Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Gjest Inggolf
Skrevet

Aldri, vår kjære gode venn! Visste ikke at du har vært så dårlig :sad: !

Har du i det minste fått god pleie og masse omsorg??

Kroppen din hadde nok gått av å bare ligge rett ut å hvile, men det er ikke

noe ålright at du hvilte fordi du var så dårlig da! Kanskje det var kroppens måte

å si i fra til deg på at du trengte litt hvile tenkte jeg bare..

Hahaaa, det spørsmålet ang "ville negre" var jo noget spesielt, men temmelig morsomt også :hoho:

HVA i alle dager er det vi nordmenn trodde om afrikanere på den tida!?!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oiiii.. ja, den hadde nok ikke gått gjennom i dag nei… Det var andre tider. Jeg fant jo en gammel geografibok i kjellern til besteforeldrene mine og der var det en tegning med "en neger" under… Ikke helt innafor den heller...

Fælt så syk du har vært? har du vært hos doktern og hørt hva det kan være? Eller er det influensa? Godt at du er bedre nå hvertfall!

Jeg har spist kjempegod fiskegrateng i dag :spise:

• Liker 1
Skrevet

Ja, verden ser litt anderledes ut i dag, og godt er det dere!

Bbegynner å bli bedre nå, men det har tatt tid. Og ja Noz, det er sikkert greit at kroppen trenger hvile, men man trenger kanskje ikke å bli sååå sterkt påminnet om det! :laugh:

Jeg har lest alt dere har skrevet, og det er så uvirkelig å lese om at alle lever livet når man selv bare er helt sløv.

Ser ut til at dere har hatt det fint alle sammen da. :hug:

• Liker 1
Skrevet

Jeg sov fra 01 til kl 15

Skrevet

Jeg sov fra 01 til kl 15

Oj! Da trengte du sikkert å sove.

Skrevet

Oj! Da trengte du sikkert å sove.

Har vært forkjøla og sjuk hele helga. Ikke bra
Skrevet

Har vært forkjøla og sjuk hele helga. Ikke bra

Nei ikke bra. Jeg føler med deg. :hug:

Gjest Inggolf
Skrevet

Jeg husker også så godt da du skrev et utdrag fra de gamle skolebøkene dine Aldri :skratte: ...Fra utdanningen din.

Sånn sett fra dagens perspektiv, så skulle man tro at utdraget var fra 1850!

• Liker 1
Skrevet

33931BK.jpg

En sånn vil jeg ha

Skrevet

Jeg husker også så godt da du skrev et utdrag fra de gamle skolebøkene dine Aldri :skratte: ...Fra utdanningen din.

Sånn sett fra dagens perspektiv, så skulle man tro at utdraget var fra 1850!

Ha-ha-ha lol - :hoho: Skjønner hva du mener! Men det har jo skjedd stooooore forandringer i de siste 100 år, så ikke rart at mine minner kan virke gammeldagse.

Har også sett på et program som heter si Yes to the dress eller noe lignende. Det handler om kommende bruder som skal kjøpe seg brudekjole. De har kjolebudsjetter på mellom 2000 og 20 000 DOLLAR! Og kjolen må bestilles minst et halvt år i forveien, for den skal jo syes om og den skal prøves både to og tre ganger før den kan godkjennes.

Da går mine tanker tilbake til mitt eget bryllup og min knallstilige brudekjole! :hoho: Det var den snille venninnen til min dengang kommende svigermor som sydde kjolen. Jeg var og kjøpte mønster og stoff for 300 kroner, og kjolen ble sydd og jeg var fornøyd, men kan ikke huske at noen fikk tårer i øynene når jeg viste meg i den (bortsett fra unge herr Aldri da). :strix:

Jeg var veldig streng på det at kjolen ikke kunne være helt hvit, for jeg var jo ikke helt jomfru heller. *knis*, så det ble en eggeskallfarget kjole.

Slør syntes jeg heller ikke jeg kunne unne meg, det var forbeholdt de uskyldige brudene! :ler2:

Men jeg hadde langt hår som jo kunne fungere som slør, kusinen til unge herr Aldri satte noen roser i det bak, på med litt lipgloss og så *puff* var jeg klar for kirken!

Det er rart å lese disse bryllupstrådene her inne også. Ingenting er som før. Noe er bedre og noe er ikke så bra. :P

• Liker 1
Skrevet

Åhhh, nå fikk jeg lyst til å se bilde av unge frøken Aldri i brudekjolen sin! Du hørtes flott ut da, selv om ingen fikk tårer :P

Det var nok en helt annen tid med tanke på byllupsplanlegging det der ja.

Så eggeskallfarget var liksom ikke så jomfruelig :P Min fetters kone hadde noen svarte perler sydd inn i kjolen sin.. siden hun ikke var jomfru heller :P

Har sett litt på det programmet jeg og. De er jo helt gæærne alle sammen. Skikkelig bridezillas. Skjønner ikke hvorfor de skal ha med seg hele slekta for å bestemme kjole heller. Det holder vel med forlover og mor kanskje?

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Tihihihi, jeg er så glad i å lese det du forteller om fra ditt eget liv! Det slår aldri feil; Enten så er det sabla morsomt, utrolig søtt eller bare veldig koselig!

De få brudekjolene jeg såvidt har sniktittet på er relativt kostbare! Kan tenke meg det var mer vanlig å bruke mindre penger på stasen den gang du giftet deg, men jeg vil tro de færreste kommer unna med 1000lappen den dag i dag..Hvordan var selskapet deres da? Mange, mange mennesker, mye dans og greier? Var dere på bryllupsferie, eller var ikke det så vanlig da? Jeg vedder 9 fingre og 7 tær på at du var en aldeles vakker brud!!

eggeskallet og svarte perler....mamma hadde blå kjole hun, hva skal deeeet bety? :hoho:

Endret av Noz
  • Liker 1
Skrevet

Åhhh, nå fikk jeg lyst til å se bilde av unge frøken Aldri i brudekjolen sin! Du hørtes flott ut da, selv om ingen fikk tårer :P

Det var nok en helt annen tid med tanke på byllupsplanlegging det der ja.

Så eggeskallfarget var liksom ikke så jomfruelig :P Min fetters kone hadde noen svarte perler sydd inn i kjolen sin.. siden hun ikke var jomfru heller :P

Har sett litt på det programmet jeg og. De er jo helt gæærne alle sammen. Skikkelig bridezillas. Skjønner ikke hvorfor de skal ha med seg hele slekta for å bestemme kjole heller. Det holder vel med forlover og mor kanskje?

Svarte perler ja! Svarte som synden sjøl liksom... :fnise:

Ja de har med seg altfor mange sære slektninger og venninner. Av og til ser det ut til at de ikke tør å bestemme kjolen sin selv. :bond:

Tihihihi, jeg er så glad i å lese det du forteller om fra ditt eget liv! Det slår aldri feil; Enten så er det sabla morsomt, utrolig søtt eller bare veldig koselig!

De få brudekjolene jeg såvidt har sniktittet på er relativt kostbare! Kan tenke meg det var mer vanlig å bruke mindre penger på stasen den gang du giftet deg, men jeg vil tro de færreste kommer unna med 1000lappen den dag i dag..Hvordan var selskapet deres da? Mange, mange mennesker, mye dans og greier? Var dere på bryllupsferie, eller var ikke det så vanlig da? Jeg vedder 9 fingre og 7 tær på at du var en aldeles vakker brud!!

Alt er anderledes i dag tror jeg. Prøvesmaking av mate og bryllupskake, prøvesminking og hårstasj, profesjonell fotograf og det hele.

Vi hadde like mange venner i bryllupet som familie/slekt. Det var dans og "åpen bar" som det visstno heter i dag. I ettertid har vi alltid hørt at "det er det morsomste bryllupet de har vært i" - og ved nærmere ettertanke forstår jeg det. Jeg tror den eneste som ikke drakk noe særlig alkohol var bruden, :sjenert: noe de andre gjorde med glans! Men moro var det og alle var venner til den lyse morgen.

Ikke noe bryllupsreise, men to uker etter bryllupet flyttet vi til en liten by 20 mil fra Oslo. Det var fiiiin en reise som varte i 10 år. :danser:

• Liker 1
Skrevet

...og til den lille byen skal jeg første helga i september! hiker.gifyodel-smiley.gif

• Liker 2
Skrevet

...og til den lille byen skal jeg første helga i september! hiker.gifyodel-smiley.gif

Yeeeeeeah! Og vi planlegger en tur dit i høst! :hoppendeglad:

• Liker 3
Skrevet

Hvilken byyyy da??? :sjenert:

Skrevet

Hvilken byyyy da??? :sjenert:

Hvis jeg fremdeles skal holde meg forholdsvis anonym her inne (ref. diskusjonen om dagbøøker på KG og gjenkjennelse) tror jeg det må skrives på PM My! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ååååååkeeei da… jeg tror jeg egentlig vet.. men har glemt det. Har jo begynnende alzheimer vetu..

Skrevet

Yeeeeeeah! Og vi planlegger en tur dit i høst! :hoppendeglad:

:hoppendeglad:

Gjest Inggolf
Skrevet

...og FruN burde sikkert redigere bort det hun skrev i innlegg #6501 :sjenert: Tilfelle hun skriver om det når det skal skje tenkte jeg bare..Og da kan jo mange legge sammen 1+1..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...