Rumle Skrevet 11. august 2014 #6101 Skrevet 11. august 2014 (endret) Ja, den er stor altså? Jeg hadde forestilt meg at den var ganske liten egentlig, men da tok jeg visst feil Det har sluttet å blåse ja, og det gikk stort sett greit. Fant dog en kjempegeranium som akkurat var klar til blomstring som hadde falt ned fra gjerdet Hele stammen var kløvet i tre .. vet ikke om jeg klarer å redde den, men jeg skal prøve, for den er veldig voksevillig og har helt nydelige blomster. Burde jo selvsagt ha tatt den ned fra rekkverket, men jeg trodde den sto ganske trygt Så kjedelig med sjokoladeblomsten! Tror ikke min kommer til å klare seg heller, jeg klippet den helt ned, og nå kommer det nye blader, så kanskje .. Har du begynt å se på høstløk?!!! Endret 11. august 2014 av Rumle 1
Aldrisur Skrevet 11. august 2014 Forfatter #6102 Skrevet 11. august 2014 Ojda, får håpe geraniumen klarer seg. Kan hende den blir til tre geraniumer nå? Du, jeg tror ikke det er sjokoladeblomstår i år jeg. Min visnet plutselig over natten. Fra levende til død på denne måten poff!! Mistenker disse nattsneglene som gjemmer seg for meg når jeg kommer for å taaaaaa dem! 1
Rumle Skrevet 11. august 2014 #6103 Skrevet 11. august 2014 Hmmm ja, det høres mistenkelig ut som de skumle sneglene! Ja, jeg håper den klarer seg jeg også, det blir nok flere planter om den gjør det ja 1
Aldrisur Skrevet 11. august 2014 Forfatter #6104 Skrevet 11. august 2014 Er det en du pleier å overvintre?
Rumle Skrevet 11. august 2014 #6105 Skrevet 11. august 2014 Ja, det er en sånn engelsk duftpelargonia, som lukter jordbær 1
Aldrisur Skrevet 11. august 2014 Forfatter #6106 Skrevet 11. august 2014 Ja, det er en sånn engelsk duftpelargonia, som lukter jordbær Åh milde himmel! Ja, da må vi krysse fingre og hoppe litt for å ønske den lykke til Rumle! Jeg må finne dusjen nå, så dagen ikke fyker bort før jeg får stått opp. Ha en fin dag Rumlemor. 1
Rumle Skrevet 11. august 2014 #6108 Skrevet 11. august 2014 Åh milde himmel! Ja, da må vi krysse fingre og hoppe litt for å ønske den lykke til Rumle! Jeg må finne dusjen nå, så dagen ikke fyker bort før jeg får stått opp. Ha en fin dag Rumlemor. Jaaaa Ha en fin dag du også
Aldrisur Skrevet 11. august 2014 Forfatter #6109 Skrevet 11. august 2014 Den er nydelig. Og dufter jordbær i tillegg da. Ja takk, skal prøve Rumle!
Galactica Skrevet 11. august 2014 #6110 Skrevet 11. august 2014 Herlige statuer, Aldri! Det er så gøy å oppdage sånne skjulte skatter. 1
Millimani Skrevet 11. august 2014 #6111 Skrevet 11. august 2014 Så søte statuer! Fristende å sette seg ned ved den nederste av dem ja 2
Hoppetaujenta Skrevet 11. august 2014 #6112 Skrevet 11. august 2014 (endret) Hmm....er det liksom mere poetisk at kvinner setter hele låvedøra på vidt gap og tisser i skauen, enn når menn gjør det? Jeg vil ha manneskulpturer i skogen! Endret 11. august 2014 av Hoppetaujenta 2
Mynona Skrevet 11. august 2014 #6113 Skrevet 11. august 2014 Lurer på hvor det har blitt av Aldri... Når du kommer tilbake så må du fortelle oss om familieutflukten da! Hvordan hadde du det i går Mynona? Den var fin den. Møtte venninnen min på kvelden også overnattet hun også planla vi litt Cuba. Så vi vet at vi vil det samme og sånn. Er jo ikke så lenge til vi reiser. I går var jeg i Ekebergskauen som vi kaller det her. Det har vel fått et finere navn etter Ringnes sin inngrepen der. Og dere, jeg fant den aller flotteste skulptur jeg noensinne har sett! Hun står gjemt inni skogen og speider utover Oslofjorden. Det er mange flotte skulpturer i parken, men denne bergtok meg helt. En sterk og flott kvinne med et lite barn på armen. Når du står rett foran henne er det som om hun følger deg med blikket. Hun har et fast grep rundt barnet sitt og de nakne føttene godt plantet i bakken. "Mor og barn" og det er Per Ung som har laget den. Fler som har lagt merke til denne? Åh, den