Mynona Skrevet 11. mai 2018 #36641 Skrevet 11. mai 2018 Ja, lille-my her inne og innen 6 mnd håper jeg vi har bestemt oss på utsiden av ballongen og litt utålmodige besteforeldre og «tanter» da. 2
Hoppetaujenta Skrevet 11. mai 2018 #36642 Skrevet 11. mai 2018 2 timer siden, Mynona skrev: Men hun heter ikkeno enda. My nona og Ikke nona. 2
Lille Lerke Skrevet 11. mai 2018 #36643 Skrevet 11. mai 2018 8 timer siden, Mynona skrev: Ja, vi ser forandringen nesten fra dag til dag. Og jeg lurer på hvordan det er mulig sånn biologisk sett. Hår bytter jo ikke farge liksom, det vokser jo bare ut nye hår i ny farge. Gjør det ikke? Eksisterende hår bytter ikke farge om det ikke blir solbleket eller farget? Gratulerer med datteren. Fortalte ikke du at babyens pappa ikke er vant til å vandre på norsk stålis fordi han er fra et annet langt borte land? Både hår og hudfarge vil da kunne endre seg ganske mye fra når hun er nyfødt og når hun får dagslys på seg. Det vil du spesielt godt kunne se når du sammenligner bilder fremover. 1
Mynona Skrevet 11. mai 2018 #36644 Skrevet 11. mai 2018 47 minutter siden, Lille Lerke skrev: Gratulerer med datteren. Fortalte ikke du at babyens pappa ikke er vant til å vandre på norsk stålis fordi han er fra et annet langt borte land? Både hår og hudfarge vil da kunne endre seg ganske mye fra når hun er nyfødt og når hun får dagslys på seg. Det vil du spesielt godt kunne se når du sammenligner bilder fremover. Jo, men han er hvit da. Mørkt hår og olivrnfarget hud. Men han var blond da han var barn, så kan hende det er det som skjer. 2
Lille Lerke Skrevet 11. mai 2018 #36645 Skrevet 11. mai 2018 13 minutter siden, Mynona skrev: Jo, men han er hvit da. Mørkt hår og olivrnfarget hud. Men han var blond da han var barn, så kan hende det er det som skjer. jeg heller. Mørk og lys jeg har erfaring med. 1
Aldrisur Skrevet 11. mai 2018 Forfatter #36646 Skrevet 11. mai 2018 Koselig skravling her inne. Tenk at disse små, ferske skapningene har sin egen personlighet fra de er helt ferske i denne verden. Man kan undres over hvor de får alt mulig fra? Men sannheten er vel at de er et helt nytt menneske som aldri har vært her før og som gjør akkurat som de selv vil. Skifter hårfarge etter egen vilje, har akkurat sin egen personlige nese og ikke minst om noen måneder er helt seg selv fra topp til tå. Det er i hvert fall min erfaring og det sier ikke lite, den er solid. Koselig å se deg igjen Lerke. Nå har jeg lest alle de fire syv søstre bøkene og har tenkt masse på deg mens jeg leste dem. Håper du har det bra. Og unnskyld for at jeg er så kort, men det kom plutselig inn en fra sidelinja her og ville prate. 4
Rumle Skrevet 11. mai 2018 #36647 Skrevet 11. mai 2018 (endret) Du er da alt annet enn kort, Aldri Blir alltid like glad når jeg ser at du har skrevet noe, jeg. Some things never change ❤ Endret 11. mai 2018 av Rumle 3
Lille Lerke Skrevet 11. mai 2018 #36648 Skrevet 11. mai 2018 3 minutter siden, Aldrisur skrev: Koselig skravling her inne. Tenk at disse små, ferske skapningene har sin egen personlighet fra de er helt ferske i denne verden. Man kan undres over hvor de får alt mulig fra? Men sannheten er vel at de er et helt nytt menneske som aldri har vært her før og som gjør akkurat som de selv vil. Skifter hårfarge etter egen vilje, har akkurat sin egen personlige nese og ikke minst om noen måneder er helt seg selv fra topp til tå. Det er i hvert fall min erfaring og det sier ikke lite, den er solid. Koselig å se deg igjen Lerke. Nå har jeg lest alle de fire syv søstre bøkene og har tenkt masse på deg mens jeg leste dem. Håper du har det bra. Og unnskyld for at jeg er så kort, men det kom plutselig inn en fra sidelinja her og ville prate. Jeg har også lest alle fire utgitte bøkene i serien. Men jeg liker ikke slutten, særlig ikke på Perlesøsteren. Boken fremstår levende når jeg leser, mens slutten blir kunstig etter min vurdering. Siste sidene så forstår en likson at det er diktning, mens inne i boken så er liksom alt levende i historien og forholdene mellom menneskene. Det er bøker jeg er ferdig med når jeg har lest dem. Ikke bøker jeg ergrer meg over og vil ha mer av i flere dager etterpå. Da jeg leste siste boken til Anne B. Ragde var jeg sur i flere dager etterpå fordi de tvar slutt. Ja, hører du Anne B. Se å få skrevet neste bok raskt, ejg vil ha fortsettelsen Slike bøker liker jeg fordi det er bøker som gir meg engasjement og temperament Små, nye mennesker er bare vidunderlige. Helt perfekte. Nå kom jeg på hva jeg tenkte på når jeg leste innlegget ditt, Aldri. Inger Hagerup sitt vers om mauren som er akkurat passelig slik den er. løpe ut og finne den. Noen har sitert den i en tråd på forumet tidligere. Denne er spesielt til lille My. Mauren Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? 3
Mynona Skrevet 11. mai 2018 #36649 Skrevet 11. mai 2018 Så fint dikt! Lille My sier takk og god natt! 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2018 #36650 Skrevet 12. mai 2018 I dag er det MGP! Flere enn jeg som skal se på? 1
Gjest Winza Skrevet 12. mai 2018 #36651 Skrevet 12. mai 2018 2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: I dag er det MGP! Flere enn jeg som skal se på? Aldri sett på men heier på Rybak
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2018 #36652 Skrevet 12. mai 2018 Jeg skal også det, men jeg heier på flere også. . .og så kan jeg jo gjøre litt annet mens de litt kjedelige låtene går. 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2018 #36656 Skrevet 12. mai 2018 Bra. Jeg lager stor popkorn og litt sånn attåtnæring til oss. 3
Aldrisur Skrevet 12. mai 2018 Forfatter #36657 Skrevet 12. mai 2018 18 timer siden, Rumle skrev: Du er da alt annet enn kort, Aldri Blir alltid like glad når jeg ser at du har skrevet noe, jeg. Some things never change ❤ Du er så god du Rumla mi. 18 timer siden, Lille Lerke skrev: Jeg har også lest alle fire utgitte bøkene i serien. Men jeg liker ikke slutten, særlig ikke på Perlesøsteren. Boken fremstår levende når jeg leser, mens slutten blir kunstig etter min vurdering. Siste sidene så forstår en likson at det er diktning, mens inne i boken så er liksom alt levende i historien og forholdene mellom menneskene. Det er bøker jeg er ferdig med når jeg har lest dem. Ikke bøker jeg ergrer meg over og vil ha mer av i flere dager etterpå. Da jeg leste siste boken til Anne B. Ragde var jeg sur i flere dager etterpå fordi de tvar slutt. Ja, hører du Anne B. Se å få skrevet neste bok raskt, ejg vil ha fortsettelsen Slike bøker liker jeg fordi det er bøker som gir meg engasjement og temperament Små, nye mennesker er bare vidunderlige. Helt perfekte. Nå kom jeg på hva jeg tenkte på når jeg leste innlegget ditt, Aldri. Inger Hagerup sitt vers om mauren som er akkurat passelig slik den er. løpe ut og finne den. Noen har sitert den i en tråd på forumet tidligere. Denne er spesielt til lille My. Mauren Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? Fint lite dikt det der Lerke. 2 timer siden, Hoppetaujenta skrev: I dag er det MGP! Flere enn jeg som skal se på? Jeg skal! Jeg har bursdag i dag og har hatt gjester på tidlig grillmiddag, har drukket en halv flaske Prosecco (eller hva det heter) og et par glass og spist nydelig mat - så om jeg ikke sovner blir det MGP på meg også. Tut-turu-tuuuuu!! 3
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2018 #36658 Skrevet 12. mai 2018 Men kjære deg da Aldrisur....: TUT SELV OG GRATULERER MASSE MED DAGEN!!! 1
Aldrisur Skrevet 12. mai 2018 Forfatter #36659 Skrevet 12. mai 2018 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Men kjære deg da Aldrisur....: TUT SELV OG GRATULERER MASSE MED DAGEN!!! Takk Hoppefina! 1
Gjest Winza Skrevet 12. mai 2018 #36660 Skrevet 12. mai 2018 Gratulerer med dagen @Aldrisur! Du fortjener en fantastisk bursdag Jeg har akkurat gitt en måke en hel pakke med 4 pitabrød, må være den beste dagen i livet til den måken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå