Rumle Skrevet 6. juli 2014 #4921 Skrevet 6. juli 2014 Og jeg har en stor pose med moreller, noen som vil haaaaaaaa; 1
Rumle Skrevet 6. juli 2014 #4922 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Oooooog jeg har fryst ned noen hele bær for å lage rosevin dessert! Det anbefaler jeg for en kjempegod sommerdessert/cocktail til de som liker slikt. Jeg har eksperimentert med dette i flere somre på rad nå ooooog det er veldig godt! aller best med søte nektariner skåret i skiver, som i alle fall må være fryst i et par timer. Og så fyller man glasset/glassene med dette og heller på kald rosevin og lar det stå en stund så lenge man klarer å vente! (det er da det blir virkelig godt!) Prøv prøv NB! Og ja, det blir faktisk bedre når frukten er litt frosset, tror det har med at smaken trekker ut bedre, og alkoholen inn i frukten kanskje? uansett, smasksens godt og friskt på varme sommerkvelder! Endret 6. juli 2014 av Rumle 1
Gjest Tekola Skrevet 6. juli 2014 #4923 Skrevet 6. juli 2014 Det hørtes helt himmelsk ut, Rumle! Jeg kan stille med Lime-kesam, fløte, sukker og vaniljesaus til bærene snille Aldrisur har skaffet oss
Rumle Skrevet 6. juli 2014 #4924 Skrevet 6. juli 2014 Det hørtes helt himmelsk ut, Rumle! Jeg kan stille med Lime-kesam, fløte, sukker og vaniljesaus til bærene snille Aldrisur har skaffet oss Det er det! Du får prøve når du kan lurer på om snille aldri vil skaffe bær til oss hver dag?
Severus Skrevet 6. juli 2014 #4925 Skrevet 6. juli 2014 Ønsker meg et par fryseelementer å ha i senga
Rumle Skrevet 6. juli 2014 #4926 Skrevet 6. juli 2014 Ønsker meg et par fryseelementer å ha i senga Er det veldig varmt i nord? Det er det her også, for meg i alle fall - skikkelig lummert
Hoppetaujenta Skrevet 6. juli 2014 #4927 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Merkelig nok så har jeg det helt fortreffelig her jeg bor. Litt klamt, men ellers veldig levelig innendørs. Hører rykter om regn og torden, men jeg har ikke hatt mere enn noen få drypp. Det er urettferdig. Jeg vil kjenne gleden ved styrtregn, lyn og torden jeg også. ....komme-komme-komme til Hoppetussa! Endret 6. juli 2014 av Hoppetaujenta 1
Severus Skrevet 6. juli 2014 #4928 Skrevet 6. juli 2014 Er det veldig varmt i nord? Det er det her også, for meg i alle fall - skikkelig lummert Er 32 grader i skyggen
Cordelia Skrevet 6. juli 2014 #4929 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Ja? Mener jeg prøvde det da jeg gikk gjennom en laaaang liste med ting jeg prøvde. Men, ikke noe funket bra i lengden av det jeg prøvde Begynner å bli noen år siden ja, så minnet er litt diffust. Det kaller jeg sørvis fra Nattens Dronning! Tenk å legge ut gode råd på nett klokka 04.47 på morgenen! -------------------------- I dag har jeg vært på søndagstur og fikk kjøpt med meg de herligste jordbær som finnes på denne kanten av landet. Ooooog bringebær fra samme gård. Se, jeg tok bilde! Åååååååååh, de jordbæra. Må minne meg selv på at skulle ha være og snappet til meg noen. Service må en jo gi når tid på døgnet. Næh, hadde vært på Stevie Wonder konsert og tok litt tid før jeg fikk roa ned adrenalinen. Hadde Superstition på repeat på morrasida. En ting er sikkert, den mannen kan både synge og spille. det var akkurat som dette, men enda bedre helt live. [media=http://youtu.be/3RRWI6O57IE] Oooooog jeg har fryst ned noen hele bær for å lage rosevin dessert! Det anbefaler jeg for en kjempegod sommerdessert/cocktail til de som liker slikt. Jeg har eksperimentert med dette i flere somre på rad nå ooooog det er veldig godt! aller best med søte nektariner skåret i skiver, som i alle fall må være fryst i et par timer. Og så fyller man glasset/glassene med dette og heller på kald rosevin og lar det stå en stund så lenge man klarer å vente! (det er da det blir virkelig godt!) Prøv prøv NB! Og ja, det blir faktisk bedre når frukten er litt frosset, tror det har med at smaken trekker ut bedre, og alkoholen inn i frukten kanskje? uansett, smasksens godt og friskt på varme sommerkvelder! Oooooh, det der skal noters ved øret. *slurp* Endret 6. juli 2014 av Cordelia 1
Cordelia Skrevet 6. juli 2014 #4930 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Den linken virket ikke. Prøver igjen. http://youtu.be/3RRWI6O57IE Endret 6. juli 2014 av Cordelia 1
Gjest Inggolf Skrevet 6. juli 2014 #4931 Skrevet 6. juli 2014 Jeg liker at dere er så enkle å glede Bare å poste et par deilikate bilder av delikat bær, så vips- humøret er på topp Hadde vært artig å servere dere bær på ekte, for gleden må jo være enda større! Håper dere har hatt en fin helg, og er klare for en ny (sommer)uke! 2
Hoppetaujenta Skrevet 6. juli 2014 #4935 Skrevet 6. juli 2014 Husk på disse døgnene når vinterkulda kommer og biter seg fast.... 1
Hoppetaujenta Skrevet 6. juli 2014 #4937 Skrevet 6. juli 2014 Ta matpausen på kjølerommet på jobb neste gang?
Severus Skrevet 6. juli 2014 #4938 Skrevet 6. juli 2014 Ta matpausen på kjølerommet på jobb neste gang? Ta den på dypfrysa
Mynona Skrevet 7. juli 2014 #4939 Skrevet 7. juli 2014 Her er det mellom 2 og 5 grader på natta. og huset har stråtak og sprekk i døra, vinduene er ikke akkurat isolert skulle gjerne byttet nattetemperaturen med dere! Har airconditionen på 27 grader hele natta for å ha en ok temp inne. Og da sover jeg med ullstilongs, ullsokker og ulltrøyeunder dyna. 1
Hoppetaujenta Skrevet 7. juli 2014 #4940 Skrevet 7. juli 2014 Wow....helt merkelige greier å høre om, My. Håper at du har nok varme klær tilgjengelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå