Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg måtte bare inn igjen her, for jeg kom over et nydelig tilbud på nettgarn og det er både billig, slitesterkt og fargerikt i alle retninger, men jeg vet ikke om jeg har lov til å skrive adressen her...har jeg det, @Mynona? Jeg kjenner ikke vedkommende og reklamerer ikke, men får sånn lyst til at strikkere får nyte godt av en god pris på sommergarn. Opprinnelig tynt sokkegarn og pinne nr. 3, men det kan brukes til alt. Babytepper til vogn, genser, lue.... Polyamid 25% og ull 75%  Masse fargeutvalg. :rodmer: 

Avventer svar og legger ut hvis det er lovlig. Ellers er PM en bra mulighet.   :hoppe: 

Du har lov å legge inn linker til andre sider. 

Ellers må du hjertelig gjerne sende meg en link på pm. Meget interesserat, altså. Kan nesten bli svensk av garnglede her. FruN er sikkert også intr. 

Strikkemekka.no har garn til 50 % elelr deromkring. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, da tar jeg sjansen. Dette garnet er jeg veldig glad i selv og det blir så fine sjatteringer av det. :rodmer: 
https://www.garnius.no/ ...og jeg tenkte spesielt på fabel-garnet, men det finnes mye på salg her.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Ok, da tar jeg sjansen. Dette garnet er jeg veldig glad i selv og det blir så fine sjatteringer av det. :rodmer: 
https://www.garnius.no/ ...og jeg tenkte spesielt på fabel-garnet, men det finnes mye på salg her.

Fabel synes jeg stikker litt. Har blandet det med noe annet garn og strikket sokker etter en mislykket gensersak. 

Legger du til frakten så blir blillig garn dyrt om garnnet skal sendes. Aner ikke hvor garnius holder til :bond:

Jeg har nesten sluttetmå kjøpe garn, jeg. 

Skrevet (endret)

Ull stikker jo litt normalt sett ja, men dette stikker ikke min hud i alle fall. :)  Jeg har brukt det til å hekle
bestemorteppe og bruker det på sofa`n. Lunt og godt. Fargerikt og...ja, jeg blir både varm og glad av det. 
Egner seg veldig godt til sånne firkanter som da blir forskjellige, men alt er i de samme tonene som passer
sammen allikevel i "fantasimønster". Nesten som å male et abstrakt bilde; en vet ikke hva det egentlig blir før det er satt sammen og ferdig. Det kommer en høst og en vinter etter dette og ting som luner er gode og ha. 

For den som er litt var for ull-stikking er dette jo egentlig et sokkegarn står det og under raggsokker
har man ofte tynne sokker først = null stikk. Well, det er opp til en hver. Jeg ble fornøyd jaffal.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg måtte bare inn igjen her, for jeg kom over et nydelig tilbud på nettgarn og det er både billig, slitesterkt og fargerikt i alle retninger, men jeg vet ikke om jeg har lov til å skrive adressen her...har jeg det, @Mynona? Jeg kjenner ikke vedkommende og reklamerer ikke, men får sånn lyst til at strikkere får nyte godt av en god pris på sommergarn. Opprinnelig tynt sokkegarn og pinne nr. 3, men det kan brukes til alt. Babytepper til vogn, genser, lue.... Polyamid 25% og ull 75%  Masse fargeutvalg. :rodmer: 

Avventer svar og legger ut hvis det er lovlig. Ellers er PM en bra mulighet.   :hoppe: 

Klart du kan :) 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan går det med lille My, My? Er hun blitt blondine siden sist? :ler:

Autocorrect ville at det skulle stå "Lille Ny". Det var nå litt søtt da :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Lille My er jo liten og Ny :ler: 

det går bra, hun har nok litt vondt i magen for hun er urolig, spesielt om natta de siste dagene. Men har hatt noen gode netter og. Ellers har hun lagt på seg en halvkilo siden vi dro fra sykehuset og er snart oppe i gjennomsnittlig fødselsvekt for nyfødte. Så hun vokser og gror! Og spiser masse! Men ikke blondine enda, ser ut som blekingen har stagnert nå :ler: Hvis hun kom på termin ville vi jo fortsatt vært på sykehuset, så det er litt rart at hun har vært her så lenge allerede! 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Mynona skrev:

det går bra, hun har nok litt vondt i magen for hun er urolig, spesielt om natta de siste dagene. Men har hatt noen gode netter og. Ellers har hun lagt på seg en halvkilo siden vi dro fra sykehuset og er snart oppe i gjennomsnittlig fødselsvekt for nyfødte. Så hun vokser og gror! Og spiser masse! Men ikke blondine enda, ser ut som blekingen har stagnert nå :ler: Hvis hun kom på termin ville vi jo fortsatt vært på sykehuset, så det er litt rart at hun har vært her så lenge allerede! 

Ja, det var det som var litt morsomt :ler:

Så bra at det meste går så fint, håper det blir rolige netter fremover :Nikke: Blir spennende hvilken hårfarge hun ender på da! :ler: Men, det kan vel forsåvidt forandre seg hele livet? Det har i alle fall mitt gjort :P

Skrevet
14 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, det var det som var litt morsomt :ler:

Så bra at det meste går så fint, håper det blir rolige netter fremover :Nikke: Blir spennende hvilken hårfarge hun ender på da! :ler: Men, det kan vel forsåvidt forandre seg hele livet? Det har i alle fall mitt gjort :P

Ja, og vi jenter har jo en tendens til å endre fargen på håret hos frisøren titt og ofte og :ler: 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Mynona skrev:

Ja, og vi jenter har jo en tendens til å endre fargen på håret hos frisøren titt og ofte og :ler: 

:laugh:

Gjest supernova_87
Skrevet

Hvilke pinsehyggeligheter skal du handle da @Hoppetaujenta

Og den der Japp smakfull ... :sjenert: hvilke butikk fant dere den i? For jeg fant den i alle fall ikke på min lokale rema og jeg ble så gira at jeg til og med vil kjøre til de butikkene utenfor gåavstand (men fortsatt innen rimelige grenser altså!) for å kunne redde/nyte helgen med den! 

Får nesten alltid vann i munnen av denne dagboka her! #vannballongen

Skrevet

Jeg skal nok kjøpe meg en sånn sjokolade som du ikke finner, hvis jeg finner den da og hvis det er noen
nyheter i isdisken, så tester jeg dem. Kyllingsalat med ferskt brød og smør blir middag, resten står
i koselighetenes navn. Kanskje en pose med peanøtter også når jeg tenker på det. Litt salt er ok. :rodmer: 
Relatert bilde

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er rart den heter noe med japp, for den ligner ikke på japp. Mer på Snickers. Milka (tror jeg det er) har samme sjokoladen så jeg har kjøpt den på tar free i utlandet mange ganger. Men nå har jeg jordbærsjokoladen i hus! Den er god også! Veldig søt, men jeg liker søtt! 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Ull stikker jo litt normalt sett ja, men dette stikker ikke min hud i alle fall. :)  Jeg har brukt det til å hekle
bestemorteppe og bruker det på sofa`n. Lunt og godt. Fargerikt og...ja, jeg blir både varm og glad av det. 
Egner seg veldig godt til sånne firkanter som da blir forskjellige, men alt er i de samme tonene som passer
sammen allikevel i "fantasimønster". Nesten som å male et abstrakt bilde; en vet ikke hva det egentlig blir før det er satt sammen og ferdig. Det kommer en høst og en vinter etter dette og ting som luner er gode og ha. 

For den som er litt var for ull-stikking er dette jo egentlig et sokkegarn står det og under raggsokker
har man ofte tynne sokker først = null stikk. Well, det er opp til en hver. Jeg ble fornøyd jaffal.

Takk Hoppetaujenta, forsvarstalen din for Fabel er notert. Framsnakking av Fabel :ler:

Og My har gitt deg lov, på etterskudd med link. :Nikke:

1 time siden, Rumle skrev:

Hvordan går det med lille My, My? Er hun blitt blondine siden sist? :ler:

Autocorrect ville at det skulle stå "Lille Ny". Det var nå litt søtt da :fnise:

Jeg synes hun skal hete Lille Ny/bare Ny i Ballongen. 

1 time siden, Mynona skrev:

Hvor stor/liten :vetikke: var hun / er hun, den gang da / akkurat nå? 

Skrevet
15 minutter siden, Rainstorm skrev:

Hvilke pinsehyggeligheter skal du handle da @Hoppetaujenta

Og den der Japp smakfull ... :sjenert: hvilke butikk fant dere den i? For jeg fant den i alle fall ikke på min lokale rema og jeg ble så gira at jeg til og med vil kjøre til de butikkene utenfor gåavstand (men fortsatt innen rimelige grenser altså!) for å kunne redde/nyte helgen med den! 

Får nesten alltid vann i munnen av denne dagboka her! #vannballongen

Vannballongen :fnise:

Jeg kjøpte den på Meny i alle fall :jepp:

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Takk Hoppetaujenta, forsvarstalen din for Fabel er notert. Framsnakking av Fabel :ler:

Og My har gitt deg lov, på etterskudd med link. :Nikke:

Jeg synes hun skal hete Lille Ny/bare Ny i Ballongen. 

Hvor stor/liten :vetikke: var hun / er hun, den gang da / akkurat nå? 

Bare 2900gram da hun kom, og 2700gr når vi kom hjem. Og 47 cm. Nå har hun blitt hele 3300 gr og fyller ut klærne sine mye bedre. Jeg hadde ikke kjøpt mer enn 3 bodyer i str 50, for tenkte at det kom jeg ikke til å få bruk for mest sannsynlig, men det var jo alt for stort. Så sendte mora mi på shopping ;) 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, Mynona skrev:

Jeg synes det er rart den heter noe med japp, for den ligner ikke på japp. Mer på Snickers. Milka (tror jeg det er) har samme sjokoladen så jeg har kjøpt den på tar free i utlandet mange ganger. Men nå har jeg jordbærsjokoladen i hus! Den er god også! Veldig søt, men jeg liker søtt! 

Enig med deg, jeg merket ikke noe til jappen, sikkert derfor jeg likte den! Men, snickers ja. Bare litt mykere og smelte-i-munnen-aktig? :lillesky:Jeg tror den kunne vært enda et hakk bedre om de hadde brukt salte peanøtter. Men, jeg er jo helt hektet på salt karamell, så det er mulig jeg har mistet dømmekraften :P

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Mynona skrev:

Bare 2900gram da hun kom, og 2700gr når vi kom hjem. Og 47 cm. Nå har hun blitt hele 3300 gr og fyller ut klærne sine mye bedre. Jeg hadde ikke kjøpt mer enn 3 bodyer i str 50, for tenkte at det kom jeg ikke til å få bruk for mest sannsynlig, men det var jo alt for stort. Så sendte mora mi på shopping ;) 

Godt bestemor fikk noe å henge fingrene i.

En passelig størrelse å føde, litt liten å håndtere i begynnelsen men før du vet ordet av det så er jenta begynt å krabbe og å gå.  

:klo: er hun ikke nesten 3 uker gammel alt?

Endret av Lille Lerke
  • Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Sender en stor hilsen til vår kjære @Zenobia Jeg forstår at viktige ting antagelig pågår ennå og håper at hun ikke
setter seg fast innerst i tunnelen fylt med ord og sammenhengende tråder som skal bli til handling i historien. :klem: 

Skrivingen har dessverre satt seg fast på hylla. Der har den ligget en stund og modnet. Den er dessverre ikke lett å plukke ned igjen :huh:

• Liker 1
Skrevet

:pisk: Vil du se til å komme deg inn i systemet til favorittskribenten vår igjen, din rebelske historie! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...