Mynona Skrevet 23. juli 2014 #5381 Skrevet 23. juli 2014 Jeg går bare 10 minutter fra jobben min. Det ble laget bystrand for et par år siden, så den ligger på tuppen av tjuvholmen/Aker brygge. Og der var det fullt i dag. Helt tettpakket både på land og i vannet.
Rumle Skrevet 23. juli 2014 #5382 Skrevet 23. juli 2014 I natt falt (den eneste!) viften jeg har fra hverandre, bokstavelig talt altså, bladet og alt løsnet. Jeg fikk helt panikk - og måtte begynne å demontere hele greien for å sette den sammen igjen .. gaaaaaaaaah!!! Føltes som det var 50 grader her inne da altså. Fikk den til å virke igjen til slutt da - heldigvis! Men nå må jeg virkelig få tak i en ny en snarest, for det er bare et par dager siden den knakk og måtte spjelkes! (brukte gammelt kosteskaft og teip!) 1
Rumle Skrevet 23. juli 2014 #5383 Skrevet 23. juli 2014 (endret) Jeg går bare 10 minutter fra jobben min. Det ble laget bystrand for et par år siden, så den ligger på tuppen av tjuvholmen/Aker brygge. Og der var det fullt i dag. Helt tettpakket både på land og i vannet. Åhh ja. Men, er det hyggelig å være der når det er så mye folk da? Jeg hadde fått helt noia av det, men jeg er kanskje nok ikke som alle andre på det punktet Endret 23. juli 2014 av Rumle 1
Mynona Skrevet 23. juli 2014 #5384 Skrevet 23. juli 2014 Det er ganske klaustrofobisk ja. Men det er nærme. Og det er vann man kan hoppe uti der. Så da får man bare bite tenna sammen. Er jo bare der et par timer uansett før jeg går hjem fordi jeg er sulten. Eller lei.
Hoppetaujenta Skrevet 23. juli 2014 #5385 Skrevet 23. juli 2014 Jammen glad for at det er slutt på denne kles-etiketten på stranden gitt! Det er en tilvenningssak. Det er noe som heter å kle varmen ute også. Det funker det. 1
Rumle Skrevet 23. juli 2014 #5386 Skrevet 23. juli 2014 Jeg føler at å kle varmen ute er en smule oppskrytt .. 1
Mynona Skrevet 23. juli 2014 #5387 Skrevet 23. juli 2014 Jeg og. Har aldri fungert for min del. Ikke for annet enn å få hetetokter og besvimelsesfornemmelser…. 1
Anje Skrevet 23. juli 2014 #5388 Skrevet 23. juli 2014 Kanskje det er som å spise chili? Om en utsetter seg selv for varme over tid så blir en superherdet og kan sitte på stranda blant de bikinikledde med ulljakken sin og se sval og avkjølt ut? Det hadde vært litt kult. 1
Hoppetaujenta Skrevet 23. juli 2014 #5389 Skrevet 23. juli 2014 Jeg føler at å kle varmen ute er en smule oppskrytt .. Da har du nok ikke hatt nok klær på deg, serru!
Gjest Inggolf Skrevet 23. juli 2014 #5390 Skrevet 23. juli 2014 Naaai, det er så forferdelig grusomt irriterende når hele sullamitten forsvinner sånn Aldri! Har opplevd det nok ganger selv, så jeg gjør også som Mynona og kopierer. Jeg er desverre altfor seig i denne varmen.. I går kom jeg på stranda et par timer før venninnen som jeg skulle treffe, og etter 3 timer så taklet hun ikke mer, men jeg lå i nesten 2 timer til.. Og idag så satt jeg omtrent konstant i sola fra kvart på elleve til syv (et par doturer og litt artigheter med BitteLiten innimellom i skyggen ble det da). Jeg er ihvertfall litt flinkere i år enn tidligere år, men det plager meg fortsatt at jeg er såå dusteavhengig. 1
Aldrisur Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #5391 Skrevet 24. juli 2014 Jeg er litt bekymret for dyrestanden i den svenske naturen. Er det normalt å kjøre som svin der over? De energiene skulle jeg gjerne ha tatt en nærmere snus på. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bo der...ei ukes tid - alene. Jeg har gått og tenkt litt på det du sier der Hoppe. Hva kunne man gjort for å unngå å kjøre på dyr? Den veien vi kjørte på hadde fartsgrenser på 40 - 60 og toppen 80, med skog på begge sider og fotobokser for hver 1000 meter, så det var umulig å kjøre for fort - om du skjønner hva jeg mener. Spesielt om natten og tidlig på morgenen må man være ekstra oppmerksom, da er dyrene mest på farten. Nei, biler og dyr passer ikke sammen. La oss slå et slag for den gode, gammeldagse oppfinnelsen: hest og kjerre! For et hus!!!!!!!! Vi får spare åndediskusjonen til en stormfull kveld på høsten ... eller hva synes dere? Det synes i hvert fall jeg vi skal gjøre Rumle! Hehe, ja, det stemmer. Men kjedelig når alkoholiserte spøkelser tror de har stemmerett.... Hei Solvår! inn i ballongen! Alkoholiserte spøkelser har ikke stemmerett i min verden! sunspring..? nytt fjes.. tror jeg! Hvordan er det borti det store utland? Like hett som i det store innland? Det har vært akkurat like hett her My. Jeg har aldri badet så mye i sjøen før! Lange dager og korte, lyse netter er herlig. Må si at jeg liker at sola går ned jeg da, etter flere år i Finnmark der sola aldri tok pause. Vanskelig å sove sånn! Enig G, Det er deilig når sola går ned for natten. Når det først begynner å bli pittelitt mørkere på kvelden, så synes jeg bestandig at det går så utrolig fort!! At jeg ser store forskjeller fra omtrent hver andre dag, men inntil videre så synes jeg fortsatt at det er lyst langt utover.. Nå har denne tråden beveget seg i sjelden sneglefart i de siste dagene.. Men det er kanskje et godt tegn Aldri? Det tyder kanskje på at du bare storkoser deg og har masse koselig sosialt samvær med vennene dine? Sneglefart her inne betyr kanskje at vi lever et aktivt sommerliv alle sammen Noz? ...og resten av oss ligger i halvkoma og mumler uforståelige ting... Ha-ha, akkurat som å se oss i varmen! Pust pes.... Jeg hadde heteslag på mandag Uffameg Vex. Det var bra du fikk hjelp da. Britain bakes on the hottest October day for 100 YEARS... and there's still days… Temperatures in Yorkshire soared to 30c (86f) whilst Gravesend, Kent recorded highs of 29.9c(85.82f) meaning parts of the UK were hotter than Ibiza, Majorca and the Spanish capital Madrid. Jammen glad for at det er slutt på denne kles-etiketten på stranden gitt! Det der ser ut som rene torturen Rumle! Det er nok noe av det verste som kunne skjedd meg, at jeg ble tvunget til å gå med svart kåpe, hatt og strømper i 30-graders varme. Det dukker ikke opp noe under tekstboksen som sier "hent inn lagret innlegg" eller noe i den duren heller? Jeg glemte forresten heeeelt å fortelle her inne at jeg så Solo-luftballongen her om dagen!!! Den bare kom seilende over haugen litt borti her, jeg så plutselig noe gult utenfor stuevinduet! Nei Tekola. Fant ikke den "hent inn lagret innlegg" jeg. Den soloballongen skulle jeg gjerne ha sett selv - herliiiig! Åh, det er så typisk det Aldri! Jeg har gjort det samme mange ganger. Nå har jeg funnet ut at jeg merker alt jeg skriver og kopierer det før jeg trykker post når jeg har skrevet noe langt eller veldig gjennomtenkt, så kan jeg bare kopiere det inn hvis det forsvinner. Håper dere har det bra! Fortsatt i Sverige eller