har ikke jeg sett... Og denne var herlig! En kvinne som tisser i skogen, en fontene som fikk meg til å "nesten" måtte sette meg ned ved siden av henne, Det var min favorittskulptur der oppe i Ekebergpaken Den var morsom. Også så mye hun tisset da Ja, den er stor altså? Jeg hadde forestilt meg at den var ganske liten egentlig, men da tok jeg visst feil Jeg vet ikke akkurat hvor stor den er. Men jeg var der og vi gikk rundt i 2 timer og tror jeg så ca halvparten av skulpturene. Vi gikk jo ikke fort, for vi stoppet opp ved skulpturene og hadde med oss guide, men vi gikk over et ganske stort område hvertfall. 1
Aldrisur Skrevet 11. august 2014 Forfatter #6114 Skrevet 11. august 2014 Herlige statuer, Aldri! Det er så gøy å oppdage sånne skjulte skatter. Ja, er det ikke? Så søte statuer! Fristende å sette seg ned ved den nederste av dem ja Mm, spesielt hvis du må litt.... Hmm....er det liksom mere poetisk at kvinner setter hele låvedøra på vidt gap og tisser i skauen, enn når menn gjør det? Jeg vil ha manneskulpturer i skogen! Manneskulpturer ser vi jo overalt ellers Hoppe. Den var fin den. Møtte venninnen min på kvelden også overnattet hun også planla vi litt Cuba. Så vi vet at vi vil det samme og sånn. Er jo ikke så lenge til vi reiser. Åh, den har ikke jeg sett... Det var min favorittskulptur der oppe i Ekebergpaken Den var morsom. Også så mye hun tisset da Jeg vet ikke akkurat hvor stor den er. Men jeg var der og vi gikk rundt i 2 timer og tror jeg så ca halvparten av skulpturene. Vi gikk jo ikke fort, for vi stoppet opp ved skulpturene og hadde med oss guide, men vi gikk over et ganske stort område hvertfall. Hi-hi, ja hun tisset kjempemye! Det er et ganske stort område, og man kan sikkert gå der i flere timer hvis man skal få sett alle skulpturene. Er jo ganske stor avstand mellom de ulike severdighetene. Per Ungs fantastiske "Mor og barn" står i skogen nedenfor Ridesletta. Her er også en flott en! "Konkavt ansikt" laget av Hilde Mæhlum 3
Aldrisur Skrevet 11. august 2014 Forfatter #6115 Skrevet 11. august 2014 Jeg så en ekte luftballong når jeg satt på terrassen min i går.... Den var rød og fin, men ser bare ut som en liten prikk på bildet her da. 4
Gjest Inggolf Skrevet 11. august 2014 #6117 Skrevet 11. august 2014 Så mange fine bilder fra helgens opplevelser! Har så lyst til å ta en tur i skulpturparken selv, men jeg tror det er bare fordi jeg "føler jeg må"? Er det egentlig så interesangt/spennende/fint? Tissedamen var jo morsom, men et par timers vandring for å titte på skulptur etter skulptur? (ikke vet jeg, så derfor spør jeg ) Så tøft med en ekte luftballong!! Og til og med fra egen terasseutsikt! Man ser dem jammen ikke like ofte som for en god del år siden lenger gitt... 1
Aldrisur Skrevet 11. august 2014 Forfatter #6118 Skrevet 11. august 2014 Ekte luftballonger er sjelden vare nå for tiden. Kan egentlig ikke huske å ha sett dem så mye i gamle dager heller jeg. Du får ta med deg Bittelitenlittstor og dra til Ekebergsletta, eller Ballsletta som det i hvertfall het før. Der er det hester, griser, høner, gjess, kaniner, geiter og masse annet rart. Store sletter å løpe på og veldig hyggelig både for barn og voksne. Man kan komme innenfor gjerdet og klappe dyrene. Så går dere inn i skogen mot Ekebergrestauranten, og ser samtidig på skulpturene. Fin tur, frisk skogsluft og mye å se på. 2
Mynona Skrevet 11. august 2014 #6119 Skrevet 11. august 2014 Kan heller ikke huske å ha sett ballonger før. Lurer egentlig på om jeg har sett noen på ordentlig i det hele tatt… Var det noen som så supermånen i natt da?
Aldrisur Skrevet 11. august 2014 Forfatter #6120 Skrevet 11. august 2014 Supermånen? Nei, den så jeg ikke. Nå måtte jeg plutselig sette i gang og koke plommesyltetøy her! Apropos denne smileyen: HVOR er Rofl hen for tiden? Noen som vet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå