Rumle Skrevet 10. november 2014 #8541 Skrevet 10. november 2014 (endret) Har den aldrisurske familien hatt en fin helg da? Jeg har en Rumle i magen.. Håper ikke vi har mistet vår og at jeg har spist henne ved en feil Angående karbonader vs kjøttkaker er jeg enig med anje og aldri Og hjemmelagde karbonadekaker er noe av det beste jeg vet Oooog det er middag her i dag faktisk Har hørt at noen synes karbonadedeig virker litt tørr ift vanlig kjøttdeig, ved bruk i både karbonadekaker og kjøttkaker. Men, det er ikke min erfaring i alle fall Endret 10. november 2014 av Rumle 1
Gjest Inggolf Skrevet 10. november 2014 #8542 Skrevet 10. november 2014 Goood mandag kjøttkakeelskere! Forskjellen på karbonadedeig og kjøttdeig er at karbonade inneholder mindre fett (maks 6%), kjøttdeig kan inneholde opptil 15% fett. Forøvrig er de tilsatt samme mengde salt (1%), men ulike mengder vann. Tilberedelsen av kjøttkaker og karbonadekaker er derimot veldig forskjellig. Jeg lager alltid kjøttkaker av karbonadedeig (bruker sjelden kjøttdeig til noe som helst) og da blander jeg inn både egg, litt melk, potetmel, ingefær og salt og pepper. Steker kjøttkakene og lager brun saus med løk i. Nå jeg skal steke karbonaderkaker vil jeg at de skal smake mer kjøtt, så da blander jeg kun litt vann og salt og pepper i deigen. Har ikke brun saus til, men enten med stekt løk og potetsalat, på brødskiva med og uten egg ++++ masse mer. Farse er betegnelsen på hakket eller malt kjøtt eller fisk spedd med egg, melk e.l. Så da kan man jo si at kjøttdeig som er ispedd dette er kjøttfarse, mens karbonadedeig i seg selv, er rent malt eller hakket kjøtt og kun kan betegnes som karbonadedeig. Oops, var dette oppklarende, eller har jeg bare forvirret dere mer? Håper dere har en fin mandag alle sammen. HalloOOoOOooOOO Mmmhm, dette var oppklarende det- var det jeg også mente, nemlig at kjøttkaker er tilsatt mer enn bare kjøttet. Jeg kan tenke meg at frasen "hjem til mammas kjøttkaker!" gir barna dine vann i munnen 2
Aldrisur Skrevet 10. november 2014 Forfatter #8543 Skrevet 10. november 2014 Den veldig-sakte-måten virker litt skummel syns jeg, Aldri. Noen høres ut til å ha tatt for stor dagsdose med "noe". Hahaha… OK, det er hobby nok for meg tror jeg! Angående karbonader vs kjøttkaker er jeg enig med anje og aldri Og hjemmelagde karbonadekaker er noe av det beste jeg vet Oooog det er middag her i dag faktisk Har hørt at noen synes karbonadedeig virker litt tørr ift vanlig kjøttdeig, ved bruk i både karbonadekaker og kjøttkaker. Men, det er ikke min erfaring i alle fall Ja, det kommer jo litt på hva man sper inn i den. Men nå er det vel nok kjøttkakeprat! HalloOOoOOooOOO Mmmhm, dette var oppklarende det- var det jeg også mente, nemlig at kjøttkaker er tilsatt mer enn bare kjøttet. Jeg kan tenke meg at frasen "hjem til mammas kjøttkaker!" gir barna dine vann i munnen HaloooooooOOOOO på deg også! Jada, kjøttkaker er populært her i heimen! ---------------- Jeg har sett på Jakten på kjærligheten og merker at jeg blir helt røøøøøørt... 1
Mynona Skrevet 10. november 2014 #8545 Skrevet 10. november 2014 Jeg klarer ikke å se på Jakten jeg. Synes det er så flaut med de pinlig stillhet-dating greiene på begynnelsen. Og alle virker så ukomfortable rundt kameraene og sånn. Hvertfall det lille jeg har sett 1
Aldrisur Skrevet 10. november 2014 Forfatter #8546 Skrevet 10. november 2014 Jeg klarer ikke å se på Jakten jeg. Synes det er så flaut med de pinlig stillhet-dating greiene på begynnelsen. Og alle virker så ukomfortable rundt kameraene og sånn. Hvertfall det lille jeg har sett Men NÅ kan du se på det, for nå er alle forelska, eller i hvertfall i ferd med å bli det - virker det som! 1
Aldrisur Skrevet 10. november 2014 Forfatter #8547 Skrevet 10. november 2014 Jeg må tisse Bare ikke tiss i kørja! 1
Mynona Skrevet 10. november 2014 #8548 Skrevet 10. november 2014 Men NÅ kan du se på det, for nå er alle forelska, eller i hvertfall i ferd med å bli det - virker det som! Jeg ser på iskrigerne jeg. Ble lovet halvnakne mannebein. Men jaggu er det noen helnakne og! Egentlig tror jeg at jeg skal ringe en venninne som jeg ikke har prata med på lenge i steden…
Aldrisur Skrevet 10. november 2014 Forfatter #8549 Skrevet 10. november 2014 Jeg ser på iskrigerne jeg. Ble lovet halvnakne mannebein. Men jaggu er det noen helnakne og! Egentlig tror jeg at jeg skal ringe en venninne som jeg ikke har prata med på lenge i steden… Helnakne menn?! Da hadde jeg blitt flau asså.
Gjest Inggolf Skrevet 10. november 2014 #8551 Skrevet 10. november 2014 Jeg har gitt det noen forsøk men Jakten på kjærligheten har aldri klart å fange min interesse Gift ved første blikk derimot Har du sett på det Aldri? Jeg har hatt serferikatet i 8 år og aldri har jeg fått bot eller blitt stoppet i en kontroll....Men i dag! Parkeringsbot! Yessssda! Det er SÅ typisk! Alle i klasseen har parkert på det samme taket, på toppen av et parkeringshus. Det koster egentlig penger der, men vi fant ut heeeelt i starten at det aldri var kontroll der, så alle har stått der gratis i 3 år. Men hva skjer når Noz får seg bil!? Joda, hun ylegger for alle For 2 uker siden var det noen i klassen som fikk bot og i dag fikk alle det. Fra nå av ser det ut til at det blir kontroller like hyppig som på andre betalingsplasser og jeg har ikke rååååd til å betale 70 kr i parkering hver gang Klassisk Noz-uflaks 2
Severus Skrevet 10. november 2014 #8552 Skrevet 10. november 2014 Helnakne menn?! Da hadde jeg blitt flau asså. Nakne hockeyspillere
Aldrisur Skrevet 10. november 2014 Forfatter #8553 Skrevet 10. november 2014 Jeg har gitt det noen forsøk men Jakten på kjærligheten har aldri klart å fange min interesse Gift ved første blikk derimot Har du sett på det Aldri? Jeg har hatt serferikatet i 8 år og aldri har jeg fått bot eller blitt stoppet i en kontroll....Men i dag! Parkeringsbot! Yessssda! Det er SÅ typisk! Alle i klasseen har parkert på det samme taket, på toppen av et parkeringshus. Det koster egentlig penger der, men vi fant ut heeeelt i starten at det aldri var kontroll der, så alle har stått der gratis i 3 år. Men hva skjer når Noz får seg bil!? Joda, hun ylegger for alle For 2 uker siden var det noen i klassen som fikk bot og i dag fikk alle det. Fra nå av ser det ut til at det blir kontroller like hyppig som på andre betalingsplasser og jeg har ikke rååååd til å betale 70 kr i parkering hver gang Klassisk Noz-uflaks Jada, ser på det også jeg. Veldig interessant forsøksprosjekt synes jeg. Oooog veldig underholdende. Skulle nesten tro de hadde laget en bot-felle for dere altså. Ingen bøter over en laaang periode, og så plutselig trår de til å "fanger" alle. Uflaks for deg Noz. Nakne hockeyspillere 1
Severus Skrevet 10. november 2014 #8554 Skrevet 10. november 2014 Kan noen sende meg en PM? Jeg bare liker det og nakne hockeyspillere. Han derre Sjampoo er noe for aldri 1
Mynona Skrevet 11. november 2014 #8555 Skrevet 11. november 2014 Stor ulykke http://www.osloby.no/nyheter/Trafikkulykke-med-buss-og-trikk-i-Munkedamsveien-7782592.html Synes det var så innmari mye diskolys i stua i dag, og nå ser jeg jo hvorfor. Har vært 4 eller 5 blinkebiler forbi her. Håper det går bra med alle involverte.. Har du hatt en fin dag Aldri? Tiltaksløs enda? Nå er det snart eksamen, så jeg har planlagt å pusse opp gangen… (eller rettere sagt hive ut skap og skaffe nye møbler) Det skjer alltid når det nærmer seg eksamen - jeg finner noen prosjekter jeg må gjøre nuh! 1
Aldrisur Skrevet 11. november 2014 Forfatter #8556 Skrevet 11. november 2014 Stor ulykke http://www.osloby.no/nyheter/Trafikkulykke-med-buss-og-trikk-i-Munkedamsveien-7782592.html Synes det var så innmari mye diskolys i stua i dag, og nå ser jeg jo hvorfor. Har vært 4 eller 5 blinkebiler forbi her. Håper det går bra med alle involverte.. Har du hatt en fin dag Aldri? Tiltaksløs enda? Nå er det snart eksamen, så jeg har planlagt å pusse opp gangen… (eller rettere sagt hive ut skap og skaffe nye møbler) Det skjer alltid når det nærmer seg eksamen - jeg finner noen prosjekter jeg må gjøre nuh! Skummelt når sånt skjer med så mange mennesker involvert. Uffameg My. Har hatt en fin-fin dag i dag, ikke tiltaksløs i det hele tatt. Det går litt opp og ned det der, heldigvis. Så spennende med gangprosjekt da! Men du kunne kanskje ha drøyd det til etter eksamen? 1
Aldrisur Skrevet 11. november 2014 Forfatter #8558 Skrevet 11. november 2014 Det er tirsdag, å jeg drekker Hva drikker du?
Severus Skrevet 11. november 2014 #8560 Skrevet 11. november 2014 Hva drikker du? Akevitt,champagne og julebrus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå