Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
26 minutter siden, Rumle skrev:

I går fikk jeg samlet inn masse frø til å så neste år :Nikke:

Hvilke blomster samler du fra Rumle? Vet du om det går an å så staudefrø på denne måten? Jeg har en nydelig anemone som står med masse frøbelger nå.

Jeg kan jo bare prøve da, og se om det går. :ler:

Håper lillebror er bedre nå @FruN. Hat tenkt på dere og illetulla også @Mynona, håper det går bedre med *det dere måtte trene på som hun ikke likte*. :kose:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

illetulla skulle være lilletulla. :overrasket: Men det hørtes jo ille ut det du fortalte baki her. 

• Liker 2
Skrevet

"Lille Tuttelutta" går også fint vel? :fnise: 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

"Lille Tuttelutta" går også fint vel? :fnise: 

Ha-ha-ha :skratte:Trodde det var deg jeg. :danser:

• Liker 2
Skrevet

"Tuttelutta den yngste" er helt ok at hun heter helt til hun lager grimaser og ut med tunga
og IKKE vil at vi kaller for det mere. :fnise:  Den tiden kommer fort nok.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Aldrisur skrev:

Hvilke blomster samler du fra Rumle? Vet du om det går an å så staudefrø på denne måten? Jeg har en nydelig anemone som står med masse frøbelger nå.

Jeg kan jo bare prøve da, og se om det går. :ler:

Håper lillebror er bedre nå @FruN. Hat tenkt på dere og illetulla også @Mynona, håper det går bedre med *det dere måtte trene på som hun ikke likte*. :kose:

Nå har jeg samlet fra ringblomst (de har stått ute i regnet i sikkert 10 dager uten at jeg har knepet av avblomstrede blomsterhoder, så det var masse fine frø! :hoppe: Ellers er det en det tagetes, spesielt en dyp, mørkerød, veluraktig en som jeg er veldig glad i. Og en del blomkarsefrø.

Jeg er ikke noen ekspert på frøsanking, så jeg bare prøver og feiler hele tiden :ler: Men, det lønner seg å lete på nett, det er nesten alltid noen som har skrevet om erfaringer vedr. den sorten du lurer på :jepp

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

"Tuttelutta den yngste" er helt ok at hun heter helt til hun lager grimaser og ut med tunga
og IKKE vil at vi kaller for det mere. :fnise:  Den tiden kommer fort nok.

Tuttelutta junior. :ler:

1 minutt siden, Rumle skrev:

Nå har jeg samlet fra ringblomst (de har stått ute i regnet i sikkert 10 dager uten at jeg har knepet av avblomstrede blomsterhoder, så det var masse fine frø! :hoppe: Ellers er det en det tagetes, spesielt en dyp, mørkerød, veluraktig en som jeg er veldig glad i. Og en del blomkarsefrø.

Jeg er ikke noen ekspert på frøsanking, så jeg bare prøver og feiler hele tiden :ler: Men, det lønner seg å lete på nett, det er nesten alltid noen som har skrevet om erfaringer vedr. den sorten du lurer på :jepp

Å, det høres flott ut. :rodmer: Drømme om neste vår....

Hvordan oppbevarer du dem? Ja, det ligger masse info ute på nett, så skal ta en kikk etter hvert. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Aldrisur skrev:

Tuttelutta junior. :ler:

Å, det høres flott ut. :rodmer: Drømme om neste vår....

Hvordan oppbevarer du dem? Ja, det ligger masse info ute på nett, så skal ta en kikk etter hvert. 

Jeg lar de ligge å tørke på tørkepapir til de er knusktørre og så oppbevarer jeg i et kaffefilter :jepp:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rumle skrev:

Jeg lar de ligge å tørke på tørkepapir til de er knusktørre og så oppbevarer jeg i et kaffefilter :jepp:

... og så ligger de bare i et vanlig skap eller skuff eller noe? Eller må de ligge kjølig.

Unnskyld at jeg må ha det inn med teskje altså...:lillesky:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen svære frøstander som ser 100% ut som parykken til Trump :fnise: Har prøvd å så de mange ganger, men aldri sett noe til de :vetikke:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Aldrisur skrev:

... og så ligger de bare i et vanlig skap eller skuff eller noe? Eller må de ligge kjølig.

Unnskyld at jeg må ha det inn med teskje altså...:lillesky:

Jeg legger de bare i en skuff, men kjølig og tørt/mørkt er sikkert det beste ja :jepp:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

Jeg har noen svære frøstander som ser 100% ut som parykken til Trump :fnise: Har prøvd å så de mange ganger, men aldri sett noe til de :vetikke:

Ha-ha-ha, det kan jo kanskje være like greit. :ler:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

Jeg legger de bare i en skuff, men kjølig og tørt/mørkt er sikkert det beste ja :jepp:

Supert. Da skal jeg gjøre et forsøk med frø i år. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Aldrisur skrev:

Ha-ha-ha, det kan jo kanskje være like greit. :ler:

Haha ja, men de er til en utrolig nydelig klematis, så det hadde vært gøy å få det til da :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Klematis Micropetala.... etelleannet? :fnise:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Aldrisur skrev:

Klematis Micropetala.... etelleannet? 

Jentungens navn det der...pluss alle etternavnene i virkeligheten. :jepp: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...