Gjest Tekola Skrevet 12. juni 2014 #4402 Skrevet 12. juni 2014 Jøss, kan man tørke smørblomster altså? Alltid sett for meg at det ikke ville funket!
Aldrisur Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #4404 Skrevet 12. juni 2014 Jo man kan Tekola! Og det blir florlett og vakkert! Nei,nei Roflen, det smaker ikke som smør og MÅ absolutt ikke spises da de er giftige! Jeg stryker klær og pakker, tar meg noen pauser innimellom, dypvanner i hagen og drikker vann! Det er lummert her i dag. Og så jeg litt for My med jevne mellomrom! Regner det hos Roflen i dag?
Gjest Inggolf Skrevet 12. juni 2014 #4405 Skrevet 12. juni 2014 Er det noe spesielt du bruker smørblomstene til da Aldri? .. Bare til pynt for morroskyld? Har aldri testa det! (Muligens bare i herbariumet på barneskolen! )
Aldrisur Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #4406 Skrevet 12. juni 2014 Bare til pynt og for moro skyld Noz! Kom akkurat inn fra hagen...ikke rart kattene liker å tisse i hekken min!? Jeg fant en skål med kattemat der!! Rare greier.
Mynona Skrevet 12. juni 2014 #4407 Skrevet 12. juni 2014 Takk for hoppingen!! Ferdig! Sommerferie! hvertfall fra skolen! Jeg tror hoppingen deres hjalp alså - vi slapp oppgave om det jeg synes var vanskeligst! Også tror jeg det gikk bra. Litt usikker på den ene oppg som teller 25%. Der har jeg hvertfall alle riktige lovhenvisninger, men kan hende konklusjonen/forutsetningen min er feil. Og jeg var feridg på 4 timer i stedenfor 6. Så håper ikke dere har slitt dere ut de siste to timene med hoppingen. Jeg har feiret med shopping og straks skal jeg ut å legge meg i sola med en bok. En bok jeg velger helt selv! Kanskje jeg tar meg et glass vin i dag og!
Rofl Skrevet 12. juni 2014 #4408 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Regner masse hos Rofl i dag. Skulle egentlig til gullsmeden å hente en ring jeg har arvet etter pappa men da tror jeg at jeg hadde druknet om jeg ikke mellom alle regndråpene. Har litt lyst på skillingsboller i dag merker jeg! De kjempe gode sjokolade doughnutsene som de hadde hos Rema 1000 er gått ut ifra sortimentet Så bra My! Endelig ferie for deg og jeg syntes du kan ta deg et glass vin til den egen valgte boken Endret 12. juni 2014 av Rofl
Rofl Skrevet 12. juni 2014 #4409 Skrevet 12. juni 2014 ALT prøver jo å ta livet av deg i det landet der!!!
Aldrisur Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #4410 Skrevet 12. juni 2014 Takk for hoppingen!! Ferdig! Sommerferie! hvertfall fra skolen! Jeg tror hoppingen deres hjalp alså - vi slapp oppgave om det jeg synes var vanskeligst! Også tror jeg det gikk bra. Litt usikker på den ene oppg som teller 25%. Der har jeg hvertfall alle riktige lovhenvisninger, men kan hende konklusjonen/forutsetningen min er feil. Og jeg var feridg på 4 timer i stedenfor 6. Så håper ikke dere har slitt dere ut de siste to timene med hoppingen. Jeg har feiret med shopping og straks skal jeg ut å legge meg i sola med en bok. En bok jeg velger helt selv! Kanskje jeg tar meg et glass vin i dag og! Så bra Myyyyyy! Ja,ja, har nok hoppet et par timer forgjeves da, men pytt pytt, godt med litt trim! Synes absolutt du bør unne deg et glass eller to i dag! Regner masse hos Rofl i dag. Skulle egentlig til gullsmeden å hente en ring jeg har arvet etter pappa men da tror jeg at jeg hadde druknet om jeg ikke mellom alle regndråpene. Har litt lyst på skillingsboller i dag merker jeg! De kjempe gode sjokolade doughnutsene som de hadde hos Rema 1000 er gått ut ifra sortimentet Så bra My! Endelig ferie for deg og jeg syntes du kan ta deg et glass vin til den egen valgte boken Du får sette i gang og bake noen herlige skillingsboller da Rofl!
Aldrisur Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #4411 Skrevet 12. juni 2014 ALT prøver jo å ta livet av deg i det landet der!!! What!?? Fy flaten, holde seg langt unna!
Rofl Skrevet 12. juni 2014 #4412 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Æ kan ikkje bak! Men det er nok en oppskrift et sted. De man kjøper blir liksom ikke så gode som de man spiser rett fra ovnen som egentlig er litt for varme men nom nom Endret 12. juni 2014 av Rofl 1
Aldrisur Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #4413 Skrevet 12. juni 2014 Æ kan ikkje bak! Men det er nok en oppskrift et sted. De man kjøper blir liksom ikke så gode som de man spiser rett fra ovnen som egentlig er litt for varme men nom nom Værsågod! Bare å forsyne seg. <------meg) 1
FruN Skrevet 12. juni 2014 #4414 Skrevet 12. juni 2014 Nå fikk jeg lyst på skillingsbolller... Oooo! Jeg tror jeg har i frysa!! 2
Aldrisur Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #4415 Skrevet 12. juni 2014 Nå fikk jeg lyst på skillingsbolller... Oooo! Jeg tror jeg har i frysa!! Ha-ha! Løp og tin!
FruN Skrevet 12. juni 2014 #4416 Skrevet 12. juni 2014 Og de er fylt med vaniljekrem *springer ut i boden*
Mynona Skrevet 12. juni 2014 #4417 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Hvorfor heter det egentlig skillingsbolle? (Uten å starte navn på ymse hvetebakst igjen ) Kostet de en skilling i gamle dager? Endret 12. juni 2014 av Mynona
Aldrisur Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #4418 Skrevet 12. juni 2014 Hvorfor heter det egentlig skillingsbolle? (Uten å starte navn på ymse hvetebakst igjen ) Kostet de en skilling i gamle dager? Godt spørsmål My! Kan hende det er derfor. Og så kommer de vel opprinnelig fra Bergen?
Mynona Skrevet 12. juni 2014 #4419 Skrevet 12. juni 2014 På wikipedia står det bare andre navn på skillingsbolle, og en av de er: @ Haha! Morsomt. 1
Aldrisur Skrevet 12. juni 2014 Forfatter #4420 Skrevet 12. juni 2014 På wikipedia står det bare andre navn på skillingsbolle, og en av de er: @ Haha! Morsomt. Ja, men googlet og fant også ut at navnet antakeligvis stammer fra den gang en skillingsbolle kostet en skilling. I dag er du jaggu skarp My? Først ekamen og så dette! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå