Gjest Inggolf Skrevet 26. november 2014 #8841 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg syns at vi må få et bilde her av den hunken til Noz, for å kvalitetssjekke at alt er i betryggende former. Det synes jeg og Hoppe. Altsåååå...han har åpen facebookprofil Er det dårlig gjort av meg og...... hmm, sende PM? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. november 2014 #8842 Del Skrevet 26. november 2014 Du er da et fritt menneske her på denne kloden...og fri til å gjøre det som passer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 26. november 2014 #8843 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg reiser ganske langt Sør. Først noen dager hos slekt, mens en uke skal tilbringes sammen med ei venninne! Jeg gleder meg Så langt sør som ut av landet, eller sørover i landet? Spennende! Jeg driver å leter etter en fristende pepperkakeoppskrift for tiden selv .. helst med nøttemel - men finner ikke noe som har fristet meg nok til å prøve enda Nøttemel? Da blir det vel nøttekaker da? Ikke pepperkaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosoul Skrevet 26. november 2014 #8844 Del Skrevet 26. november 2014 Så langt sør som ut av landet, eller sørover i landet? Sørover i landet I morgen på denne tiden er jeg fremme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 26. november 2014 #8845 Del Skrevet 26. november 2014 God tur da! Her på denne sørøstspissen er det is på vanndammene i dag. Første gang i år tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. november 2014 #8846 Del Skrevet 26. november 2014 God tur til Nosoul om jeg ikke ser henne før hun drar. --- Jeg funderer litt etter å ha sett på engelsk bakeprogram. Det er ikke noe som heter selvhevende mel her i landet vel? Vi bruker hvetemel og gjær, gjør vi ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosoul Skrevet 26. november 2014 #8847 Del Skrevet 26. november 2014 Tusen takk Mynona og Hoppe Det har jeg også alltid lurt på. Aldri skjønt dette med selvhevende mel. Blir like forvirret hver gang de nevner det i engelske/amrikanske bakeprogram.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 26. november 2014 #8848 Del Skrevet 26. november 2014 Det er kaldt i dag Selvhevende mel? Jeg tror jeg leste noe om det en gang… Meen.. husker ikke.. FruN vet sikkert! Gjett hvem som glemte å ta ut søpla i går etter å ha hatt torsk til middag?! Den emballasjen som har godgjort seg i romtemperatur i et døgn har gitt en skikkelig aroma i rommet nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosoul Skrevet 26. november 2014 #8849 Del Skrevet 26. november 2014 Selvhevende mel Selvhevende mel er ikke vanlig i norske butikker. Her er et forslag til hvordan du selv kan lage selvhevende mel. 1 kopp vanlig mel (hvis man vil ha mer nøyaktig mål er det ca. 2 dl) 1 ts bakepulver 1/2 ts salt 1/4 ts natron Naa'nanaaa Åh! Hater når slikt skjer, Mynona Slik stank sitter jo lenge også.. Grøss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 26. november 2014 #8850 Del Skrevet 26. november 2014 Lukter som i Lofoten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 26. november 2014 #8851 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg vet! Blitt vant til den nå, men om jeg går ut og kommer inn igjen, så er den sikkert her igjen Lufta i noen minutter i stad, men det blir jo så kaaaaldt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 26. november 2014 #8852 Del Skrevet 26. november 2014 Du er da et fritt menneske her på denne kloden...og fri til å gjøre det som passer deg. Jaaaa-ah, du sier noe der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 26. november 2014 #8853 Del Skrevet 26. november 2014 Så langt sør som ut av landet, eller sørover i landet? Nøttemel? Da blir det vel nøttekaker da? Ikke pepperkaker? Myyyy da, nå er du korttenkt .....Da blir det peppernøtter vettuuuu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 26. november 2014 #8854 Del Skrevet 26. november 2014 Peppernøtter ja.. selvfølgelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. november 2014 #8855 Del Skrevet 27. november 2014 --- Nøttemel? Da blir det vel nøttekaker da? Ikke pepperkaker? Mjoo .. det kan du si Det blir jo det, men det blir ikke nøttekaker slik som vanligvis er vant til dem da Mye overraskende artig som bakes med nøtte og frø-mel Disse er laget med mandelmel feks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. november 2014 #8856 Del Skrevet 27. november 2014 Hvor har aldri blitt av da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. november 2014 #8857 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Takk til Nosoul for iherdig, selvhevende hjelp. --- ...og det siste der skriver jeg under på, Rumle. Har hun brukket benet og ligger på sykehus, eller har hun havnet i julegavehandel-psykose allerede? Endret 27. november 2014 av Hoppetaujenta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. november 2014 #8858 Del Skrevet 27. november 2014 Takk til Nosoul for iherdig, selvhevende hjelp. --- ...og det siste der skriver jeg under på, Rumle. Har hun brukket benet og ligger på sykehus, eller har hun havnet i julegavehandel-psykose allerede? Vi får håpe hun bare er travel med juleforberedelser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. november 2014 #8859 Del Skrevet 27. november 2014 Håper hun lar høre fra seg før vi skriver desember her inne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. november 2014 #8860 Del Skrevet 27. november 2014 Desemb.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå