Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja å siden har den ikke passa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror Vex endelig fikk på seg en kjole hun brukte for tre år siden. Vekta er fæl til å svinge. For flere.

Skrevet

ÅÅåå.. sånn å forstå.. Jeg skjønt ikke tidslinjen.

Men det er jo bra da :)

Gjest Inggolf
Skrevet

Ekte luftballonger er sjelden vare nå for tiden. Kan egentlig ikke huske å ha sett dem så mye i gamle dager heller jeg. :laugh:

Du får ta med deg Bittelitenlittstor og dra til Ekebergsletta, eller Ballsletta som det i hvertfall het før. Der er det hester, griser, høner, gjess, kaniner, geiter og masse annet rart. Store sletter å løpe på og veldig hyggelig både for barn og voksne. :Nikke:

Man kan komme innenfor gjerdet og klappe dyrene.

Så går dere inn i skogen mot Ekebergrestauranten, og ser samtidig på skulpturene.

Fin tur, frisk skogsluft og mye å se på. :tommelsmil:

Takk for supre tips!! Hun er veldig opptatt av dyr så dettte kan bli bra! Hun har truffet gårdsdyr noen ganger før også, men ikke akkuratt disse :biggrin:

I oppveksten så var ikke luftballonger et så sjelden syn fra vår veranda....Så gjerne en og annen her og der. Og med jevne mellomrom så var det maaaaaaaaaaange på en gang! Sånn som vi har sett her på noen bilder før. Kanskje det var noe som ble arrangert "like borti gata mi" da for det virket som at de holdt seg nogenlunde rundt omkring på samme sted. Kanskje mellom 15-30 stk på en gang? :vetikke:

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

(hadde jeg vært synsk så skulle jeg jo selvfølgelig ha knipsa masse bilder :fnise: ....Måtte ha tatt bilde av bilde for å poste dem her inne i dag da men :fnise: )

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

De hadde barnepakke også Galactica.. Der er det sikkert retter som er mer barnevennlige. Men hvis ungene er skikkelig kresne så kan det jo også bli litt problematisk.

Jeg lager jo uansett mat hver dag, så når det er mat som går fort å lage i de eskene, så er det jo bare positivt at man får litt variasjon synes jeg. Blir jo ikke så mye forskjell fra hva jeg gjør nå. Tror jeg da. Jeg har jo ikke kokk her til vanlig heller :P

Hva hvis du vet fra i morgen at neste uke så skal du spise middag en dag ute/borte, kan du da si fra til dem og dermed få esken til en litt rimeligere peng med en mindre stk middag i?

Endret av Noz
Skrevet

Nei, du får hele esken eller ingen eske. Det ville jo vært veldig fordyrende med spesialrilpassede esker. Det er jo produksjonsbedrift på et vis. De pakker sikkert tusenvis av like esker i løpet av helga. Men siden det er 3 dagers for 1-2 pers er det jo ikke middag for hver dag, så det er jo usnsett 2-3 dager hvor jeg må finne på noe selv.

Skrevet

Nå ramlet jeg dypt inn i en film "Night train to Lisbon".

:goodbye:

Noz hvis du vil vite mer om hvordan du kommer deg til Ballsletta og hjem igjen, så får du gi meg et lite hint. :)

Skrevet

Jeg var på jobb idag, var i utrolig dårlig humør

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Nå ramlet jeg dypt inn i en film "Night train to Lisbon".

:goodbye:

Noz hvis du vil vite mer om hvordan du kommer deg til Ballsletta og hjem igjen, så får du gi meg et lite hint. :)

Takk Aldri, men jeg er helt rå på kollektiv transport i store deler av Akershus og i hele Oslo. Det er skremmende merkelig men jeg vet hvilken buss man tar uansett hvor i oslo man skal... I aller fleste tilfeller trikker også. Har noen som pleier å ringe meg når de "står fast" her eller der og skal dit eller dit...eller, nå bruker de ruter-appen..

Busstidene i kommunen min kan jeg også. På alle busser jeg pleier og ta og alle jeg tar sjeldent/aldri. Har tatt kollektiv minst 2 ganger daglig siden jeg var 12 år da (med visse unntak selvfølgelig)

Kos deg med film :goodbye:

Edit: :opplyser: Jeg har jo vært norwaycup-deltaker en haug av ganger også!

Høres logisk ut My, det hadde vel vært litt av et prosjekt om de skulle ta så mye individuell hensyn!

Endret av Noz
  • Liker 1
Skrevet

Snusmumrikken er skikkelig søt. Og så liker jeg navnet hans. :hjerte:

Bedre i blåmerkene i dag Vex?

Fortsatt blå, digger Mumrikken jeg.

tumblr_moriy9cXrU1spkanho4_500.gif

• Liker 2
Skrevet

Jeg og digger Snusmumrikken! :hoppendeglad:

Som bitteliten Anje var jeg overbevist om at han var den perfekte mann. :ler:

Hvordan går det, Aldri? Får du noe tid til å ta livet med ro og ha late dager, eller er livet som ikke-jobbende mer jobb enn noengang? :fnise:

Skrevet

"Snusmumrikken er Mummitrollets beste venn og vandrer sørover hver høst og returnerer til Mummidalen om våren. Han er sønn av Mymlen og Jukseren, og er også halvbroren til bl.a. Mymlens døtre Lille My og Mymlen (ikke morens hans, men en av hennes døtre med samme navn). Han er en eventyrer som er beundret av de små og sjenerte.

Snusmumrikken bruker noen gamle, grønne klær og en bredbremmet hatt som han har hatt siden fødselen. Han bor i et telt, røyker pipe og spiller på et munnspill. Han har også en motvilje mot store autoriteter. Han foretrekker frittvoksende løvverk fremfor inngjerdede velstelte plener. Snusmumrikken har så få eiendeler som mulig og blir lykkeligere av å beholde et minne om en ting enn å ha tingen selv, i motsetning til hans venn Sniff som helst ønsker å eie så mange dyrbare ting som mulig.

Tove Jansson baserte Snusmumrikken på hennes venn, og den gang forlovede Atos Wirtanen."

----------------

Ikke rart lille Anje synes han virket som den perfekte mann. :rodmer:

Tja, jeg ligger ikke akkurat på latsiden, for å si det sånn, men det som er herlig er å kunne bestemme selv hva jeg vil bruke tiden til. (Krmt...i hvert fall en nestensannhet) :fnise:

Det beste ved det hele er å slippe å stå opp klokka halv seks hver dag, for så å skynde seg til en fullstappet buss full av grinete mennesker. :ler:

Ooooog ikke minst jeg kan reise på tur når jeg vil! :plystre:

Hvordan går det med deg og jungelen? Begynner du å kunne høste frukter fra alle krukkene? :hoppendeglad:

• Liker 2
Skrevet

En nestensannhet å bestemme over egen tid, ja. :ler: Men det er vel et par-tre færre som bestemmer over den, i det minste? :biggrin: Og det med å reise på tur når du vil medsunner jeg deg. (Sikkert My også.)

Det er tid for høsting. Jeg har en squash jeg har planer om å spise i dag eller i morgen. :spise: (og, ja, jeg har en diger squashplante i en krukke der andre folk ville hatt en hortensia. :ninja: ) Og paprika som snart er modne. Og massevis av grønne chili som skal bli til chilisyltetøy og tørket chili og chilisaus og masse godis når de bare blir røde. :nigo:

Og så har jeg det som må være verdens tristeste chiliplante. Som etter vinden i helga har like mange chili som blad. :dry:

Men det jeg er allermest glad i er urtekrukken. Alle urter jeg trenger rett utenfor døren. :laugh:

Skrevet

Heisan i ballongen :blomst:

Her har det jammen vært ny storm i natt :sukk: De stakkars blomstene mine ser litt fortvilet ut. Og blomsterertene jeg har i en ampel ser mer eller mindre frysetørret ut?!! :klo: Og nå som de var kommet skikkelig i gang med blomstringen også :sukk:

Pelargonie-omplantingen viste seg å bli en mye mer omfattende sak enn jeg hadde trodd, aldri! Hovedstammen måtte deles i 3 seperate planter, og for å få den siste (med rotklump) til å se rett ut, måtte jeg grave opp hele roten, og det var det jammen bra at jeg gjorde, for røttene holdt på å kvele hele planten; tykke, tykke røtter som var svirret rundt og rundt og rundt skikkelig stramt :sjokkert: Helt ufattelig voksekraft på denne planten altså, lurer på hvor stor krukke den egentlig trenger! :daane:

Vel, etter mye frem og tilbake endte jeg opp med 3 nye store planter, og 3 små potter med 6 stiklinger! :P Og ufattelig nok, alle knoppene ser ut til å være helt intakte enda .. :klo: Blir spennende å se om de åpner seg ..

