Gjest Inggolf Skrevet 18. juli 2014 #5301 Skrevet 18. juli 2014 (endret) Sånne værbilder med skyer med mye og hardt vær i, er minst like fine som vakre solnedganger synes jeg Så morro med Stockholmtur Aldri! Har faktisk aldri vært der jeg.. DET er jo faktisk ganske pinlig.. Er det gubbeskinnet ditt og du som reiser dit med venner eller? Endret 18. juli 2014 av Noz 1
Gjest Inggolf Skrevet 18. juli 2014 #5302 Skrevet 18. juli 2014 Leste do-sett jeg. Om man legger pillene oppå dolokket så husker man dem ihvertfall Men for et vakkert sted dere skal være i i natt da!! Sverige er og blir et vakkert land må jeg si! Så utrolig mange trivelige småbyer! Og jeg vedder på at menneskene der er helt unike og koselige (det ser jeg ihvertfall for meg!) 1
Aldrisur Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #5303 Skrevet 18. juli 2014 (endret) Sånne værbilder med skyer med mye og hardt vær i, er minst like fine som vakre solnedganger synes jeg Så morro med Stockholmtur Aldri! Har faktisk aldri vært der jeg.. DET er jo faktisk ganske pinlig.. Er det gubbeskinnet ditt og du som reiser dit med venner eller? Gubbeskinnet og jeg skal møte venner av oss i morgen. De bor i Paris, men kommer helt hit for å være sammen med oss en uke. I tillegg kommer sønn, svigerinne og lillesnuppa i morgen kveld, de har vært på ferie i Italia, og skal være sammen med oss noen dager. Været er strålende og svenskene er hyggelige som du sa. Vi har ingenting å klage på nå, bortsett fra at det hadde vært fullkomment om Aldrisurine og lille mannen kunne vært her sammen med oss også. Men, men, det får vi få til en annen gang. Nå har vi vært ute og tusla en aftenstur rundt her, mange glade og feststemte folk ja.... Endret 19. juli 2014 av Aldrisur 2
Gjest Inggolf Skrevet 18. juli 2014 #5304 Skrevet 18. juli 2014 Ja, disse franske vennene ja! De husker jeg du har fortalt litt om før. Høres ut som drømmeferien synes nå jeg. Kombinasjon av venner og familie! BitteLiten er også på hytteferie i Sverige, sammen med hele "svigerfamilien" - i 3 uker i strekk! Føler jeg går glipp av alt! Men vi møter vel disse små jentevennene våre snart Aldri Ha en riktig så koselig kveld og natt, og god tur videre i morgen den dag 1
Aldrisur Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #5305 Skrevet 18. juli 2014 JAAAAA til alt du skriver, og ha det fint du også!
Aldrisur Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #5308 Skrevet 19. juli 2014 Halloooooooo! Takk Mia og heipådeg Rumle! Nå er vi endelig fremme! Reiste fra ØREBRO klokken 11.00, var innom Systembolaget og deretter på Bauhaus og kjøpte ny grill (gave til "hytta") - var så vidt vi fikk plass til den i bilen. Deretter kjørte vi 10 mil på nesten bilfri vei! Lykke! Vi er førstemann på plass, så herrA har fikset tilgang til internett og jeg har kokt en diger termos med kaffe. Nå venter vi bare på at resten av gjengen skal dukke opp. Jeg håper dere har det fint alle sammen, så skriver jeg mer og sender bilder etter hvert (når jeg finner en ledig stund.) Det er så fint her. 3
Aldrisur Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #5311 Skrevet 19. juli 2014 Jaaaaa! Skyndte meg å legge ut et bilde til - nå hører jeg at det kommer en bil på tunet. 2
Aldrisur Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #5313 Skrevet 19. juli 2014 "I en rød, liten stuga" Så pent du synger på svensk fruN. Det er to etasjer + en loftsetasje, 8 soverom, to stuer og et diiiigert kjøkken her. Så ikke så veldig liten stuga da. 2
FruN Skrevet 19. juli 2014 #5314 Skrevet 19. juli 2014 Så pent du synger på svensk fruN. Det er to etasjer + en loftsetasje, 8 soverom, to stuer og et diiiigert kjøkken her. Så ikke så veldig liten stuga da. Bare man blir nok folk, kan et palass føles lite Ser kjempekoselig ut ihvertfall 1
Hoppetaujenta Skrevet 19. juli 2014 #5315 Skrevet 19. juli 2014 (endret) Skal visst være ganske rimelig å kjøpe seg et torp å fikse opp over der. Endret 19. juli 2014 av Hoppetaujenta 1
Gjest Inggolf Skrevet 19. juli 2014 #5317 Skrevet 19. juli 2014 Aaaaaaahhhhh for et fantastisk herlig sted Aldri Leier dere stedet, eller eier dere/familien/noen venner av dere stedet, eller hur? Her skulle det jo være så knakandes fint vær i dag, våknet opp til heeeelt blå himmel og en høy temperatur alt da. Tok meg turen til stranda, men da kom det selvføgelig fler og fler giga-skyer..sola ble borte så lenge at jeg måtte tulle meg inn også.Og timesvis senere så var det fremdeles disse giga-skyene som regjerte. Blææh, jeg røsket med meg tingene mine og dro hjem, og selvfølgelig!!!! - da jeg satt på bussen og kom nærmere og nærmere hjem, så forduftet alle skyene... KNALLblå himmel i det jeg skulle låse meg inn .... Det er så meg-uflaks. Hadde jeg ikke trosset samvittigheten, og heller gjort de tingene som jeg burde, så hadde det garantert forblitt knallblå himmel i hele dag...... Hvordan har dagen i Sverige vært? 2
Anje Skrevet 19. juli 2014 #5318 Skrevet 19. juli 2014 Åh. Der så det koselig ut, Aldri. Tenk at et hus (bare deler av et hus) kan se så svenskt ut. 1
Aldrisur Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #5319 Skrevet 19. juli 2014 Bare man blir nok folk, kan et palass føles lite Ser kjempekoselig ut ihvertfall Det har du sannelig rett i frue. Skal visst være ganske rimelig å kjøpe seg et torp å fikse opp over der. Det stemmer, men tror jeg ville valgt et torp litt nærmere norskegrensen gitt! Huset har tidligere vært et barnehjem Hoppe, så her spøker det i krokene av små lette barnetrinn som løper over gulvet. Herlig Vex! Aaaaaaahhhhh for et fantastisk herlig sted Aldri Leier dere stedet, eller eier dere/familien/noen venner av dere stedet, eller hur? Her skulle det jo være så knakandes fint vær i dag, våknet opp til heeeelt blå himmel og en høy temperatur alt da. Tok meg turen til stranda, men da kom det selvføgelig fler og fler giga-skyer..sola ble borte så lenge at jeg måtte tulle meg inn også.Og timesvis senere så var det fremdeles disse giga-skyene som regjerte. Blææh, jeg røsket med meg tingene mine og dro hjem, og selvfølgelig!!!! - da jeg satt på bussen og kom nærmere og nærmere hjem, så forduftet alle skyene... KNALLblå himmel i det jeg skulle låse meg inn .... Det er så meg-uflaks. Hadde jeg ikke trosset samvittigheten, og heller gjort de tingene som jeg burde, så hadde det garantert forblitt knallblå himmel i hele dag...... Hvordan har dagen i Sverige vært? Næmmen, så uflaks du har da? Kanskje Gud synes at du hadde fått nok strand og soling for en stund? Her har det i hvertfall hvert knallhett i dag - og nå er det sikkert over 20 grader ute. Vet ikke jeg, for jeg finner ingen gradestokk. Men klamt er det så det holder. Det er vennene våre som eier stedet Noz. Vi har dette som møtested en gang hver sommer, en fin måte å holde kontakten på og få være sammen over flere dager. Åh. Der så det koselig ut, Aldri. Tenk at et hus (bare deler av et hus) kan se så svenskt ut. Ja, er det ikke underlig? Det første som møter en når man kommer inn i huset er en koselig krok med masse geranium i vinduskarmene. Det er så veldig svensk alt sammen her liksom. Se bildet. Nå sitter jeg her helt alene (klam som jeg er), herrA er på Arlanda og henter deler av familien, og det er en og en halv times biltur hver vei! Så jeg får vel bare sitte her til klokka ett! De fra Paris har gått og lagt seg, for de har hatt noen hektiske dager på jobb før ferie (vi vet jo hvordan det er) og var stuptrøtte. Så det så. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå