Mynona Skrevet 5. juli 2014 #4881 Skrevet 5. juli 2014 Hvis noen andre har snapchat også, bare si fra, så kan jeg sende bilder til dere og!
Rumle Skrevet 5. juli 2014 #4882 Skrevet 5. juli 2014 --- Er det ikke sitronsaft som hjelper på bladlus?? Hmmm jeg er skeptisk - skal ikke sitronsaft bleke ganske mye? Kan forestille meg at det vil svi bladene fort. Men, skal google litt og sjekke - takk for tipset!
Rumle Skrevet 5. juli 2014 #4883 Skrevet 5. juli 2014 Den matingen høres helt forferdelig ut My ... jeg hadde sikkert besvimt
Mynona Skrevet 5. juli 2014 #4884 Skrevet 5. juli 2014 Hehe, utrolig hva man gjør når man er i uvante situasjoner ! Vet ikke om det bleker? Mener jeg har hørt noe om det før, bladlus altså.
Aldrisur Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #4885 Skrevet 5. juli 2014 Den matingen ja... Men i år kom det i hvert fall ikke som noe sjokk på deg My! Du ble vel vant til dette sist. Sitronsaft kan sikkert prøves på roseknoppene i hvert fall, jeg vil helst ikke bruke gift. Nå kommer skravlekoppen ut til meg her jeg sitter, så vi snakkes! Ha en fiiiin dag alle sammen! 2
Rumle Skrevet 5. juli 2014 #4886 Skrevet 5. juli 2014 Jeg vil heller ikke bruke gift om det kan unngås, men de siste sesongene har det vært så ille at jeg har måtte ty til det for å få noenlunde kontroll. Og jeg har prøvd masse naturlige metoder, men det funker bare ikke like godt her altså. Ha en fin lørdag aldri og alle andre her inne 1
Rumle Skrevet 5. juli 2014 #4887 Skrevet 5. juli 2014 Du har rett My, er visst noen som bruker det Sitronvann 1/2 liter vann revet skall fra 1 sitron sprayflaske Kok opp vann, bland i sitronskall, la trekke over natten sil fra og ha på flaske. Må sprayes direkte på lusa. Gjentas ukentlig sommeren igjennom. http://www.hagepraten.no/viewtopic.php?f=7&t=24102 1
Anje Skrevet 5. juli 2014 #4888 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Den over brukte jeg i fjor. Og lusekrypene skyldte seg å hoppe av knoppene når jeg sprayet det på. Det holdt kontrollen helt fint slik atingenting ble oppspist, men kvitt dem ble jeg ikke. Edit: det var ikke revet skall, kom jeg på, men hele skallet med det hvite og alt. Ble et ganske gult, velduftende vann. Endret 5. juli 2014 av Anje 2
Aldrisur Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #4889 Skrevet 5. juli 2014 Du har rett My, er visst noen som bruker det Sitronvann 1/2 liter vann revet skall fra 1 sitron sprayflaske Kok opp vann, bland i sitronskall, la trekke over natten sil fra og ha på flaske. Må sprayes direkte på lusa. Gjentas ukentlig sommeren igjennom. http://www.hagepraten.no/viewtopic.php?f=7&t=24102 Den over brukte jeg i fjor. Og lusekrypene skyldte seg å hoppe av knoppene når jeg sprayet det på. Det holdt kontrollen helt fint slik atingenting ble oppspist, men kvitt dem ble jeg ikke. Edit: det var ikke revet skall, kom jeg på, men hele skallet med det hvite og alt. Ble et ganske gult, velduftende vann. Dette skal jeg prøve! Tusen takk My, Rumle og Anje! 1
Mynona Skrevet 5. juli 2014 #4890 Skrevet 5. juli 2014 Bare hyggelig frue Har dere forslag til tigernavn? Som funker på engelsk også.
FruN Skrevet 5. juli 2014 #4891 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Tigeren Mynona? Endret 5. juli 2014 av FruN 1
Mynona Skrevet 5. juli 2014 #4893 Skrevet 5. juli 2014 Hva? Nå står det st kl er 15 på innlegget mitt.. Men den er jo 16. Og vi er i samme tidssone
Aldrisur Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #4894 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Hva? Nå står det st kl er 15 på innlegget mitt.. Men den er jo 16. Og vi er i samme tidssone Står 16.01 på innlegget ditt altså. Hva med tigeren Roar da My? Det er lummert i kveld, men himmelen er lysere enn den var i går, og det er en fin sommer dette her synes jeg. Ikke minst er det gørgodt å ha ferie hele tiden. Vi har grillet laks og pølser og spist :is: til dessert. Her er kveldens bidrag i Galleri Aldri: Ups, jeg glemte å skkrive at bildet ble tatt akkurat nå kl. 22.20 Endret 5. juli 2014 av Aldrisur 3
Rumle Skrevet 5. juli 2014 #4895 Skrevet 5. juli 2014 Åhhhhhhhhhhhh så fint aldri!!! og lyst! Her er det veldig mørkt i kveld, og lummert og regn! 2
Cordelia Skrevet 6. juli 2014 #4897 Skrevet 6. juli 2014 Fysj ja, det er ikke noe særlig å bli overfalt av haugevis av kryp når man er ute, men vanskelig å unngå? Her er det atter en gang uendelige mengder med bladlus, blir skikkelig fortvilet altså, det er omtrent umulig å få dem vekk! Helt greit at det er en del, sånn er det jo bare, men når det blir stoooore mengder av dem på hver knopp er det bare ekkelt synes jeg Og de sat... sneglene Mener å huske at grønnsåpevann funket som fy...men kan jo huske feil. 1
Gjest Inggolf Skrevet 6. juli 2014 #4898 Skrevet 6. juli 2014 Hehe, Du er så søt Aldri stemningsbilde over her er superfint og det passer perfekt i galleriet, men jeg mente at du må _åpne opp_ et galleri bytt ut Munchs bilder med dine utsiktsbildene (må nok også omdøpe museet da gitt).. Tenk så fint det museet plutselig hadde blitt da a .... Yeeey, to netter med kanskje nesten 3-4-5 timer søvn til sammen og nå venter jeg må å gå til bussen og busse hjemover i 6 timer blir godt å komme hjem da! Hvordan har været vært hjemme i helgen? 2
Rumle Skrevet 6. juli 2014 #4899 Skrevet 6. juli 2014 Mener å huske at grønnsåpevann funket som fy...men kan jo huske feil. Ja? Mener jeg prøvde det da jeg gikk gjennom en laaaang liste med ting jeg prøvde. Men, ikke noe funket bra i lengden av det jeg prøvde 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå