Aldrisur Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #7641 Skrevet 5. oktober 2014 Morsom tråd, det er ikke den ting man ikke kan krangle om der inne altså Og god søndag God søndag til deg også Rumle! Jeg var en stund fristet til å skrive et innlegg i tråden med forslag om å kjøpe en pk. Torosuppe og koke et blomkålhode og putte i suppe. Men da mått jeg bryte prinsippet mitt om å ikke skrive som AB. Husker en annen såmm mattråd en gang, hvor jeg prøvde å skrive noe om Raclett. Ble et lite ragnarock den gangen også. Det eneste jeg vil si er at jeg liker fyldig blomkålsuppe veldig godt. Jaaaaa, la oss slå et slag for fyldig blomkålsuppe! 2
Aldrisur Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #7642 Skrevet 5. oktober 2014 Matgærninger fikk lyst på blomkålsuppe nå da men når jeg lagde det selv i fjor ble jeg skuffa. Akkurat som TS i den tråden. Og jeg gjorde akkurat som alle tipsene i tråden der spurte mormor om hennes oppskrift, og den var jammen meg sånn som den som fikk mest slakt i den tråden der (hvitsaus-basert) det er nok med hva man er vant til hva som smaker best. Det er ganske utrolig at man må forsvare seg når man bruker buljong da Tror jeg også.
Rumle Skrevet 5. oktober 2014 #7643 Skrevet 5. oktober 2014 God søndag til deg også Rumle! Jeg var en stund fristet til å skrive et innlegg i tråden med forslag om å kjøpe en pk. Torosuppe og koke et blomkålhode og putte i suppe. Men da mått jeg bryte prinsippet mitt om å ikke skrive som AB. Husker en annen såmm mattråd en gang, hvor jeg prøvde å skrive noe om Raclett. Ble et lite ragnarock den gangen også. --- gjøøør det! 1
Rumle Skrevet 5. oktober 2014 #7644 Skrevet 5. oktober 2014 Eller, Toro blomkålsuppe med 3 ekstra buljongterninger, for ekstra fyldig og god smak? 2
Mynona Skrevet 5. oktober 2014 #7646 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg kan liksom ikke få meg til å tro at flesteparten av KGs matfiff koker kraft til alt... Og aldri bruker industrikraft som de kaller det
Aldrisur Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #7647 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg kan liksom ikke få meg til å tro at flesteparten av KGs matfiff koker kraft til alt... Og aldri bruker industrikraft som de kaller det Det ser i hvert fall ut til at mange prøver å "virke som om de er matfiffer"
Hoppetaujenta Skrevet 5. oktober 2014 #7648 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg sier det som det er og "matslummer" av hjertens lyst, rett som det er. Det smaker så godt atte.
Anje Skrevet 5. oktober 2014 #7650 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg gidder ikke lage blomkålsuppe, for jeg synes blomkålet blir mye bedre om jeg bare kapper det i biter og putter det i ovnen en stund. (og så tar det jo sånn ca ingen tid eller innsats) Skulle jeg kanskje foreslått det i blomkålsuppe-tråden? 1
Gjest Tekola Skrevet 5. oktober 2014 #7651 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg gidder ikke lage blomkålsuppe, for jeg synes blomkålet blir mye bedre om jeg bare kapper det i biter og putter det i ovnen en stund. (og så tar det jo sånn ca ingen tid eller innsats) Skulle jeg kanskje foreslått det i blomkålsuppe-tråden? Bare hvis du strør over masse buljong!
Hoppetaujenta Skrevet 5. oktober 2014 #7652 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg er helt sikker på at buljong er et vidundermiddel som kan brukes til alt...inkludert strø på softis!
FruN Skrevet 5. oktober 2014 #7653 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Jeg har sluttet å bruke buljong jeg.. Men det er bare fordi det er så mye salt i det, og jeg vil prøve å unngå for mye salt - Altså, buljongterninger har jeg sluttet med Endret 5. oktober 2014 av FruN
Mynona Skrevet 5. oktober 2014 #7654 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har akkurat brukt buljong i middagen min jeg Men jeg har ikke peiling på om det var kyllingbuljong eller grønnsaksbuljong…
Mynona Skrevet 5. oktober 2014 #7656 Skrevet 5. oktober 2014 I'm in! Selv om det hender jeg er utro og bruker fond. Men det er lenge siden nå.
Aldrisur Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #7657 Skrevet 5. oktober 2014 !'m in too! Buljongens venner! 1
Anje Skrevet 5. oktober 2014 #7658 Skrevet 5. oktober 2014 Bare hvis du strør over masse buljong! Altså, jeg ser jo at dette er som å banne i kirka, eller som å foreslå ikke-organisk barnemat i enkelte deler av forumet, men, altså ... Jeg liker ikke buljong, jeg. 1
Aldrisur Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #7659 Skrevet 5. oktober 2014 Når jeg var lita jente kjøpte jeg buljongterninger dom gotteri! Husker ennå den ekle følelsen når jeg fikk sølvpapir i munnen etter å ha slikka på terningen en stund. Nå synes jeg det smaker best å bruke hjemmelaget kraft i supper og sauser........men det er jo ikke alltid man har det i hus. Da er det enkelt å ty til "Fond du Chef" fra Toroooooo! 2
Gjest Inggolf Skrevet 5. oktober 2014 #7660 Skrevet 5. oktober 2014 Måtte lese igjennom tråden nå jeg også Det er ingenting på KG som overrasker meg lenger, så at noen kan virke/bli hissige over litt blomkål/bujong/diverse ingredieser-prat forundrer meg ikke! Smør og annet rart vet jeg at barn spiser rent Aldri, men buljongterning!? Hvordan har dagen med liten venn og kake vært? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå