Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

På FruN sin bryllupsdag, hadde jeg jobba på butikken i 2 år

Grattis til deg også Ery! :blomst: En kan vel si det har vært to innholdsrike år. :hug:

Hei Aldri!

Så fint at du har hatt det fint selv om været ikke har vært på deres side!

:takke:

Velkommen hjem aldriii! :hoppendeglad:

Så kjedelig at dere var uheldig med været da! Men, fint at dere har kost dere likevel.

Flott bilde!

:klemmer:

Taaaaakk Rumle! Bilde er tatt gjennom et gjerde, så jeg ble overrasket selv over at det ble såpass bra. :fnise:

Velkommen hjem! Kjedelig med sånt vær, men det blir jo noe å huske det også :ler:

Takker Tekola. :blomst:

Gratulerer (eller kondolerer?) med toårsdag på jobb, Ery. :blomst:

Velkommen hjem, skjønne frue!

Tusen takk (skjønne frue selv!) :strix:

Velkommen tilbake. :)

Tror jeg skal klippe ut din beskrivelse og henge den i glass og ramme på veggen her,

bare så jeg kan minne deg på hvordan ferie kan være, når du igjen begynner å snakke om å reise bort. :fnise:

Det er veldig snilt av deg, om du gidder å være brydd med det. :5: Vi klør nemlig allerede i fingrene etter å taste fram en ny tur! :digge:

Yeeeeyyy, godt å ha deg hjemme igjen Aldri! :bolledeig:

Synd at været var så dårlig da, men det veide kanskje opp for

alle opplevelsene! Det er kanskje nettopp da man får opplevd mest når

man er ute på reise, for hvis det er strrrrrålende solskinn og superduperultra varmt

så går det kanskje (for?) mye tid til strandkoping :vetikke:

Hva mente du med at " det gikk (nesten) smertefritt" med vertsskapet/bo sammen?

(Du må ikke svare på det om du ikke vil da)

:klemmer:

Ja, været fikk oss til å oppleve andre ting enn strand og sol.

Med nesten smertefritt menter jeg at det er en utfordring å dele leilighet med med et annet par når man har veldig forskjellige leggetider, frokostvaner, terskler for når det er rotete og når det ikke er rotete osv. osv.

Vi var gjestene så derfor var det jo helt naturlig at vi fulgte dere "huskultur", eller hva jeg skal kalle det.

Ikke at det var noe problem, bare litt uvant. :skravle:

--------------------

Dagen i dag har gått med til vaske og tørke og brette tøy. Nå begynner alt å bli normalt igjen. Deilig å tenne stearinlys og kose seg inne når det er så mørkt og vått ute. :)

Men jeg har jo tatt noen bilder, og her et et bilde fra en veldig sjarmerende restaurant som vi fant nede i en dal ved elvekanten.

MGsQGVC.jpg

Jeg ble så facinert av den sykkelpynten oppe i trærne. :hoppendeglad:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet

Kuuuuult!! Sykkel i treet! Har sett mye rart i trærne før, et tre med en rekke paraplyer for eksempel, men aldri sykler :laugh: Kreativt!

Ja, jeg ser den med forskjellige vaner og synspunkt om ting når man bor hos andre. Har jo kjent litt på det selv når jeg er i Kr.Sand eller Tromsø (men det gjelder egentlig andre ting enn dine nevnte eksempler).

Tipper dere var på noen restauranter hvor det ikke kryr av turister- fikk du smakt noe lokalt/spesielt eller noe en typisk turist ikke ville ha funnet? Bare synes å husk at det er veldig mye pizza og annen junk på slike turiststeder..

• Liker 1
Skrevet

Heeeeeeeiiiii Noz! :hoppendeglad:

Det var en kjempegreie å være sammen med kjentfolk vet du, de hadde sine mange sjarmerende og koselige spisesteder å vise oss. Vi spiste for det meste ekte tyrkisk mat alle dagene. DET var kjempegod mat og det kostet jo nesten ingenting.

I tillegg tok de oss med på mange spennende markeder. Mat, klær, krydder og masse annet stæsj til en utrolig billig penge.

Jeg kjøpte med meg to store pakker med eplete og omtrent en kilo tyrkisk chili. Dessuten har jeg kjøpt meg verdens fineste skinnjakke. :rodmer:

Skrevet

Den epleteen deres er veldig god :)

Skrevet

Er den restauranten ved Dim Cay (eller noe sånt)?

Gjest Inggolf
Skrevet

Heeeeeeeiiiii Noz! :hoppendeglad:

Det var en kjempegreie å være sammen med kjentfolk vet du, de hadde sine mange sjarmerende og koselige spisesteder å vise oss. Vi spiste for det meste ekte tyrkisk mat alle dagene. DET var kjempegod mat og det kostet jo nesten ingenting.

I tillegg tok de oss med på mange spennende markeder. Mat, klær, krydder og masse annet stæsj til en utrolig billig penge.

Jeg kjøpte med meg to store pakker med eplete og omtrent en kilo tyrkisk chili. Dessuten har jeg kjøpt meg verdens fineste skinnjakke. :rodmer:

Så hyggelig velkomst! :hug:

Tøøøøft. fine skinnjakker er det jammen ikke lett å finne!! Måtte selv lete i et par år før jeg fant det! Bra du fikk kjøpt med deg så nyttige ting hjem da!

Skrevet

Er den restauranten ved Dim Cay (eller noe sånt)?

Ja, det er en av de restaurantene som ligger langs elven Dim.

Vennene våre kjente eieren. Det var barndomshjemmet hans, og han fortalte at han allerede som liten gutt hadde drømt om å bygge på og starte restaurant der. Nå var drømmen gått i oppfyllelse og han virket så glad og lykkelig over det. Det har visst blitt et kjempepopulært sted å spise i helgene, spesielt for de innfødte.

Skrevet

Så hyggelig velkomst! :hug:

Tøøøøft. fine skinnjakker er det jammen ikke lett å finne!! Måtte selv lete i et par år før jeg fant det! Bra du fikk kjøpt med deg så nyttige ting hjem da!

Va'kke lett å finne noe jeg likte der heller altså. Jeg forbannet meg på at jeg ikke skulle kjøpe noe jeg ikke likte (de er veldig gode selgere vet du). :sjokkert:

Men etter å ha prøvd ørtogfjørti jakker, blitt tatt med inn i hemmelig VIP-rom med de mest fantasriske lammeskinnsjakker og kåper (+ annen pels som jeg aldri i livet kunne ha fått meg til å kjøpe), klarte jeg å finne en nyyyydelig jakke. Varm og god.

Jeg gleder meg til å bruke den. :hoppe:

Skrevet

Så spennende. Jegh ar ikke ikke vært ved Dim enda jeg :P

Hvordan var temperaturen da?

Skrevet

Så spennende. Jegh ar ikke ikke vært ved Dim enda jeg :P

Hvordan var temperaturen da?

Det var en opplevelse å se alle aktivitetene som var laget i stand langs elva. Da har du noe å glede deg til!

16 grader om natten, 24 på dagen de to dagene det var pent vær, og 21 når det regnet.

Skrevet

Svigermor ble kjempeglad for genseren :strix:

Jippiiiiii! :hoppendeglad:

Det skulle forresten bare mangle! :eeeh:

Skrevet

Jippiiiiii! :hoppendeglad:

Det skulle forresten bare mangle! :eeeh:

Jooo.. :ler:

Men ho ble veldig overrasket at jeg hadde strikket genser, likte fargen og mønsteret kjempegodt :jepp:

Skrevet

Jooo.. :ler:

Men ho ble veldig overrasket at jeg hadde strikket genser, likte fargen og mønsteret kjempegodt :jepp:

Det er jo helt utrolig kjempehyggelig da! Hun ble glad og overrasket og da er er det jo ekstra gøy å være deg og kunne gi bort en sånn fin gave. :bolledeig:

• Liker 1
Skrevet

Var det genseren med lusene, FruN? Eller strikker du med et sånt tempo at du har rukket noe annet i mellomtiden?

Skrevet

Gratulerer (eller kondolerer?) med toårsdag på jobb, Ery. :blomst:

Grattis til deg også Ery! :blomst: En kan vel si det har vært to innholdsrike år. :hug:

Sjefen kunne vært bedre

Skrevet

Var det genseren med lusene, FruN? Eller strikker du med et sånt tempo at du har rukket noe annet i mellomtiden?

Det var genseren med lusene, ja :) Jeg strikker ikke såå fort :fnise: Har bare fått unna ett par sokker, to vikleskjerf og en halv strømpe siden... :plystre:

Kan sende deg bilde når jeg kommer hjem, om du vil se den? Har bare bilde av den på svigermor etter den ble helt ferdig..

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker dere alle en god natt. Nå setter M/S Hoppeskipet kursen for drømmeland. :goodbye:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...