Hvordan står det til i aldrisur-hagen? :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, du har helt rett Anje. Jeg er også misunnelig. Derfor jeg prøver å vinne millioner hele tiden!

Og snurt for at ikke jeg vant expertkonkurransen på en safari til 40.000kr :snurt:

Skrevet

Jeg driver å ser etter steder å bo på cuba nå, og de har virkelig en litt annen stil på interiør enn vi har her i skandinavia :ler: Noen eksempler (som ikke er ekstreme):

000664-bano.JPG

001247-room.jpg

001249-room.jpg

001271-kitchen.jpg

De er veldig glad i mønster der!

• Liker 3
Skrevet

En nestensannhet å bestemme over egen tid, ja. Men det er vel et par-tre færre som bestemmer over den, i det minste? Og det med å reise på tur når du vil medsunner jeg deg. (Sikkert My også.)

Det er tid for høsting. Jeg har en squash jeg har planer om å spise i dag eller i morgen. (og, ja, jeg har en diger squashplante i en krukke der andre folk ville hatt en hortensia. :ninja: ) Og paprika som snart er modne. Og massevis av grønne chili som skal bli til chilisyltetøy og tørket chili og chilisaus og masse godis når de bare blir røde.

Og så har jeg det som må være verdens tristeste chiliplante. Som etter vinden i helga har like mange chili som blad.

Men det jeg er allermest glad i er urtekrukken. Alle urter jeg trenger rett utenfor døren. :laugh:

Urtekrukken :hjerter_rundt:

Heisan i ballongen :blomst:

Her har det jammen vært ny storm i natt :sukk: De stakkars blomstene mine ser litt fortvilet ut. Og blomsterertene jeg har i en ampel ser mer eller mindre frysetørret ut?!! Og nå som de var kommet skikkelig i gang med blomstringen også

Pelargonie-omplantingen viste seg å bli en mye mer omfattende sak enn jeg hadde trodd, aldri! Hovedstammen måtte deles i 3 seperate planter, og for å få den siste (med rotklump) til å se rett ut, måtte jeg grave opp hele roten, og det var det jammen bra at jeg gjorde, for røttene holdt på å kvele hele planten; tykke, tykke røtter som var svirret rundt og rundt og rundt skikkelig stramt :sjokkert: Helt ufattelig voksekraft på denne planten altså, lurer på hvor stor krukke den egentlig trenger!

Vel, etter mye frem og tilbake endte jeg opp med 3 nye store planter, og 3 små potter med 6 stiklinger! Og ufattelig nok, alle knoppene ser ut til å være helt intakte enda .. Blir spennende å se om de åpner seg ..

Hvordan står det til i aldrisur-hagen? :)

For en jobb du har hatt Rumle. Får håpe det går seg til og at vinden holder seg borte resten av sommeren.

Min hage er begredelig! :cry3: All den sterke varmen har gitt drueranken min meldugg og det fryktelige styrtregnet de siste dagene har feid vekk alt som er av kronblader fra både roser, anemoner og andre sommerblomster.

Det er et trist syn. :frown:

Får håpe det ordner seg igjen.

Jeg driver å ser etter steder å bo på cuba nå, og de har virkelig en litt annen stil på interiør enn vi har her i skandinavia :ler: Noen eksempler (som ikke er ekstreme):

000664-bano.JPG

001247-room.jpg

001249-room.jpg

001271-kitchen.jpg

De er veldig glad i mønster der!

Ojda! :daane:

Minner meg om noe fra "hine hårde dager."

Så du skal reise til Cuba My?

Min første tanke var et det ikke er sikkert de har så dårlig smak, heller at det er lite tilgang på "gode varer". Det er jo en stat som har blitt boikottet handelsmessig i mange år.

Sikkert et spennende og anderledes land å reise til Akkurat etter din smak! :biggrin:

Når blir det i såfall?

(Måtte dessverre fjerne en god del av smileysene deres for å få lov til å sende dette)

• Liker 1
Skrevet

Ja, de har nok veldig lite tilgang på ting. Så alt der er visst skikkelig slitt og gammelt. Er jo derfor de har en så gammel (og kul) bilpark også.

Jeg reiser om 2 mnd faktisk :)

Kommer til å tro vi er på syretripp på de rommene der hvertfall :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...