Rumle Skrevet 7. august 2014 #6023 Skrevet 7. august 2014 Hvordan går det med deg? Full fart hele tiden? 1
Aldrisur Skrevet 7. august 2014 Forfatter #6024 Skrevet 7. august 2014 Hvordan går det med deg? Full fart hele tiden? Takk bare bra Rumlemor. Det er veldig travle dager for tiden, men akkurat nå har jeg en rolig formiddag med kaffe og KG. Jeg må visst reise bort for å få den store freden. Men pytt, jeg liker vel at alle trenger meg, ellers hadde jeg vel ikke overlevd. Hvordan er det med deg? Ble du kvitt sneglene etter at du forgiftet dem? 2
Rumle Skrevet 7. august 2014 #6025 Skrevet 7. august 2014 Høres bra ut Går greit her ja Har blitt kvitt mesteparten av sneglene på terrassen ja Men, noen få har likevel lurt seg unna, så det gjelder å være på vakt. Mistenker også at noen fugler kanskje har begynt å spise på ferramolen, for den forsvinner meeeeget raskt! Men, etter hva jeg har lest ser det ut til at det ikke er farlig for dem da. Men, det er jo ikke noe gøy, for de greiene der er knalldyre! Må prøve å finne en løsning som gjør at det blir bedre skjult for dem .. men ikke for de sleipe sneglene! 1
Rumle Skrevet 7. august 2014 #6026 Skrevet 7. august 2014 Fikk forresten besøk av en slik nyyyyydelig sommerfugl i hagen for noen dager siden! Trodde jeg skulle besvime av glede, for jeg får nesten aldri besøk av sommerfugler her og jaffal ikke så fine som denne! Den var gigantisk stor også!!!! 3
Aldrisur Skrevet 7. august 2014 Forfatter #6027 Skrevet 7. august 2014 Puh, bra det ikke skader fuglene da. Her har det vært lite med brunsnegler i år, sånne små ekle rosa derimot... de gjør også mye skade, men heldigvis kan jeg ta knekken på dem med ! Hadde kjøpt en sånn nydelig sjooladeblomst som jeg ønsket meg, plantet den - og så viste det seg at disse sneglene elsket å spise på dem, så nå er den nesten helt oppspist. Snegler liker sjokolade! Ågoshjameg for en nyyydelig sommerfugl! Det er så koselig med disse harmløse sommerfuglene som bare flagrer sånn vakkert rundt omkring. 2
Rumle Skrevet 7. august 2014 #6028 Skrevet 7. august 2014 Puh, bra det ikke skader fuglene da. Her har det vært lite med brunsnegler i år, sånne små ekle rosa derimot... de gjør også mye skade, men heldigvis kan jeg ta knekken på dem med ! Hadde kjøpt en sånn nydelig sjooladeblomst som jeg ønsket meg, plantet den - og så viste det seg at disse sneglene elsket å spise på dem, så nå er den nesten helt oppspist. Snegler liker sjokolade! Ågoshjameg for en nyyydelig sommerfugl! Det er så koselig med disse harmløse sommerfuglene som bare flagrer sånn vakkert rundt omkring. Godt det hjelper med øl! Jeg har også kjøpt sjokoladeblomst i år! Men, den vil ikke vokse i det hele tatt .. hmmm men jeg har den i potte da, og den er litt liten Kanskje det er der problemet ligger? Står din i hagen? I så fall er det nok ikke lett å holde sneglebeistene borte 1
Aldrisur Skrevet 7. august 2014 Forfatter #6029 Skrevet 7. august 2014 Godt det hjelper med øl! Jeg har også kjøpt sjokoladeblomst i år! Men, den vil ikke vokse i det hele tatt .. hmmm men jeg har den i potte da, og den er litt liten Kanskje det er der problemet ligger? Står din i hagen? I så fall er det nok ikke lett å holde sneglebeistene borte Å har du? Kuuult! Jeg synes potta ble ltt liten, derfor plantet jeg den ut. Den liker seg godt i sola, så plantet den på en solrik plass. Men er forøvrig enig med deg, den vokser tregt, treger enn jeg hadde håpet på. Dessuten er den jo bare ettårig, så det er ikke store gleden den har gitt meg. Ennå i hvert fall. Nå tusler jeg Rumle... ha en fiiiiiiin dag! 1
Rumle Skrevet 7. august 2014 #6030 Skrevet 7. august 2014 Å har du? Kuuult! Jeg synes potta ble ltt liten, derfor plantet jeg den ut. Den liker seg godt i sola, så plantet den på en solrik plass. Men er forøvrig enig med deg, den vokser tregt, treger enn jeg hadde håpet på. Dessuten er den jo bare ettårig, så det er ikke store gleden den har gitt meg. Ennå i hvert fall. Nå tusler jeg Rumle... ha en fiiiiiiin dag! Er du sikker på at den er ettårig? Det er sjokoladecosmos, ikke sant? Mener du kan ta vare på knollene som du gjør med georginer Ha en fin dag du også 1
