Aldrisur Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #7741 Skrevet 6. oktober 2014 Ja, det vil jeg påstå. Noen av oss bor liksom mere inni en stor busk....og det blir helt anderledes. ..eller under et løvtre, tildekket av en haug med høstblader? 1
Hoppetaujenta Skrevet 6. oktober 2014 #7742 Skrevet 6. oktober 2014 hihi..det er faktisk veldig god beskrevet...av henne som henger over oss og dingler i en ballong. 1
Aldrisur Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #7743 Skrevet 6. oktober 2014 hihi..det er faktisk veldig god beskrevet...av henne som henger over oss og dingler i en ballong. ...ikke rart utsikten er bra?
Hoppetaujenta Skrevet 6. oktober 2014 #7744 Skrevet 6. oktober 2014 Hmm...det får meg til å tenke litt på "upstairs and downstairs"...herskap og tjenere-serien. 1
Aldrisur Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #7745 Skrevet 6. oktober 2014 Hva er det med mennesker som er så grinete at de MÅ ta ut aggresjonen sin på fremmede? Slentret rundt i butikken i dag for å lete etter "hvite asparges på glass", da jeg plutselig dumper midt oppi en samtale (eller enetale) mellom en eldre mann og en av de unge ekspeditrisene i butikken. Han bjeffer ut noe om at det er en vare han ikke finner. Hun ber ham følge seg, så skal hun vise ham hvor den står. Men skrekk og gru der var hylla tom gitt. "Nei, det er visst utsolgt" sier den unge damen. Dèt var som å putte 50 øre på en kjeftemaskin. Han: "Men i all verdens dager! Det går jo ikke an?! Dere har jo reklamert for varen så sent som på fredag - og jeg kommer helt fra Vestby og så har dere ikke det dere har reklamert for en gang! Da må dere jo sørge for at vi som bor helt uti Vestby får vite at dere ikke har varen her da! Maken til dårlige greier, dette går bare ikke an! Og dette er ikke første gangen det skjer nei!" Og blablabla... Med et megetsigende blikk prøver han å fange oppmerksomheten min for å få medhold. Den unge ekspeditrisen prøver å si at "det er mulig det ble utsolgt før helgen", men han bare fortsetter å bjeffe. Jeg sier veldig forsiktig: "Det er jo ikke den jentas feil, du bør vel heller ta opp dette med den som er ansvarlig for butikken." Et kort øyeblikk trodde jeg han skulle fly på meg altså! Han var helt lilla i ansiktet mens han ropte stortrende fram: "Nei, det får hun der gjøre, mens han pekte på den unge jenta med en dirrende stiv pekefinger. Når jeg møter herr Aldri etterpå må jeg få ut litt frustrasjon og forteller om den grinete aggressive mannen. Han svarer tørt: "Han var sikkert livredd for å komme hjem til kona si uten det han hadde fått beskjed om å kjøpe da vet du." Jaja sånn var den historien. De hadde ikke "hvite asparges på glass" heller, men det er en helt annen historie. 1
Mynona Skrevet 6. oktober 2014 #7746 Skrevet 6. oktober 2014 Noen folk er bare helt håpløse. En kunde slo etter meg etter han hadde skjelt meg ut etter noter fordi han ikke fant prisen på kneippbrød.
Aldrisur Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #7747 Skrevet 6. oktober 2014 Noen folk er bare helt håpløse. En kunde slo etter meg etter han hadde skjelt meg ut etter noter fordi han ikke fant prisen på kneippbrød. Det er jaggu mange rare folk der ute! Jeg ble også slått etter med en spaserstokk en gang. Da hadde jeg sommerjobb i en butikk og mannen som kom inn var så sint at han slo i disken så stokkflisene skvatt. Jeg dukka ned bak disken helt livredd og forsto egentlig ikke hva som skjedde. Han kom inn dagen etter og ba om unnskyldning.
Gjest Inggolf Skrevet 6. oktober 2014 #7748 Skrevet 6. oktober 2014 Skjønner godt at du ble fustrert og irritert Aldr!! Makan til oppførsel..Man burde virkelig kunne ha forventa mer fra voksne mennsker, men det skjer visstnok stadigvekk slike dumme ting fra kunder rundt om kring (jf "Dumme ting kundene sier"-tråden). Den aller første natta jeg jobbet på shell (etter opplæringsvakten) så ble jeg overfalt og trua. For å gjøre en lang historie kort, så skulle hun hente en pakke (post i butikk) men siden hun ikke hadde med seg hentelappen så sa jeg at hun ikke kunne få pakka si (hadde ikke lært posten enda, så jeg bare antok at hun ikke kunne få den uten hentelapp ihvertfall). HUn ble superforbanna og kom bak kassa og tok kveletak på meg. Løftet meg faktisk opp etter veggen med dette halsgrepet.Jeg klarte å komme meg unna etterhvert og løp inn på lageret og låste døra. Sjefens kontor og kameraovervåningen er også der, så jeg fikk se i butikken. Jeg så at hun og kjæresten hennes stod med armene i kors og ventet og ventet...........og ventet og ventet på meg utenfor døra. Klokka var rundt 3 på en hverdag så det kom ingen andre i butikken (utrolig nok, for det var overraskende mye trafikk til enhver tid). Ringte politiet, men det tok jo 20 min før de kom! Og de ga opp å vente 3-4 min før de kom.. 1
Aldrisur Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #7749 Skrevet 6. oktober 2014 Å herlighet Noz! Da hadde jeg blitt skikkelig redd altså. Når kundene står og venter på deg utenfor liksom! Så du de noengang etter den episoden da?
Galactica Skrevet 6. oktober 2014 #7750 Skrevet 6. oktober 2014 Hva er det jeg har havnet oppi nå da? Frekke kunder og voldelige mennesker som venter utenfor butikker fordi de ikke fikk prisen på kneipp? 2
Aldrisur Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #7751 Skrevet 6. oktober 2014 Hva er det jeg har havnet oppi nå da? Frekke kunder og voldelige mennesker som venter utenfor butikker fordi de ikke fikk prisen på kneipp? Ja, det var vel en god sammenfatning av det som har skjedd i ballongen i kveld! Hvordan går det med deg?
Galactica Skrevet 6. oktober 2014 #7752 Skrevet 6. oktober 2014 Bærre lækkert, som det heter. Håper alle i ballongen har det bra!
Mynona Skrevet 6. oktober 2014 #7754 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har det bærre lækkert. Hvis jeg skal måtte klage litt, så har jeg littegrann vondt i magen Og nå har jeg kjøpt billetter til Putti Plutti Pott Også planlegger jeg trøndelagstur på nyåret, for jeg har nemlig flybonus som jeg må bruke opp nå før den går ut på dato. Så da får jeg meg en gratistur til barteland! Og nå er det 4(!) dager på jobb før det er ferie! Hurra!
Gjest Inggolf Skrevet 6. oktober 2014 #7755 Skrevet 6. oktober 2014 Å herlighet Noz! Da hadde jeg blitt skikkelig redd altså. Når kundene står og venter på deg utenfor liksom! Så du de noengang etter den episoden da? Jada, hun måtte jo hente pakka si Hun pekte nemlig på den serru, visste tydeligvis hvordan den var pakket inn for hun sa "jammen jeg trenger ikke hentelappen for jeg ser jo pakka! Det er den hvite der med lilla bånd!" ...Så sjefen min informerte alle om at "når noen kommer å henter denne pakka, så RING MEG før dere leverer henne den!" Dagen etter kom hun ned for å hente den....med sin sønn på rundt 5 år! Både politiet og sjefen min så jo alt på kamera, men hun hevdet at hun ikke husket noenting, men hun lovte ihvertfall å aldri komme innom mens jeg jobbet. Dette var bare 1 av mange fæle netter jeg opplevde. Synes egentlig russetiden var verst. 4-5 russebusser hver eneste natt som kommer sammen (dvs en deeeeeel russ) hvor ALLE skulle ha fyllemat....... 1
Gjest Inggolf Skrevet 6. oktober 2014 #7756 Skrevet 6. oktober 2014 Og nå har jeg kjøpt billetter til Putti Plutti Pott Heldiggris!! Den er jo så fin! Har du og de små vennene dine sett den sammen Aldri?
Mynona Skrevet 6. oktober 2014 #7757 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Ja, ikke sant. Jeg og mamma så den hvert år når jeg var liten. Jeg så den igjen for kanskje 6-7 år siden og koste meg like mye da. Og nå har barna i familien blitt så store at jeg tar de med meg Må jo ha med unger for å se den, kan jo ikke se den alene Endret 6. oktober 2014 av Mynona 1
Anje Skrevet 6. oktober 2014 #7758 Skrevet 6. oktober 2014 Jøsses! Så dramatisk det er i ballongen i kveld. Og så mange rare/skumle folk det finnes der ute! Og så når det verste som skjedde på min jobb i dag var en "kjempesint" mann som jeg måtte ringe tilbake til som viste seg å være en smørblid herre.
Aldrisur Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #7759 Skrevet 6. oktober 2014 Har aldri sett den forestillingen jeg, hverken med mine barn eller de små vennene mine. Men det er en kjempegod idè!
Mynona Skrevet 6. oktober 2014 #7760 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Jeg tør ikke ta de med alene da, så jeg må ha med mamma Jeg er så redd for at de plutselig bestemmer seg for å stikke av midt i Oslo Men det er en god ide ja Aldri! jeg tror jeg var 5 eller 6 år første gang jeg så den, og vi så den hvert år frem til jeg var 12 tror jeg. Endret 6. oktober 2014 av Mynona
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå