Gå til innhold

Juballongen

Aldrisur

Anbefalte innlegg

---

Vil man ha en fin ferie i Thailand, er det noe av det dummeste man gjør å svare frekt, bli sint sur og grinete for saker. Da har man "tapt ansikt" og ingen bryr seg om å gi deg god service eller være hyggelig med deg etterpå.

Jeg har vært vitne til turister som har kjeftet på de som jobber på hotellene, restaurantene osv. De blir totalt oversett og ignorert ved neste henvendelse til dem de ble sure på.

---

Det er nå enda bra! :jepp:

Når drar dere hjem, aldri? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, er dette en reisedagbok? Spennende :vin::danse:

Jaaaaaa Alfa! Så hyggelig at du stikker innom! :klem:

Tenkte jeg skulle prøve å legge ut noen bilder fra dagen tur på kanalene. Det tar litt tid, så de som vil se dem må smøre seg med tålmodighet. :rosaengel:

Vi reiser hjem søndag natt, klokka ett går flyet vårt Rumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet i tre timer på rumpa på en planke i en longtailbåt i dag! Elve- og kanaltur kan virkelig være en belastning for halebeinet. :fnise:

Men det var en fin tur, og en kontrastenes tur som vanlig. Når jeg ser hvordan de fleste bor, så tenker jeg mitt.

Hvordan kan det være å bo sånn? Tenk å være syk, deprimert, eller ha andre store problemer i disse omgivelsene? :vetikke:

Men de som bor der ser jo fornøyde nok ut. Vinker og smiler når vi kjører forbi. Noen gjøre det i alle fall.

fFDB5qu.jpg

ES2h0Db.jpg

Always look at the bright side of life! :romeo::ler:

Rdi6Oy5.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Den damen fikk ikke mye service etterpå, det kan jeg love! :(

Vil man ha en fin ferie i Thailand, er det noe av det dummeste man gjør å svare frekt, bli sint sur og grinete for saker. Da har man "tapt ansikt" og ingen bryr seg om å gi deg god service eller være hyggelig med deg etterpå.

Jeg har vært vitne til turister som har kjeftet på de som jobber på hotellene, restaurantene osv. De blir totalt oversett og ignorert ved neste henvendelse til dem de ble sure på.

Så karma gjelder så det holder her. Vil man ha en behagelig ferie, så er man blid, hyggelig, forståelsesfull i forhold til språkvanskeligheter evt. annet som går i lås. For noen krever dette en god porson tålmodighet - men man vinner alt på å få det til.

ALLE elsker herr A, nettopp fordi han kan fleipe og tulle, og få den mest ihuga dress-selger til å le og smile og invitere seg selv til Norge. :forvirret:

De er ganske stor kjønnsforskjell de fleste steder vi har vært. Menn henvender seg sjelden til meg, og jeg synes egentlig det bare er deilig å kunne holde meg litt i bakgrunnen og våse med. :fnise:

Det synes jeg er veldig forstårlig at de blir! Oversett altså...Her i Norge så skal man jo bare være så blid og hyggelig uansett og kundene har alltid rett, men veldig ofte så er det jo nettopp det de ikke har. Og desuten så kan kundene bare være så frekke de vil uten at det får noen konsekvenser, mens den ansatte absolutt ikke kan det. Jeg liker thailandsk kultur (tror jeg) :Nikke: ... :fnise:

Tusen takk for alle de fine bildene, av flyplass, bil, byen, handlegater osv, med artige fortellinger :blomst: Er alltid så spennende å klikke seg inn her i boka!

Og for et stilig grønt hus!! Det er tydeligvis store kontraster der ja, mellom fattig og rik..Får jo litt vondt av å se disse husene langs elva, men det er ikke sikkert at de har det så fælt som førsteinntrykket gir inntrykk av!

Hei på seg SummerJudith :vinke:

Er du ny her eller er du en gammel bruker med nytt navn?

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får så skrekkelig lyst til å reise når jeg leser denne dagboka, og det selv etter at jeg nettopp har kommet hjem. Men jeg får smøre meg med tålmodighet og vente til sommeren. Nyt de siste dagene, Aldri!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mange boligfelt som hadde tolerert et nydelig grønt hus med kontraster...og det er veldig synd.

Alt kan bli så mye bedre med litt glade farger istedenfor kun forsiktig trend. JA til fargerike hus! :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Det synes jeg er veldig forstårlig at de blir! Oversett altså...Her i Norge så skal man jo bare være så blid og hyggelig uansett og kundene har alltid rett, men veldig ofte så er det jo nettopp det de ikke har. Og desuten så kan kundene bare være så frekke de vil uten at det får noen konsekvenser, mens den ansatte absolutt ikke kan det. Jeg liker thailandsk kultur (tror jeg) :Nikke: ... :fnise:

Tusen takk for alle de fine bildene, av flyplass, bil, byen, handlegater osv, med artige fortellinger :blomst: Er alltid så spennende å klikke seg inn her i boka!

Og for et stilig grønt hus!! Det er tydeligvis store kontraster der ja, mellom fattig og rik..Får jo litt vondt av å se disse husene langs elva, men det er ikke sikkert at de har det så fælt som førsteinntrykket gir inntrykk av!

Hehe. Jeg er Aaleyah. Men hei fordetom :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det nok, hehe... Gamle kjente i ny ham. Det frisker opp å fornye seg litt, lurer på om jeg skal ta en sånn fornyelse på forumet.

Bare Hoppe-forsvinne i løse lufta og plutselig gjennoppstå som Johan Olav Koss....med musefletter. :lur:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SummerJudith

Tenkte det nok, hehe... Gamle kjente i ny ham. Det frisker opp å fornye seg litt, lurer på om jeg skal ta en sånn fornyelse på forumet.

Bare Hoppe-forsvinne i løse lufta og plutselig gjennoppstå som Johan Olav Koss....med musefletter. :lur:

God ide! hehe. Neida, eller jo hvis du vil :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg endelig hadde klart å finne rett batteri, så glemte jeg de. Hvorfor bare ikke bruke AAA batteri i alle fjernkontroller liksom?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG VIL BO I DET GRØNNE HUSET!!!

Skal booke deg inn på et ledig rom jeg Roflen! :blomst:

Det er så koselig at du setter pris på bilder og sånt Nozzefina. :hug:

Jeg får så skrekkelig lyst til å reise når jeg leser denne dagboka, og det selv etter at jeg nettopp har kommet hjem. Men jeg får smøre meg med tålmodighet og vente til sommeren. Nyt de siste dagene, Aldri!

Jaaaaa, du har jo vært i London! Ble det en vellykket tur for deg og sønnen G.?

Jeg nyter de siste dagene, men må nok innrømme at det skal bli godt å komme hjem til striskjorte og havrelefse nå. :fnise:

Det grønne huset minnet om karibien.

Ja, her stakk det seg ut i alt det gråe, triste og falleferdige, men tenk når alle hus ser sånn ut!

Det er ikke mange boligfelt som hadde tolerert et nydelig grønt hus med kontraster...og det er veldig synd.

Alt kan bli så mye bedre med litt glade farger istedenfor kun forsiktig trend. JA til fargerike hus! :jepp:

JAAAAAAAA! :hoppendeglad:

God ide! hehe. Neida, eller jo hvis du vil :D

Nei, det håper jeg ikke hun vil altså. Hoppetaujenta får værsågod å hete Hoppe resten av livet! :kjefte:

Når jeg endelig hadde klart å finne rett batteri, så glemte jeg de. Hvorfor bare ikke bruke AAA batteri i alle fjernkontroller liksom?

Det burde bare finnes én type batterier synes jeg! :opplyser: Et batteri skulle vært et batteri liksom. :Nikke:

--------

Har vært på ny tur og er utslitt. :daane:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva har dere gjort nå da?

Hotellet her har en sånn shuttlebåt som går hit og dit og rundt omkring.

Så når klokka var seks (18.00) ble vi med den til et sted som ligner på en asiatisk Aker Brygge.

Der surra vi rundt noen timer, kjøpte oss lemon ice green-tea, kikka på folk som sitter med føttene i akvarier med sultne små fisker, betraktet japanske unge turister som ser ut som tegneseriefigurer, kjøpte en halv flaske gin på Seven Eleven, snakket med selgere, handlet litt tull og tøys og så reiste vi tilbake til hotellet. :laugh:

Nå sitter vi her og lurer på om det ikke er sengetid snart? :vetikke: Det er Karate Kid 1 på TV - og DET synes jeg er dritkjedelig. HVOR mange ganger har jeg sett den filmen liksom?!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ฉันไม่สามารถเข้าใจว่าทำไมสัปดาห์ไปให้เร็วที่สุดเท่าที่พวกเขาทำ ไม่ช้ามันก็ Sthana แล้วมันไปกับเวลาที่มืดอีกครั้งและผมไม่ชอบมัน :opplyser:

Hoppe snakker thai ganske flytende...

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Den var god!

Jeg kan ikke forstå at små barn skjønner thai en gang jeg, men at du snakket flytende thai Hoppe - det var en overraskelse! Flinka! :hoppendeglad:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...