Aldrisur Skrevet 7. august 2014 Forfatter #6031 Skrevet 7. august 2014 Er du sikker på at den er ettårig? Det er sjokoladecosmos, ikke sant? Mener du kan ta vare på knollene som du gjør med georginer Ha en fin dag du også Knollene overvintrer innendørs? Ahaaaaa, skal se på det. 1
Galactica Skrevet 7. august 2014 #6032 Skrevet 7. august 2014 Hager har egen vilje, det er jeg sikker på. Har vært borte i bare fire dager, men den ene solsikka mi har bestemt seg for å prøve å rekke opp til sin navnesøster sola, og har vokst en halv meter på disse fire dagene. Nå er den myyye høyere enn meg! Håper alle har en fin torsdag! 1
Rumle Skrevet 7. august 2014 #6033 Skrevet 7. august 2014 Knollene overvintrer innendørs? Ahaaaaa, skal se på det. http://forum.hagegal.no/viewtopic.php?f=19&t=36091 Er visst litt vanskeligere å overvintre dem enn jeg trodde .. Men sikkert verdt et forsøk? 1
kristian82 Skrevet 7. august 2014 #6034 Skrevet 7. august 2014 Vi safer og sier "god uke", tror jeg....dagene går litt hulter til bulter her også. Det skal jeg begynne med fra nå av God morgen Frøken, håper du går en fin-fin dag. Står bra til i ballongen Rumle! God torsdag kjære Kristian ..og takk for kaffen. God uke til deg også Hoppe! Jeg tror jordkloden har begynt å snurre hurtigere jeg altså. Tiden flyr så alldeles for fort. Ha en fin dag ALLE sammen! Nå er det snart helg igjen. Ja, den tiden den tiden Men helg er jo da ! 2
Aldrisur Skrevet 8. august 2014 Forfatter #6036 Skrevet 8. august 2014 Hager har egen vilje, det er jeg sikker på. Har vært borte i bare fire dager, men den ene solsikka mi har bestemt seg for å prøve å rekke opp til sin navnesøster sola, og har vokst en halv meter på disse fire dagene. Nå er den myyye høyere enn meg! Håper alle har en fin torsdag! Solsikker i mitt hjerte. De er så fine. Når v kjørte gjennom Frankrike var det store enger av dem langs veien - helt fantastisk nydelig var det. Og alle hadde hodene vendt samme vei - altså mot sola. Håper du har en fin fredag. http://forum.hagegal.no/viewtopic.php?f=19&t=36091 Er visst litt vanskeligere å overvintre dem enn jeg trodde .. Men sikkert verdt et forsøk? Ja, det ser ikke sååå enkelt ut, men det er sannelig verdt et forsøk i hvert fall. Det skal jeg begynne med fra nå av Ja, den tiden den tiden Men helg er jo da ! Godslig helg Kristian. Nommin, sitter du der og lufter tissen din du da, søte raringen. --------------------- Nå har jeg akkurat kommet hjem fra frisøren. Jeg ser helt lik ut på håret som når jeg gikk hjemmefra, men er tusen kroner fattigere. Forstå det den som kan. Jeg opplevde noe snålt på bussen inn til sentrum i dag altså. På setet ved siden av meg satt en liten dame med hijab og leste på mobilen sin. Plutselig fikk jeg se at det var noe kjent med bildene hun satt og så på. Hmmm og layouten på det hun kikket på var ekte KG stil. Hun satt å leste i ballongen! Merkelig. Kanskje hun var en av oss? Kan jo ha vært både Frk.K, Rumle, Hoppe, Galactica, LightBulb eller en av dere andre jeg ikke aner hvordan ser ut???? Noen her som bruker hijab her forresten? 4
Frk.K Skrevet 8. august 2014 #6037 Skrevet 8. august 2014 Ikke meg, feil by ikke tatt buss i dag heller, vært full rulle med vasking i heimen 1
Galactica Skrevet 8. august 2014 #6038 Skrevet 8. august 2014 Jeg har ikke sminka meg i dag, så jeg burde kanskje ha hatt burka? Det var ikke meg altså. 1
Aldrisur Skrevet 8. august 2014 Forfatter #6039 Skrevet 8. august 2014 Ikke meg, feil by ikke tatt buss i dag heller, vært full rulle med vasking i heimen Jeg har ikke sminka meg i dag, så jeg burde kanskje ha hatt burka? Det var ikke meg altså. Ha-ha, ja det har jeg tenkt på mange ganger Galactica! Skulle hatt en burka hengende til sånne "spesielle anledninger"! Men da har vi fått avklart det. Ingen av dere to altså.
Anje Skrevet 8. august 2014 #6040 Skrevet 8. august 2014 (endret) Ikke meg heller. Jeg er milevis fra Oslo. Dessuten kan jeg ikke dra fra altanen min - den er i full sving. Edit: jeg tipper det var Hoppe. Ute på et undercover-oppdrag! Endret 8. august 2014 av Anje 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå