Anje Skrevet 2. juni 2014 #4104 Skrevet 2. juni 2014 Anje: Når reiser du på ferie til den herlige byen? Det bare elleve dager til jeg drar, men før det skal det skje titusenmillioner ting... Sånn... Om et par dager. Må starte pakke, kanskje? Den kretaturen din skulle jeg gjerne sneket meg med i kofferten på, altså. Det er noen år siden jeg var der, og det er slikt et nydelig sted. Hvilken del av øya er det dere skal til?
Gjest Inggolf Skrevet 2. juni 2014 #4105 Skrevet 2. juni 2014 Hvor mange fester har jeg vært på med gulli? hvorfor spør du oss/de andre her om det?
Aldrisur Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #4106 Skrevet 2. juni 2014 Hvor mange fester har jeg vært på med gulli? Sånn... Om et par dager. Må starte pakke, kanskje? Den kretaturen din skulle jeg gjerne sneket meg med i kofferten på, altså. Det er noen år siden jeg var der, og det er slikt et nydelig sted. Hvilken del av øya er det dere skal til? Om et par dager? Ja, da synes jeg du burde begynne å pakke! Kreta er en flott øy - enig. Vi skal på sørvestkysten - ca. en times tur fra Chania.
Gjest Inggolf Skrevet 2. juni 2014 #4107 Skrevet 2. juni 2014 Aldri! Så godt å ha deg tilbake her hvor du hører hjemme! Hva skal titusenmillioner ting må du gjøre før du reiser? Mamma`n til barndomsbestissen min har også vært sånn meddommer- og jeg aner ikke hvorfor hun var det. Mener å huske at hun bare plutselig fikk et brev i posten..Hun er sykepleier, så jobben hennes har jo ihvertfall ingenting med saken å gjøre. Må høre med henne neste gang jeg ser henne hva greia var for noe! 1
Aldrisur Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #4108 Skrevet 2. juni 2014 Aldri! Så godt å ha deg tilbake her hvor du hører hjemme! Hva skal titusenmillioner ting må du gjøre før du reiser? Mamma`n til barndomsbestissen min har også vært sånn meddommer- og jeg aner ikke hvorfor hun var det. Mener å huske at hun bare plutselig fikk et brev i posten..Hun er sykepleier, så jobben hennes har jo ihvertfall ingenting med saken å gjøre. Må høre med henne neste gang jeg ser henne hva greia var for noe! Ja, det er godt for meg også, å være her jeg hører hjemme.... Det å være meddommer tror jeg alle kan være, så sant navnet ditt ikke står i "svarteboka" :is: I går lagde vi verdens beste iskrem! 300 gram frosne bjørnebær, littebitt sukker og 2 dl. føte og så vips hadde vi den besteste iskremen man kan få! 1
Anje Skrevet 2. juni 2014 #4110 Skrevet 2. juni 2014 Om et par dager? Ja, da synes jeg du burde begynne å pakke! Kreta er en flott øy - enig. Vi skal på sørvestkysten - ca. en times tur fra Chania.Ah. Og det er en nydelig del av Kreta. Og om dere skulle slumpe innom Chania i middagstider så anbefaler jeg å gå på Tamam. Jeg er god til å utsette pakking... 1
Aldrisur Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #4111 Skrevet 2. juni 2014 Ah. Og det er en nydelig del av Kreta. Og om dere skulle slumpe innom Chania i middagstider så anbefaler jeg å gå på Tamam. Jeg er god til å utsette pakking... Vi får vel leie en bil og reise litt rundt i det området. Tamam - skal jeg huske på Anje! Det med å utsette pakking er veldig utbredt - også her på østlandet! 1
Gjest Inggolf Skrevet 2. juni 2014 #4113 Skrevet 2. juni 2014 Ja, det er godt for meg også, å være her jeg hører hjemme.... Det å være meddommer tror jeg alle kan være, så sant navnet ditt ikke står i "svarteboka" :is: I går lagde vi verdens beste iskrem! 300 gram frosne bjørnebær, littebitt sukker og 2 dl. føte og så vips hadde vi den besteste iskremen man kan få! Ja, den høres god ut! Husker jeg ofte spiste is med bjørnebær og eggelikør før! Den var skikkelig god, men aner ikke om den fortsatt finnes (det vet sikkert Hoppe Uten å nett-jukse) Hvordan er det med de små vennene dine da Aldri? Har dere vært på skattejakt, lekt med tog og funnet på rare ting i det siste? 2
Mynona Skrevet 2. juni 2014 #4114 Skrevet 2. juni 2014 :is: I går lagde vi verdens beste iskrem! 300 gram frosne bjørnebær, littebitt sukker og 2 dl. føte og så vips hadde vi den besteste iskremen man kan få! DEt hørtes godt ut. Brukte dere stavmikser bare? Apropos is - jeg måtte ut å ta ut penger. Glemte det da jeg var i butikken i stad, så da måtte jeg jo kjøpe noe, og de ble jo selvfølgelig en Ben & Jerry. Et eller annet med caramel. Håper den er god 1
Aldrisur Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #4115 Skrevet 2. juni 2014 Ja, den høres god ut! Husker jeg ofte spiste is med bjørnebær og eggelikør før! Den var skikkelig god, men aner ikke om den fortsatt finnes (det vet sikkert Hoppe Uten å nett-jukse) Hvordan er det med de små vennene dine da Aldri? Har dere vært på skattejakt, lekt med tog og funnet på rare ting i det siste? Akk o ve, nå kom det besøk her. Den bjørnebær/eggelikørisen fantes i hvert fall tidligere denne våren. Så koselig at du spør Noz. Lille mannen obernattet her fra i går til i dag og ble kjørt i barnehagen av herr Aldri tidlig på morgenen i dag. Det var han som var sjefen for iskremmaskinen i går (ja ja, vet at det ikke var lørdag i går) De var her begge to på torsdag(?) - dagene går i surr for meg altså, da var vi på tur og besøkte alle de ørtogfjørti lekeplassene i nærmområdet her! Nå må jeg stikke inn til de andre (sitter i hagen og skriver til dere - de tror sikkert jeg har en viktig jobb jeg må gjøre, Og det har dem jo rett i! ) 1
Hoppetaujenta Skrevet 2. juni 2014 #4117 Skrevet 2. juni 2014 Ja, jeg tror at bjørnebæreggelikøren fremdeles svømmer rundt i isdiskene der ut. Nå skal jeg si at jeg i forgårs-forgårs gjorde noe jeg ikke har gjort på lenge.Jeg kjøpte to små tuber med "nøtte"-pålegg og du verden så godt det var! Tror ikke jeg spiste mye av det stoffet på skivene da jeg var barn, men jeg forstår ungene. 1
Gjest Inggolf Skrevet 2. juni 2014 #4119 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Akk o ve, nå kom det besøk her. Den bjørnebær/eggelikørisen fantes i hvert fall tidligere denne våren. Så koselig at du spør Noz. Lille mannen obernattet her fra i går til i dag og ble kjørt i barnehagen av herr Aldri tidlig på morgenen i dag. Det var han som var sjefen for iskremmaskinen i går (ja ja, vet at det ikke var lørdag i går) De var her begge to på torsdag(?) - dagene går i surr for meg altså, da var vi på tur og besøkte alle de ørtogfjørti lekeplassene i nærmområdet her! Nå må jeg stikke inn til de andre (sitter i hagen og skriver til dere - de tror sikkert jeg har en viktig jobb jeg må gjøre, Og det har dem jo rett i! ) Unnskyld at jeg spør....men.......får dere to aldri en dag helt for dere selv!? Og; Når noen ringer/ringer på/vil komme en tur; Sier dere alltid ja? Såklart jeg spør- du vet jo hvor nyskjerrig jeg er Pluss at jeg oppriktig bryr meg da. Så koselig med besøk (av disse små vennene!)! De er vel ikke så lett å si nei til tipper jeg Gleder meg så utrolig mye selv til å hente BitteLiten i barnehagen! Håper hun blir så glad for å se meg at hun løper til meg med åpne armer og roper "Taaante Nooooooz! " (ønskedrøm ) Broren min hadde første dag (av 14 uker) med pappaperm i dag Gleder meg til disse ukene også. Har sett lite til han i de siste månedene-- ser jo stort sett bare svigersøster og BitteLiten! Heheee, ja det er nettopp det- du gjør en viktig jobb! Viktigere enn å henge med et besøk du ikke så veldig (?) ønsker ihvertfall.. Endret 2. juni 2014 av Noz 1
Hoppetaujenta Skrevet 2. juni 2014 #4120 Skrevet 2. juni 2014 Jeg fikk en raptus i kveld, hoppet i dusjen ca halv elleve og fikk det for meg at jeg skulle tørke håret ved å ta meg en senkveldsbiltur med full gjennomtrekk. Som sagt så gjort og klokka halv tolv kom bilen min til å parkere utenfor en kiosk som ennå var åpen, tvinget meg inn og bort til varmmatdisken, men jeg nektet for hadde jo ikke lyst på sånt, så den ledet meg bort til ishyllene...og der presenterte den meg for en halvliter NY snickers-is som var hypnotiserende smaskens, akkurat slik den skal være. Nå når boksen er tom og rengjort, ser jeg at det for det meste står tekst på russisk el.l. på den. Hva slags skummel utenlandsk spion-is har jeg fått i meg i natt... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå