Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

De skulle være borte i 14 dager ihvertfall :Nikke:

Mener jeg.. :ninja:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vedder et knekkebrød med brunost på at hun savner oss! :jepp:

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Hun savner oss garantert Hoppe! :Hehe:

Men hun skal bare vært borte i 1 uke altså, så hun er nok tilbake i moderlandet i løpet

av morgendagen vil jeg tro :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Nokså ganske nøyaktig en del timer etter at hun har forlatt feriestedet sitt. :jepp: *orakelsvar deluxe*

Du er alltid så konkret du :ler:

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør mitt aller, aller beste. Det skal du vite! :jepp:

Skrevet

Hoppetaujenta ER den aller beste, faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg erklært meg selv frisk :nigo: Har klart å spise en hel normal porsjon middag i dag for første gang på nesten 2 uker :) Bare hoster littegrann nå. Den siste uka på Cuba gikk jeg ned 3kg. Det er MYE på en uke når man er liten i utgangspunktet!

Lite resyme av Cuba: Likte ikke Havana, likte Trinidag veldig godt - så ut som Kardemommeby, masse fine gamle amerikanske biler, masse ikke så fine Lada'er, hest og kjerre på 4-felts motorveil (4 felt hver vei), okser i stedenfor traktorer i landbruket, dårlig mat på restauranter, mojitoen var anderledes enn hjemme, 1 liter vellagret rom kostet 50kr, høner overalt, veldig stolte av luksushotellene sine som for oss så ut som slitne gamle uluksushoteller, har blitt betydelig bedre i spansk, fint med lommeparlør, køsystem eksisterer ikke, sikkerhetspersonellet på flyplassen hadde veldig stramme ettersittende uniformer med veldig korte skjørt, løshunder og katter overalt, svømme med delfiner var stas, feber i 35 grader med høy luftfuktighet er ikke digg, sigarene smaker sigaretter av en eller annen grunn, sol, musikk overalt.

• Liker 2
Gjest Inggolf
Skrevet

Fiiiint resymè :hoppendeglad:

På bildene jeg har sett så ser det så folketomt ut?

Utrolig leit at du ble syk da, det ødelegger jo så mye!

Skrevet

Det må ha vært litt av en opplevelse til tross for sykdom, My. Herlig!

Skrevet

Fiiiint resymè :hoppendeglad:

På bildene jeg har sett så ser det så folketomt ut?

Utrolig leit at du ble syk da, det ødelegger jo så mye!

Turistsesongen starter nå, så vi slapp unna folkemengder :) Med vilje. Vi reiser stort sett alltid utenfor sesong når vi reiser.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det må ha vært litt av en opplevelse til tross for sykdom, My. Herlig!

Ja, det var det :)

Ble ikke så veldig hemmet av sykdom altså. Måtte bare beregne litt mere tid noen ganger. Jeg måtte sette meg ned å slappe av litt ekstra, litt flere dopauser og sånn. Men vi var på 2 timer lang tusletur i skaugen/jungelen(?) osv selv om jeg var syk. Var bare 1 dag (siste) jeg ble liggende på rommet alene med feber.

Endret av Mynona
Skrevet

Klart det! Laget av bonden selv, ikke sånn fabrikklaget. Har 6 stk med meg hjem også!

Skrevet

Og rullet på lårene til en naken jomfru, er det ikke noe sånt? :fnise:

Skrevet

Dama som guidet oss mente det ikke var farlig med sigarer faktisk. Ca 100% av cubanere røyker ;)

Men når jeg tenkte på det - det er jo alle kjemikaliene i røyk som er farlig (er det ikke?) og de sigarene jeg har her har jo ingen kjemikalier. Det er tobakksblader (som inneholder nikotin) som er tørket, også væter de de opp med en blanding av vann, vanilje, honning, sitron og litt rom. Så de er vel egentlig ikke farlige da?? Hvertfall de som ikke er fabrikkprodusert.

Skrevet

Og rullet på lårene til en naken jomfru, er det ikke noe sånt? :fnise:

Vet du, det hadde vi hørt før vi reiste, men ingen som nevnte noe sånt til oss mens vi var der faktisk. Så disse er rullet på en treplanke i tørkehuset :ler:

Forresten - vi nordmenn er veldig kjent på Cuba for bacalao! Det var ca 1 mill som spurte oss hvor vi var fra og når vi svarte Noruega lyste de opp med AAAAA Bacalao!! :ler: Kom på det, for de tørker tobakksbladene likt som vi tørker fisk :)

• Liker 1
Skrevet

Vet du, det hadde vi hørt før vi reiste, men ingen som nevnte noe sånt til oss mens vi var der faktisk. Så disse er rullet på en treplanke i tørkehuset :ler:

Forresten - vi nordmenn er veldig kjent på Cuba for bacalao! Det var ca 1 mill som spurte oss hvor vi var fra og når vi svarte Noruega lyste de opp med AAAAA Bacalao!! :ler: Kom på det, for de tørker tobakksbladene likt som vi tørker fisk :)

Så morsomt :fnise:

Skrevet

Vikingo Bacalao var det en heismann som kalte oss :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...