er dere kommet hjem? Det var 38 grader når jeg var på stranda i stad. Er ikke ofte jeg bader hvert kvarter altså. Fyttigrisen så varmt! Ja My, jeg vet jo at jeg burde lagret, men så tar jeg allikevel noen sjanser en gang i blant, og det skal jeg aldri gjøre mer (sier jeg hver gang) I natt falt (den eneste!) viften jeg har fra hverandre, bokstavelig talt altså, bladet og alt løsnet. Jeg fikk helt panikk - og måtte begynne å demontere hele greien for å sette den sammen igjen .. gaaaaaaaaah!!! Føltes som det var 50 grader her inne da altså. Fikk den til å virke igjen til slutt da - heldigvis! Men nå må jeg virkelig få tak i en ny en snarest, for det er bare et par dager siden den knakk og måtte spjelkes! (brukte gammelt kosteskaft og teip!) Lykke til med viftekjøp Rumle! Vi vil virkelig ikke at du skal smelte bort for oss i varmen. Kanskje det er som å spise chili? Om en utsetter seg selv for varme over tid så blir en superherdet og kan sitte på stranda blant de bikinikledde med ulljakken sin og se sval og avkjølt ut? Det hadde vært litt kult. Chilianje! Naaai, det er så forferdelig grusomt irriterende når hele sullamitten forsvinner sånn Aldri! Har opplevd det nok ganger selv, så jeg gjør også som Mynona og kopierer. Jeg er desverre altfor seig i denne varmen.. I går kom jeg på stranda et par timer før venninnen som jeg skulle treffe, og etter 3 timer så taklet hun ikke mer, men jeg lå i nesten 2 timer til.. Og idag så satt jeg omtrent konstant i sola fra kvart på elleve til syv (et par doturer og litt artigheter med BitteLiten innimellom i skyggen ble det da). Jeg er ihvertfall litt flinkere i år enn tidligere år, men det plager meg fortsatt at jeg er såå dusteavhengig. Du er et råskinn Noz! ----------- Jeg sto opp klokka seks for å få litt tid for meg selv, men neida, nå begynner de andre å stå opp også, så det var det. I dag reiser vi hjem. Etter fem dager der alt går på engelsk, har jeg - akkurat som My, begynt å tenke på engelsk også. Gleder meg til å komme hjem, men gruer litt for den lange veien. Det har vært noen herlige dager her, og kanskje det beste stedet å være når det har vært så varmt. Det er kort vei til sjøen, så vi har ligget mer i vann enn på land. Særlig på ettermiddagene. Tror jeg belastet den sendingen som ikke kom igjennom med altfor mange bilder. Prøver å sende dere et bilde nå av badeplassen vår (i skumringen). Helt rent vann og mint 22 grader i vannet. 3
Aldrisur Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #5392 Skrevet 24. juli 2014 Vi må alltid innom Yxtaholm slott når vi er på disse kanter. Som dere sikkert skjønner, synes jeg dette er et helt nydelig sted. Et fredfullt og vakkert sted med gamle bygninger og store velstelte hage- og parkområder. Denne gangen åpnet de restauranten bare for oss, og vi ble servert svinefilet, små saltbakte poteter, asparges og bernaissaus. Med en flaske akkurat passe kald rosévin til. Det var utrolig hyggelig gjort av dem. 4
Aldrisur Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #5394 Skrevet 24. juli 2014 Jaaaa! Ha en fin dag My! Her deler vi en sånn bluetooth-pinne på fire maskiner, og nå ser det ut til at jeg har fått hatt den lenge nok!
Galactica Skrevet 24. juli 2014 #5396 Skrevet 24. juli 2014 Det så bra herlig ut, Aldri! Nå er det endelig kjøligere her, og disen ligger over byen. Kanskje jeg kan våge meg ut i dag. 1
Gjest Inggolf Skrevet 24. juli 2014 #5397 Skrevet 24. juli 2014 Åpnet restauranten bare for dere!? Jøss... Det var da utrolig snilt. Jeg skjønner godt at dere drar til dette stedet hvert år, men etter 5 dager så er det godt å komme seg hjem, i og med at man bor i samme hus som andre ja.. Det er veldig hyggelig, men jeg tror jeg hadde fått mer enn nok etter 5 dager...Måtte sikkert ha hatt minst 7 dager i total alensomhet etterpå God tur hjemover Aldri! 1
Rumle Skrevet 24. juli 2014 #5398 Skrevet 24. juli 2014 Fantastiske bilder, aldri! Så gøy at de åpnet restauranten for dere da, det får en jammen kalle skikkelig god service! God tur hjem 1
Hoppetaujenta Skrevet 24. juli 2014 #5399 Skrevet 24. juli 2014 Hva kunne man gjort for å unngå å kjøre på dyr? Jeg tror at å håndleie bilen til fots igjennom farlige strøk...hadde virket! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå