Cordelia Skrevet 25. oktober 2014 #8265 Skrevet 25. oktober 2014 NÅ er det bare 67 dager, 12 timer, 59 minutter igjen til nyttår...... :sjokkert: :bond: 1
Hoppetaujenta Skrevet 25. oktober 2014 #8266 Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Det er faktisk enda mindre i skrivende stund. Endret 25. oktober 2014 av Hoppetaujenta
Gjest Tekola Skrevet 25. oktober 2014 #8267 Skrevet 25. oktober 2014 Er alle klare for å stille klokka, da?
Hoppetaujenta Skrevet 25. oktober 2014 #8268 Skrevet 25. oktober 2014 Jupp. Jeg er klar for høsten. Så får vi se i morgen om jeg har glemt noen bortgjemte klokker. --- Lurer på om Aldri er fremme nå og om alt gikk greit?
Rumle Skrevet 25. oktober 2014 #8269 Skrevet 25. oktober 2014 Nå minnet Vex meg på noe som jeg leste i ei avis. En språkperson som lurte på hvorfor man betegner veldig mye positivt...med ordet drit foran. Dritgod, dritpen, dritkul etc. Det er veldig motsigende det der. Legger dere merke til hvordan dere snakker, ballongmennesker? Jeg er opptatt av hvordan språket vårt blir brukt og at man bør finne ord som er bedre å bruke enn "motebetegnelsene". Jeg er litt delt på det egentlig, på en side synes jeg noen uttrykk folk bruker er utrolig teite på den andre side har jeg sikkert mange uttrykk som andre synes er like teite og unødvendige. Men, slik har det jo alltid vært. Språket er i stadig forandring, og det er jo egentlig helt ok, synes jeg. Og det at man bruker nye ordsammensteninger trenger jo ikke å utelukke at man bruker eldre variasjoner også? 1
Hoppetaujenta Skrevet 25. oktober 2014 #8270 Skrevet 25. oktober 2014 Neida, bruk i vei.... Jeg bare mener at å kalle en positiv ting for noe negativt, det er merkelig.
Gjest fotballflue Skrevet 25. oktober 2014 #8271 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg pleide ofte å si ting som "dritgod" før har klart å vende meg til å si "supergod", eller noe istedet. Hvorfor ikke bare si "god"?! 1
Cordelia Skrevet 25. oktober 2014 #8272 Skrevet 25. oktober 2014 Det er faktisk enda mindre i skrivende stund. Nå er du bare vrang.
Mynona Skrevet 25. oktober 2014 #8273 Skrevet 25. oktober 2014 :vinker: Sitter paa flyplassen aa venter paa avgang. Har vaert syk den siste uken, og har naa proppa meg full av piller saa jeg haaper jeg skal klare flyreisen hjem. Har hoey feber naar jeg velger aa ligge inne paa rommet aa se paa fotballkamp paa tv i stedenfor aa ligge paa stranda. Jeg som elsker stranda! Haaper dere alle har hatt de fint de siste to ukene. Vi har hatt det veldig fint, men det kan jeg fortelle mer om naar jeg kommer hjem til stabilt internett og bedre tid. Evt Paris med wifi. Er faktisk 2. gang vi har funnet internett her bare. For bare 6 mnd siden fikk de lov til aa ha internett paa mobilene sine. Og da snakker vi ikke 3G De er der vi var for 10-15 aar siden. Jaja, vi snakkes iloepet av morgendagen 2
FruN Skrevet 26. oktober 2014 #8274 Skrevet 26. oktober 2014 Myyy!! Du har vært savnet! Så kjedelig at du har vært syk halve ferien og fortsatt er det! Håper turen hjem går fint! God bedring!
Gjest Inggolf Skrevet 26. oktober 2014 #8276 Skrevet 26. oktober 2014 Myyyyyy!! er spent på å høre mer om turen din!! Bare du som har vært og er syk eller ble reisepartneren din og det? En ting er å være syk, men å ikke være hjemme å være syk er fælt!
Mynona Skrevet 26. oktober 2014 #8277 Skrevet 26. oktober 2014 Bare jeg som ble syk. Fortsatt ikke frisk og gleder meg til pysjen og dyna mi. Og ikke minst mat. Ikke-cubansk mat har skikkelig lyst på pizza i dag og har hatt det en stund. Har jo ikke matlyst når jeg er syk, så er litt svimete. 1
Gjest Inggolf Skrevet 26. oktober 2014 #8278 Skrevet 26. oktober 2014 Hva/hvordan var maten der borte sa? ...ikke så god?
Hoppetaujenta Skrevet 26. oktober 2014 #8279 Skrevet 26. oktober 2014 Stakkars lille syke venn. Best du kommer deg hjem og får hvilt ut nå ja. *ta på seg heldekkende gul drakt med masker og hette og sånn i tilfelle...* ---->
Mynona Skrevet 26. oktober 2014 #8280 Skrevet 26. oktober 2014 Ja, nå er jeg evakuert i isolat her hjemme Hoppe Under dyna på sofaen og hoster og har au i hele meg selv Maten ja Noz… Det er litt sånn delt. På Cuba er det bare de statlig drevne restaurantene som har lov til å lage/selge/kjøpe fisk, hummer, lam osv… Og det er ikke lov å drive restaurant om den ikke er statlig. Dvs at ingen andre får lov til å lage restaurant. Men de får lov til å lage mat til gjestene sine på casa og ta penger for det, og det er lov til å selge hurtigmat ut av kjøkkenvinduet. Så restaurantene som da har alle de gode råvarene er jo de som burde ha god mat, men det hadde de ikke. Vi spiste på restaurant de første dagene når vi var i Havana og det var altså ikke noe godt. Det vokste i munnen på oss og vi slet md å få det ned. Vi hadde jo hørt at casaene har den beste maten, men der vi bodde først hadde ikke middag å tilby. Men når vi reiste videre fikk vi masse god mat. De handler på svartebørsen da, så vi måtte si fra på morgenen hva vi ville ha til middag, så skulle de skaffe det. Men maten erj o veldig lik da. Ris, bønner, matbananer osv… Også er det syke mengder med mat. Skal legge ut et bilde etterhvert. Når jeg føler meg bedre. Fikk forresten en fisk på en cafe når vi var på en guidet tur oppi fjellet. Det skulle være hvit-fisk, men kjøttet på fisken var altså gråbrunt! Og det smakte rart og luktet rart! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå