Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om pappa må på jobb i jula, så er jeg helt alene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet

Ja, nå er jeg evakuert i isolat her hjemme Hoppe :opplyser: Under dyna på sofaen og hoster og har au i hele meg selv :(

Maten ja Noz… Det er litt sånn delt. På Cuba er det bare de statlig drevne restaurantene som har lov til å lage/selge/kjøpe fisk, hummer, lam osv… Og det er ikke lov å drive restaurant om den ikke er statlig. Dvs at ingen andre får lov til å lage restaurant. Men de får lov til å lage mat til gjestene sine på casa og ta penger for det, og det er lov til å selge hurtigmat ut av kjøkkenvinduet. Så restaurantene som da har alle de gode råvarene er jo de som burde ha god mat, men det hadde de ikke. Vi spiste på restaurant de første dagene når vi var i Havana og det var altså ikke noe godt. Det vokste i munnen på oss og vi slet md å få det ned. Vi hadde jo hørt at casaene har den beste maten, men der vi bodde først hadde ikke middag å tilby. Men når vi reiste videre fikk vi masse god mat. De handler på svartebørsen da, så vi måtte si fra på morgenen hva vi ville ha til middag, så skulle de skaffe det.

Men maten erj o veldig lik da. Ris, bønner, matbananer osv… Også er det syke mengder med mat. Skal legge ut et bilde etterhvert. Når jeg føler meg bedre.

Fikk forresten en fisk på en cafe når vi var på en guidet tur oppi fjellet. Det skulle være hvit-fisk, men kjøttet på fisken var altså gråbrunt! Og det smakte rart og luktet rart! :(

Det høres jo litt risikabelt ut å kjøpe mat fra kjøkkenvinduet til fremmede, tilfeldige folk! Skjønner godt at dere ikke valgte det først selv om dere hørte at den smakte best. Hallo basilusker og matforgiftning :fnise:

Var det ikke så mange andre gjester på disse restaurantene da eller?

Og siden dere måtte melde ifra hva dere ville ha til middag- tenk om man endrer planene utover dagen da, så man enten ikke er tilbake der før svarte natta, eller at smaksløkene har ombestemt seg eller at et annet tilbud dukker opp rett før? ...Det hadde jo vært dårlig gjort da, for da har jo familien brukt penger på unødvendig mat. (Hvis det ikke er en betalingsordning i forkant).

Matbananer har jeg aldri hørt om gitt!

Du så skikkelig dårlig ut på snappen du sendte :sad: Er litt redd for å mase på deg, men vil spørre alikevell; Er du slik som meg som liker best å være alene når du er syk, eller ønsker du hjelp til noe/selskap?

Skrevet

Hadde jeg vært Noz, hadde jeg dratt med syke pizza.

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Hadde jeg vært Noz, hadde jeg dratt med syke pizza.

Neeei, Mynona er syk nok som det er, hun trenger ikke pizza som er syk også :fnise:

(neida, jeg bare tøyser Ery! :Hehe: )

Endret av Noz
Skrevet (endret)

Nosoul lister seg forsiktig innom å sier hei.. :rodme::goodbye:

Endret av Nosoul
Gjest Inggolf
Skrevet

Nosoul lister seg forsiktig innom å sier hei.. :rodme::goodbye:

Yeeeyyyy, halloooo Nosoul!

2 nye fjes avatarer (sniklesere?) har dukket opp her i de siste dagene,

kanskje en nr 3 også er på vei? :popcorn:

Gjest fotballflue
Skrevet

Det er ikke alltid jeg har noe å komme med, så da snikleser jeg :fnise:

Skrevet

Velkommen hjem My. Og god bedring! :blomst:

Den maten høres ut som den vi fikk i Peru. Mye ensidige greier og ikke helt topp råvarer. Og jeg lurte lenge på hvorfor risen smakte så snodig og la seg som en tung klump i magen. Til jeg fikk vite at de koker den med smør. Smør-ris er ikke godt, altså. :jolie:

Skrevet

Eeeh... Jeg ble sittende å høre på julemusikk. Det er vel i tidligste laget, er det ikke det? :sjenert:
Ellers så er jeg dritlei det forferdelige været, regn, tåke og VIND!

I morgen skal jeg på et foredrag som heter "Det å leve med ADHD i voksen alder", og jeg kjenner jeg gleder meg veldig! Blir spennende å "se" om det er noen som kommer med historier/erfaringer om det å nettopp leve med ADHD.

Håper dere alle har en fin dag!

Skrevet

Jo takk, det går greit her. :)

Gjest Inggolf
Skrevet

Eeeh... Jeg ble sittende å høre på julemusikk. Det er vel i tidligste laget, er det ikke det? :sjenert:

Ellers så er jeg dritlei det forferdelige været, regn, tåke og VIND!

I morgen skal jeg på et foredrag som heter "Det å leve med ADHD i voksen alder", og jeg kjenner jeg gleder meg veldig! Blir spennende å "se" om det er noen som kommer med historier/erfaringer om det å nettopp leve med ADHD.

Håper dere alle har en fin dag!

Oiiioiii, vet du hvem som skal holde det kurset?

Hvordan er formen din i dag Mynona?

Hvis du titter innom Aldri: Håper du koser deg der nede i Tyrkia! :hoppendeglad:

• Liker 1
Skrevet

Oiiioiii, vet du hvem som skal holde det kurset?

Det er Chatrin Hagen som skal holde foredraget :laugh:

Gjest Inggolf
Skrevet

Det er Chatrin Hagen som skal holde foredraget :laugh:

Oki, hun kjenner jeg ikke til.

(Men jeg kom på i det jeg postet forige innlegg at du bor jo

sikkert 70 mil unna meg da :Hehe:

Håper du får masse ut av det ihvertfall! Det florerer av myter når det kommer til

ADHD!

Skrevet

Oki, hun kjenner jeg ikke til.

(Men jeg kom på i det jeg postet forige innlegg at du bor jo

sikkert 70 mil unna meg da :Hehe:

Håper du får masse ut av det ihvertfall! Det florerer av myter når det kommer til

ADHD!

Ja, det er nok gaaanske mange mil mellom oss p.d.d i alle fall :fnise:

Jeg tror jeg får masse ut av det, syns det er så spennende å lære om slike ting!

Det skal være sikkert og visst. Alle skulle ha vært pålagt å dratt på slike foredrag/kurs..

Skrevet

Nå er det stadig litt mindre tid til vår alles kjempeblide kommer hjem igjen! :strix:

Skrevet

Når kommer hun egentlig hjem?

Skrevet

Nokså ganske nøyaktig en del timer etter at hun har forlatt feriestedet sitt. :jepp: *orakelsvar deluxe*

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...