Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom for et par dager siden og siden har han blitt, virker som han har flyttet inn og sover her for er den første og siste synlige. :lillesky: 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Rumle skrev:

Så bra :lillesky:

Har noen her som er ganske sky. Men, hver eneste kveld like før det er helt mørkt så ser man de luske rundt, og lager en spesiell lyd. Slår aldri feil.

Ja nettopp! Altså at han lusker rundt etter alle andre :ler: Men min virker ikke så sky, har tittet rett på ham fra vinduet når han har vært en meter unna, han skvetter ikke. Går rundt hele dagen mens andre kommer og går. Mistenker at to spurver har okkupert juletreet som bolig også forsåvidt. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Kom for et par dager siden og siden har han blitt, virker som han har flyttet inn og sover her for er den første og siste synlige. :lillesky: 

:lillesky:Håper han blir der for alltid! :ninuskapus:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

:lillesky:Håper han blir der for alltid! :ninuskapus:

Ntååå :lillesky: 

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ja nettopp! Altså at han lusker rundt etter alle andre :ler: Men min virker ikke så sky, har tittet rett på ham fra vinduet når han har vært en meter unna, han skvetter ikke. Går rundt hele dagen mens andre kommer og går. Mistenker at to spurver har okkupert juletreet som bolig også forsåvidt. 

Så herlig! De er kjent for å være ganske så tillitsfulle, så vet ikke hvorfor mine holder seg borte. Den jeg hadde her for lenge siden var veldig tillitsfull, lagde ablegøyer for å få smake frokosten min, og hoppet etter meg overalt i hagen. Jeg ble selvfølgelig sjarmert i senk :lillesky:Ingen tvil om at han var godt kjent med folk fra før.

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Rumle skrev:

Så herlig! De er kjent for å være ganske så tillitsfulle, så vet ikke hvorfor mine holder seg borte. Den jeg hadde her for lenge siden var veldig tillitsfull, lagde ablegøyer for å få smake frokosten min, og hoppet etter meg overalt i hagen. Jeg ble selvfølgelig sjarmert i senk :lillesky:Ingen tvil om at han var godt kjent med folk fra før.

Så koselig!  :ninuskapus: Håper en ny slik en finner fram til deg. Kanskje du hadde en engelsk på besøk, de skal være mer tamme der enn på kontinentet merkelig nok! Leste at det kunne være fordi de har vært fredet der lenge mens andre har jaktet de.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Så koselig!  :ninuskapus: Håper en ny slik en finner fram til deg. Kanskje du hadde en engelsk på besøk, de skal være mer tamme der enn på kontinentet merkelig nok! Leste at det kunne være fordi de har vært fredet der lenge mens andre har jaktet de.

Det håper jeg og :lillesky:

Er det sant? Dette var nytt for meg. Hvem i alle dager jakter på noe så uskyldig lite? :( Og hvorfor?

• Liker 2
Skrevet

Leser en bok nå med vårskildringer fra England, kanskje det dukker opp der :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Mat tydeligvis: (wikipedia, så har ikke sjekket om det stemmer) 

Well known to British and Irish gardeners, it is relatively unafraid of people and drawn to human activities involving the digging of soil, in order to look out for earthworms and other food freshly turned up. Indeed, the robin is considered to be a gardener's friend and for various folklore reasons the robin would never be harmed. In continental Europe on the other hand, robins were hunted and killed as with most other small birds, and are more wary.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Rumle skrev:

Leser en bok nå med vårskildringer fra England, kanskje det dukker opp der :jepp:

Høres ut som en koselig bok! 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Høres ut som en koselig bok! 

Ja, virker ok :jepp: Har nettopp begynt, så har ikke lest så mye. Er en bok for hver sesong.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

Ja, virker ok :jepp: Har nettopp begynt, så har ikke lest så mye. Er en bok for hver sesong.

Jeg har enda ikke opplevd en tur i en bluebellskog når de blomstrer, det hadde vært noen:ninuskapus:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Jeg har enda ikke opplevd en tur i en bluebellskog når de blomstrer, det hadde vært noen:ninuskapus:

Åhja! :ninuskapus:

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

Åhja! :ninuskapus:

Blå tepper :ninuskapus: Tror de lukter veldig godt, kanskje litt som svibler bare ikke like sterkt? 

• Liker 1
Skrevet

De fant ingenting på ultralyden, det var jo bra. Får heller tenke over hvor mye fett jeg spiser.

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Rumle skrev:

Ja, har det, men det funker ikke :sukk:Bruker du det?

Jeg bruker den ja. Spørsmålet er om du brukte den lenge nok av gangen? Jeg har den på i flere timer pr. dag
her hvor jeg sitter ved maskinen. Står omtrent en meter unna, så det går fint for øynene. :jepp: 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Severus skrev:

De fant ingenting på ultralyden, det var jo bra. Får heller tenke over hvor mye fett jeg spiser.

Det var jo veldig bra! 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg bruker den ja. Spørsmålet er om du brukte den lenge nok av gangen? Jeg har den på i flere timer pr. dag
her hvor jeg sitter ved maskinen. Står omtrent en meter unna, så det går fint for øynene. :jepp: 

Jeg har en liten med blått lys, men synes ikke den har noen effekt. Skal egentlig være like bra eller bedre enn de store med hvitt lyst, men aner ikke. For meg virker det bedre med melatonintabletter. 

Skrevet
10 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Ja, men det er nettopp det jeg ikke klarer, takler bare ikke det skarpe lyset, så å ha den på i timesvis hver dag hadde kun resultert i en dunkende hodepine/migrene her. Men, veldig bra at det funker for deg :jepp:

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Severus skrev:

Bra at det gikk fint :)

22 minutter siden, Frøkensina skrev:

Blå tepper :ninuskapus: Tror de lukter veldig godt, kanskje litt som svibler bare ikke like sterkt? 

Hmm usikker på hva de likter :vetikke: Men, vakre er de :rodmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...