Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Morsom tråd, det er ikke den ting man ikke kan krangle om der inne altså :laugh:

Og god søndag :vinke:

God søndag til deg også Rumle! :blomst:

Jeg var en stund fristet til å skrive et innlegg i tråden med forslag om å kjøpe en pk. Torosuppe og koke et blomkålhode og putte i suppe.

Men da mått jeg bryte prinsippet mitt om å ikke skrive som AB. :laugh:

Husker en annen såmm mattråd en gang, hvor jeg prøvde å skrive noe om Raclett. Ble et lite ragnarock den gangen også. :fnise:

Det eneste jeg vil si er at jeg liker fyldig blomkålsuppe veldig godt. :jepp:

Jaaaaa, la oss slå et slag for fyldig blomkålsuppe! :balltre::ler:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matgærninger :ler: fikk lyst på blomkålsuppe nå da ;) men når jeg lagde det selv i fjor ble jeg skuffa. Akkurat som TS i den tråden. Og jeg gjorde akkurat som alle tipsene i tråden der :ler: spurte mormor om hennes oppskrift, og den var jammen meg sånn som den som fikk mest slakt i den tråden der (hvitsaus-basert) :skratte:det er nok med hva man er vant til hva som smaker best. ;)

Det er ganske utrolig at man må forsvare seg når man bruker buljong da :ler:

Tror jeg også. :5:

Skrevet

God søndag til deg også Rumle! :blomst:

Jeg var en stund fristet til å skrive et innlegg i tråden med forslag om å kjøpe en pk. Torosuppe og koke et blomkålhode og putte i suppe.

Men da mått jeg bryte prinsippet mitt om å ikke skrive som AB. :laugh:

Husker en annen såmm mattråd en gang, hvor jeg prøvde å skrive noe om Raclett. Ble et lite ragnarock den gangen også. :fnise:

---

:laugh: gjøøør det! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Eller, Toro blomkålsuppe med 3 ekstra buljongterninger, for ekstra fyldig og god smak? :lur:

• Liker 2
Skrevet

:fnise:

Jeg kan liksom ikke få meg til å tro at flesteparten av KGs matfiff koker kraft til alt... Og aldri bruker industrikraft som de kaller det :ler:

Skrevet

:fnise:

Jeg kan liksom ikke få meg til å tro at flesteparten av KGs matfiff koker kraft til alt... Og aldri bruker industrikraft som de kaller det :ler:

Det ser i hvert fall ut til at mange prøver å "virke som om de er matfiffer" :laugh:

Skrevet

Jeg sier det som det er og "matslummer" av hjertens lyst, rett som det er. Det smaker så godt atte. :tommelopp:

Skrevet

Eukalyptus vann er å bra mot halsvondt

Skrevet

:ler:

Jeg gidder ikke lage blomkålsuppe, for jeg synes blomkålet blir mye bedre om jeg bare kapper det i biter og putter det i ovnen en stund. :lol: (og så tar det jo sånn ca ingen tid eller innsats)

Skulle jeg kanskje foreslått det i blomkålsuppe-tråden? :klo:

• Liker 1
Skrevet

:ler:

Jeg gidder ikke lage blomkålsuppe, for jeg synes blomkålet blir mye bedre om jeg bare kapper det i biter og putter det i ovnen en stund. :lol: (og så tar det jo sånn ca ingen tid eller innsats)

Skulle jeg kanskje foreslått det i blomkålsuppe-tråden? :klo:

Bare hvis du strør over masse buljong! :opplyser::ler:

Skrevet

Jeg er helt sikker på at buljong er et vidundermiddel som kan brukes til alt...inkludert strø på softis! :jolie:

Skrevet (endret)

Jeg har sluttet å bruke buljong jeg.. :sjenert: Men det er bare fordi det er så mye salt i det, og jeg vil prøve å unngå for mye salt :jepp:

- Altså, buljongterninger har jeg sluttet med :)

Endret av FruN
Skrevet

Jeg har akkurat brukt buljong i middagen min jeg :opplyser:

Men jeg har ikke peiling på om det var kyllingbuljong eller grønnsaksbuljong… :P

Skrevet

I'm in! :ler: Selv om det hender jeg er utro og bruker fond. Men det er lenge siden nå.

Skrevet

!'m in too! :kaklehone:

Buljongens venner! :bolledeig:

6HIZjOE.jpg

• Liker 1
Skrevet

Bare hvis du strør over masse buljong! :opplyser::ler:

Altså, jeg ser jo at dette er som å banne i kirka, eller som å foreslå ikke-organisk barnemat i enkelte deler av forumet, men, altså ... Jeg liker ikke buljong, jeg. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var lita jente kjøpte jeg buljongterninger dom gotteri! Husker ennå den ekle følelsen når jeg fikk sølvpapir i munnen etter å ha slikka på terningen en stund. :tunge1:

Nå synes jeg det smaker best å bruke hjemmelaget kraft i supper og sauser........men det er jo ikke alltid man har det i hus. :P Da er det enkelt å ty til "Fond du Chef" fra Toroooooo! :tommelopp:

• Liker 2
Gjest Inggolf
Skrevet

Måtte lese igjennom tråden nå jeg også :ler:

Det er ingenting på KG som overrasker meg lenger, så at noen kan virke/bli hissige

over litt blomkål/bujong/diverse ingredieser-prat forundrer meg ikke!

Smør og annet rart vet jeg at barn spiser rent Aldri, men buljongterning!? :hoho:

Hvordan har dagen med liten venn og kake vært?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...