigstille, My? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Pinnekjøtt lukter mye i hvertfall. Jeg synes ikke det lukter vondt, men det er en kraftig lukt. Vi kaster alltid søpla ut med en gang vi er ferdig å spise for å få ut lukta.

Det har jeg gjort en gang i fjor, men det tok jo bare en halvtime :P men det kan jeg jo prøve igjen. Blå altså!

aaah, jeg tviler ikke på lukta nei.. nå ble jeg faktisk kvalm også :overrasket:

(får så vondt av å tenke på at noen spiser sau :sjenert: )

Søndagsmarkedet er foresten stengt til 18.januar..

Vi kan jo ta en søndag å gå en skikkelig lang tur da, starte ved å gå innom markedet sammen og så bare traske videre :jepp: Forsempel..

Hva driver du med på søndager da Aldri? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket prosjekt da FruN? :klo:

Det kan vi Noz!

Forresten FruN! Jeg gikk en liten tur i stad, og da så jeg at jeg bor like ved en Pickles-butikk. Ble du misunnelig nå? :fnise: Tekola og kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, den er ferdigmontert :) ligger på enden av sofaen faktisk. Og brukt en gang før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Hvilket prosjekt da FruN? :klo:

Det kan vi Noz!

Forresten FruN! Jeg gikk en liten tur i stad, og da så jeg at jeg bor like ved en Pickles-butikk. Ble du misunnelig nå? :fnise: Tekola og kanskje?

:hoppendeglad:

Hva er en pickles-butikk? ........en butikk som selger sylteagurker? :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke egentlig, kanskje fordi jeg skal stå tidlig opp, prestere foran andre, planlegge, rette, lage prøver, sette 150 standpunktkarakterer i løpet av denne uka? :vetikke:

Jeg liker heller å stå opp tidlig. Men det ordner seg til slutt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad:

Hva er en pickles-butikk? ........en butikk som selger sylteagurker? :redd:

Hehe, sylteagurker i lange baner!!

Neida. Det er garn og strikkegreier.

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Denne søndagen har jeg gjort typiske søndagsting: stått opp skikkelig sent (det var et salig tordenvær i natt som gjorde at jeg våknet stadig vekk..) laget skikkelig frokost (posjert egg på toast :spise: ) sett 3 episoder av Lewis og hatt kjempekoselig besøk. :nigo: Så har jeg drukket te og stelt neglene mine og laget liste for viktige ting jeg må fikse neste uke. Det eneste jeg ikke har gjort, som jeg bruker å gjøre på søndager, er å lage mat så jeg har til niste mandag og tirsdag.

Og så har jeg fremdeles ikke fått taket med det her med å få sove før 2-3 på natta. :sukk: Men det kommer seg uti januar en gang. :jepp:

Endret av Anje
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...tordenvær på denne tiden av året er da ikke vanlig? :klo:

Det kjennes godt å være i gang med den første hverdagslige dagen i dette fine året.

Har gått ganske i surr i alle helligdagene, glemt å ta inn noen aviser og forsøkt å hente på en helligdag.

Jeg trives aller best uten for mange røde dager etter hverandre i almanakken.

Et par omdreininger nå...så er det jammen tid for å håndarbeide med gult garn. :)

---

P.s. Jeg håper at Rumle finner veien tilbake til oss fra juleferien sin. :jepp:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...tordenvær på denne tiden av året er da ikke vanlig? :klo:

Det kjennes godt å være i gang med den første hverdagslige dagen i dette fine året.

Har gått ganske i surr i alle helligdagene, glemt å ta inn noen aviser og forsøkt å hente på en helligdag.

Jeg trives aller best uten for mange røde dager etter hverandre i almanakken.

Et par omdreininger nå...så er det jammen tid for å håndarbeide med gult garn. :)

---

P.s. Jeg håper at Rumle finner veien tilbake til oss fra juleferien sin. :jepp:

Nei, ikke sant? :bond:

Men i år har det tordnet og lynt og haglet og vært generelt bare fælt vær hele romjula og nyttåret. :glare:

Jeg håper at det ikke setter standarden for været 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ik, jeg vil så gjerne innom Pickles-butikken! Men det ville nok blitt fryktelig dyrt :ler:

Vi får legge av en liten formue og dra til Oslo, Tekola! :5::nigo: Endret av FruN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lar meg gjerne drømme bort på sånne inspirerende sider på nett ja... :rodmer:

Hadde ikke det vært fint å få handle alt en ville i en garnbutikk, i løpet av en halvtime...og få det gratis?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst:

Jeg håper dagen i dag gikk MYE bedre enn dere trodde i går! :laugh:

Helgen raste av sted, og det er fryktelig lenge siden jeg hadde en kjedelig en, når jeg tenker meg om. Her går det mye tid med til samvær med familie og venner, og det er jo veldig koselig da.

Vi er i så ulike kapitler i livene våre her inne, at det er vanskelig å gi noen gode råd om "hva man kan finne på i helgen".

Men My, nå som du er ferdig med å studere, kan du jo begynne å lage barn! Da skal jeg love deg at du aldri mer får en kjedelig lørdag. :fnise:

Tordenvær i januar er ganske uvanlig ja. Håper som deg Anje, at dette ikke skal legge lista for været i 2015.

I går kveld så jeg forresten nordlyset over Oslohimmelen. :rodmer:

:foto: Tok et bilde til dere på morgenen i dag. Kanskje det kan lokke Rumle inn i ballongen?

Soloppgangen over fjorden. Klokka var 06.30.

jsPfMWl.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...det der er i nærheten av Soria Moria-drømmen tror jeg. :rodmer:

Ja! Og så er det vakrere i virkeligheten enn på bildet. :rodme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...